וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 17 שנפל ברחוב ונחבל יפוצה בסך חצי מיליון שקלים

30.7.2017 / 8:54

במסגרת פשרה שהושגה לאחרונה, עיריית רמלה וחברת הביטוח איילון יפצו נער כבן 17 שנפל בבור במדרכה בסכום כולל של 480,000 שקלים

נפילה ברחוב. ShutterStock
נפילה ברחוב/ShutterStock

התביעה לתשלום פיצויים בגין נזקי גוף הוגשה לבית המשפט השלום בבאר שבע ועיקרה בתאונה שאירעה לנער כבן 17, אשר צעד בשעת לילה לכיוון ביתו ברמלה ובעת שביקש לחצות את הכביש, מעד ממדרכה שבורה ונחבל. בעקבות התאונה סבל הנער משבר בעצם הבריח, עבר ניתוח ותקופת שיקום שבסופה נותר עם נכות אורתופדית בשיעור 15%.

התביעה הוגשה נגד עיריית רמלה בגין הפרת חובתה כלפי התובע ורשלנותה בטיפול במפגעים בשטח המצוי ברשותה, וכן, נגד חברה הביטוח איילון בגין תגמולי ביטוח תאונות אישיות, מכיוון שבמועד הרלבנטי לקרות התאונה, היה התובע תלמיד בבית הספר, וכמבטחת היא חבה באחריות מוחלטת בתשלום פיצויים בהתאם לתנאי הפוליסה.

הרחוב היה חשוך ולא הוצב שלט המזהיר מפני המפגע
על פי עובדות התביעה, בחודש אוקטובר 2015, בסמוך לשעה 22:00 התובע נפל ארצה כתוצאה ממפגע ברחוב שבו נתקל, אשר נוצר ככל הנראה עקב שברים והפרשי גבהים בין שפת המדרכה לכביש. לטענת בא כוחו של התובע, עו"ד אופיר בן משה, אזור הנפילה לא היה מואר דיו, דבר שהקשה על הנער להבחין במפגע, וכן לא הוצב במקום שלט ליידוע הולכי הרגל בדבר המפגע הקיים שהיווה סיכון להולכי הרגל ולתובע בפרט.

למענה בפורום משפטי בנושא תאונות כלליות לחץ/י כאן

העיר רמלה. אתר רשמי
העיר רמלה/אתר רשמי

לאחר אירוע התאונה ובעקבות דיווח תוקן המפגע על ידי עיריית רמלה. לטענת התובע, הנסיבות אשר גרמו לנזקיו אינו ידועות לו ואין לו היכולת לדעת מהן, אולם המפגע מצוי בשליטתה הבלעדית של העירייה, והנזקים שנגרמו מתיישבים עם מסקנה בדבר רשלנותה של הנתבעת לפי הכלל "הדבר מעיד על עצמו" שבסעיף 41 לפקודת הנזיקין.

התובע הוסיף וטען כי העירייה התרשלה בכך שלא דאגה להסיר את המפגע ולתקן את הסדקים והפרשי הגבהים שבין המדרכה לכביש, ובכך הפרה את חובתה למנוע מפגעים מפני עוברי אורח. כמו כן, הסדקים והפרשי הגבהים נחשבים בבחינת "דבר מסוכן", כמשמעותו בסעיף 38 לפקודת הנזיקין.

בעקבות התאונה נותר התובע שבר כלי, כאשר הפגיעה האורתופדית הביאה עמה אף פגיעה בביטחון העצמי וקשיים חברתיים. כתוצאה מהאירוע, נותרה לתובע נכות אורתופדית בשיעור 15%, וכן הורד הפרופיל הצבאי ונמנעה ממנו האפשרות לשרת שירות משמעותי כפי שתכנן, ואף המגבלות שמהן הוא סובל ישפיעו וישליכו על עתידו המקצועי.

בתחילה העירייה הכחישה אחריותה לקרות האירוע, אך בסופו של דבר הסכימה לפצות את התובע בסכום הגבוה מהצעת הפשרה שהועלתה על ידי בית המשפט. בנוסף, במסגרת התביעה נתבעו פיצויים מכוח פוליסה לתאונות אישיות לתלמידים המכסה בגין תאונות שאירעו בכל שעות היממה ולאו דווקא במסגרת החינוכית.

התשלום בסך 480,000 שקלים כולל פיצוי בגין כאב וסבל, הוצאות, עזרה והפסדי שכר לעתיד, פיצוי מכוח פוליסה לתאונות אישיות לתלמידים, הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. הסכם הפשרה הוגש לבית המשפט וקיבל תוקף של פסק דין. התובע יוצג על ידי עו"ד אופיר בן משה, המתמחה בנזקי גוף ותביעות ביטוח. כמו כן, עו"ד בן משה מנהל פורומים משפטיים של תאונות ורשלנות רפואית.

עו"ד אופיר בן משה בשיתוף מערכת Lawguide
  • עוד באותו נושא:
  • נפילה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully