וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריקוד מסוכן: נפצעה בריקוד על עמוד ותובעת 2.5 מיליון שקלים

27.8.2017 / 8:24

לאחרונה הוגשה תביעה לבית המשפט השלום על ידי אישה כבת 30, אשר נחבלה באורח קשה במהלך שיעור ריקוד אקרובטי על עמוד, זאת לאחר שלא נמצא מזרן שיכוך ייעודי מתחת לעמוד

כושר על עמוד. ShutterStock
מדובר בספורט חדש המצריך שמירה מוגברת על כללי בטיחות/ShutterStock

בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה הולכת וגוברת של מרכזים ללימודי ריקוד אקרובטיקה על עמוד בארץ. מדובר בספורט חדש המצריך שמירה מוגברת על כללי בטיחות ושימוש באמצעי מיגון ושיכוך כגון מזרנים וריפוד, כדי להגן על הרקדנים מפני פציעות וחבלות קשות, עד כדי שבירת הצוואר.

במקרה זה, צעירה שביקשה להתנסות בתחום, נפלה מהעמוד במהלך השיעור, על רצפה קשיחה ללא מזרון מגן ונפצעה באורח קשה. בנסיבות אלה, הוגשה תביעה אל בית משפט השלום ברחובות, בדרישה לתשלום פיצויים בגין נזקי גוף, בסך של 2.5 מיליון שקלים. התביעה הוגשה באמצעות עו"ד אופיר בן משה נגד המורה לריקוד בגין רשלנותו ונגד חברת הביטוח אשר ביטחה את המורה בזמנים הרלוונטיים לקרות התאונה.

על פי עובדות התביעה, בחודש ינואר 2016, נרשמה התובעת, עובדת היי טק כבת 30, בעלת תארים אקדמיים מתקדמים, לקורס שבועי ללימוד ריקוד על עמוד בסטודיו בתל אביב, במסגרת קבוצתית יחד עם בנות נוספות. לאחר כתשעה חודשים של אימונים שבועיים, במהלך השיעור, הדגים המורה, שהוא בעל ותק של 16 שנה בענף, המציג עצמו כמייסד האיגוד הישראלי לספורט על עמוד, תרגיל חדש על מוט מתכת זקוף הניצב בין התקרה לרצפה.

למענה משפטי בפורום תאונות כלליות לחץ/י כאן

כושר על עמוד. ShutterStock
לאחר המקרה המצער, המשיך הנתבע בשלו והעביר שיעורים בסטודיו ללא מזרונים מיוחדים/ShutterStock

כאשר התובעת ניסתה לבצע את התרגיל, בהנחיית המורה ותחת השגחתו, היא נתלתה על המוט בתנוחה שבה הראש כלפי מטה והרגליים כלפי מעלה, בגובה של כמטר אחד מעל הקרקע. בעת שגופה הפוך התובעת איבדה לפתע שליטה, נפלה על הרצפה אשר הייתה מכוסה בלינוליאום קשיח, ללא ריפוד או אמצעי שיכוך אחר, ונחבלה באורח קשה.

מהסטודיו פונתה התובעת לבית חולים ובהמשך עברה ניתוח ותקופת שיקום ממושכת. כיום היא סובלת מפגיעה עצבית, המפריעה לתפקוד האצבעות ומהגבלה בתנועות היד. כירורג יד מטעמה קבע כי כתוצאה מהתאונה נותרה לה נכות רפואית בשיעור של 20% לצמיתות.

כאמור, התביעה הוגשה נגד המורה, אשר בזמנים הרלוונטיים לתאונה, לימד את התובעת ריקוד על עמוד ונגד חברת הביטוח שלו. בכתב תביעתה מגולל מקרה מטריד שבו הועברו שיעורי ריקוד על עמוד מבלי שיימצאו מזרונים מיוחדים או אמצעי בטיחות אחרים לשיכוך הנפילה.

לכתב התביעה צורפה חוות דעת של מומחה בתחום תקני בטיחות, אשר קבע כי במקרה זה לא קוימו הנהלים המחייבים הצבת מזרונים מיוחדים סביב העמודים לבלימת נפילה. המומחה הציג בחוות דעתו ספרות מהתחום הרלוונטי, המתארת את הצורך במזרונים ותהה כיצד מי שמגדיר עצמו כמייסד האיגוד הישראלי לריקודי על עמוד לא ידע זאת.

עוד נטען בכתב התביעה כי גם לאחר המקרה המצער, המשיך הנתבע בשלו והעביר שיעורים בסטודיו ללא מזרונים מיוחדים ואף בידי התביעה סרטון שצולם ומתעד נפילה נוספת מעמוד וחבלה.

התביעה הוגשה על ידי עו"ד אופיר בן משה, המתמחה בנזקי גוף ותביעות ביטוח. כמו כן, עו"ד בן משה מנהל פורומים משפטיים של תאונות ורשלנות רפואית.

עו"ד אופיר בן משה בשיתוף מערכת Lawguide

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully