וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופא שיניים יפצה מטופלת בסך 167 אלף ש"ח בגין טיפול רשלני

31.7.2017 / 8:41

בית משפט השלום בחיפה חייב רופא שיניים פרטי, לפצות עולה חדשה מרומניה בסך כולל של 167,000 שקלים, בגין טיפול שיניים רשלני שעברה במרפאתו

אישה אצל רופא שיניים. ShutterStock
אישה אצל רופא שיניים/ShutterStock

בית המשפט בחיפה קיבל לאחרונה תביעת רשלנות רפואית נגד רופא שיניים פרטי, וקבע כי בעקבות מצב הפה והשיניים הקשה של המטופלת, הרופא היה צריך להפנותה למומחים שונים, ולא לבצע את כל הטיפול בעצמו, דבר שגרם לה כאב וסבל רב, וצורך בטיפול משקם. בית המשפט הדגיש וציין כי חלק מהשכלתו של רופא שיניים היא גם לדעת מה לא לעשות למטופל, כדי להימנע מגרימת נזקים למטופליו.

על פי עובדות התביעה, בשנת 2010, פנתה התובעת, ילידת 1965, עולה חדשה מרומניה, לקבל טיפול שיניים אצל הנתבע, שהוא רופא שיניים בהכשרתו ובעיסוקו מאז שנת 2000. התובעת שלא הייתה מרוצה מתוצאות הטיפולים, פנתה אל בית המשפט, ודרשה לקבל פיצויים בגין הנזקים שנגרמו לה עקב הטיפול הלקוי, הכולל בין היתר, פירוק גשרים, עקירת שיניים, עקירת שתלים לקויים וכדומה.

מנגד הנתבע הכחיש את המיוחס לו, וטען כי יש לדחות את התביעה נגדו, מאחר שהתובעת קיבלה טיפול שיניים יסודי ומקצועי, וכי מצבה של התובעת כיום הוא תוצאה של מחלת חניכיים קודמת והזנחה רבת שנים, וכי אין כל קשר סיבתי בין הטיפול שעברה במרפאתו לבין הנזק הנטען.

לנוכח הפער בין חוות הדעת של מומחים רפואיים מטעם הצדדים, מינה בית המשפט מומחה מטעמו בתחום הפה והלסת. המומחה העריך כי הטיפול שהייתה אמורה התובעת לקבל הוא טיפול דנטלי מורכב ורב שלבי, הדורש מומחיות ניסיון ומקצועיות בכל שלביו, החל משלב האבחנה, דרך תכנית טיפול תואמת לגילה ומצבה הדנטלי הקיים.

לאיתור עורך דין בתחום רשלנות רפואית לחץ/י כאן

מעיון בסדרת צילומי הרנטגן, סבר כי הטיפול שקיבלה התובעת מהנתבע, על כל חלקיו לוקה בחוסר מקצועיות, המתבטא באבחון לקוי, תכנית טיפול שגויה וביצוע רשלני. המומחה סבר כי התובעת סובלת מהזנחה דנטלית רבת שנים, אשר הביאה למצב שדורש את הגישה הרב תחומית של רפואת מומחים, לרבות מנתחי פה ולסת ומומחים לשיקום הפה.

רופא שיניים מביט בצילום רנטגן. Shoval_3
מעיון בסדרת צילומי הרנטגן, סבר כי הטיפול שקיבלה התובעת מהנתבע, על כל חלקיו לוקה בחוסר מקצועיות/Shoval_3

רופא שיניים צריך לדעת גם מה לא לעשות

המומחה הוסיף וציין כי חלק מההשכלה האקדמית של רופא שיניים היא לדעת גם מה לא לעשות, וחרף מצבה הקשה של התובעת, ניתן היה לטפל בה באמצעות גישה טיפולית אחרת מזו שנקט הנתבע, המבוססת על טיפול רב תחומי, על ידי מספר מומחים ולא על ידי רופא שיניים אחד, אשר הכשרתו מוגבלת ומצומצמת.

בסופו של דבר, קיבל בית המשפט את קביעת המומחה, והגיע למסקנה כי הטיפול שניתן לתובעת על ידי הנתבע לא היה מקצועי, וכי מדובר במקרה של רשלנות רפואית. עם זאת קבע כי לתובעת לא נותרה כל נכות צמיתה כתוצאה מהטיפול.
לפיכך חייב בית המשפט את הנתבע לשלם לתובעת סך של 142,000 שקלים, הכולל עלויות טיפול נוספות, פיצוי בגין כאב וסבל, החזר הוצאות נסיעה והחזר תשלום בגין הטיפול. בנוסף חייב את הנתבע לשאת בהוצאות משפט בסכום של 8,500 שקלים, ובשכר טרחת עורך דינה של התובעת בסך של 16,500 שקלים.

ת"א 36290-01-14

הכתבה באדיבות אתר משפטי lawguide.co.il

*המידע המוצג כאן אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.
כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד.

מערכת Lawguide

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully