וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפצעת במילואים? כך תקבל פיצויים גבוהים ממשרד הביטחון

21.8.2017 / 8:11

חיילי מילואים שנפגעו או נפצעו בעת השירות הצבאי יכולים לקבל תגמולים ממשרד הביטחון, עקב נכות תפקודית ופגיעה בכושר ההשתכרות

אילוסטרציה. שרון בוקוב
צילום ארכיון: שרון בוקוב)/שרון בוקוב

חיילי המילואים הם מעמודי התווך של החברה הישראלית, הם עוצרים את שגרת יומם, עוזבים את המשפחה והעבודה ומתייצבים לשרת את המדינה. ברוב המקרים חיילי המילואים חוזרים הביתה בשלום ללא פגע, אך לא תמיד כך המצב ויש פעמים שבזמן השירות החייל נחבל, נפצע או נפגע והוא זקוק לטיפול רפואי ולעזרה מקצועית.

הפגיעות שמהם עלולים לסבול חיילי המילואים אינן רק פיזיות או נפשיות, אלא הן גם פגיעות תפקודיות. לדוגמה, עובד הייטק שנפגע במהלך שירות המילואים ואינו יכול לחזור לעבודה סובל מפגיעה בכושר ההשתכרות העתידי שלו. כך, נוסף לנכות הפיזית הוא סובל גם מנכות תפקודית.

אדם אשר מוכר כנכה בשיעור של 20% ומעלה מקבל הטבות רבות ובהן תגמול חודשי קבוע. אך אם אותו חייל נהג להרוויח משכורת חודשית בסך 20,000 שקלים ובשל פגיעתו הפיזית הוא נאלץ לשנות את תחום עיסוקו והכנסתו ירדה לסכום של 10,000 שקלים בחודש, התגמול ממשרד הביטחון לא משלים את הפער.

לפנייה ישירה לעו"ד אלי סבן לחץ/י כאן

בשנת 2002 חוקק חוק תשלום הקצבאות לחיילי מילואים ולבני משפחותיהם אשר מכיר בפגיעה התפקודית במטרה לצמצם ככל הניתן את אבדן כושר ההשתכרות. החוק מבטיח כי חיילי מילואים שנפגעו בעת השירות יקבלו תשלום קבוע וכן שהמשפחות שלהם יקבלו תמיכה כלכלית מהמדינה.

חיילי המילואים בחטיבת 551 קיימו תרגיל גדודי: "באים בשביל החבר'ה". ספק 500
הפגיעות שמהם עלולים לסבול חיילי המילואים אינן רק פיזיות או נפשיות, אלא הן גם פגיעות תפקודיות/ספק 500

כיצד לקבל זכאות לנכות תפקודית?

כדי לקבל זכאות לנכות תפקודית יש להתייצב בפני ועדה רפואית מטעם משרד הביטחון שתפקידה לבחון את הפגיעה בכושר ההשתכרות. הנתון העיקרי שאותו הוועדה בוחנת הוא אם התובע זכאי לדרגת נכות בשיעור של 19% ומעלה. שיעור הנכות התפקודית משלים את שיעור הנכות הרפואית שקבע אגף השיקום של צה"ל והוא ממחיש את הנזק הכלכלי שנגרם בעקבות פגיעת כושר ההשתכרות לאחר הפגיעה.

בהערכת הזכאות לנכות תפקודית הוועדה מביאה בחשבון גורמים שונים, כמו גיל התובע, עיסוק מקצועי, השכלה מקצועית והשכלה אקדמית, מקום עבודה, סכום ההשתכרות לפני הפגיעה, תכניות מקצועיות שהיו לתובע לפני שנפגע ויכולת השתכרות עתידית.

הוועדה מתייחסת לכל מקרה לגופו ובמקרים חריגים יש לה חופש לחרוג מהוראות החוק ולקבוע דרגת נכות תפקודית גבוהה יותר מדרגת הנכות הרפואית שנקבעה. יש לציין כי קביעה זו מוגבלת לתקופה שלא תעלה על שנה וכן הוועדה יכולה לשנות בעל עת את דרגת הנכות הרפואית החריגה.
בהגשת תביעה להכרה בנכות תפקודית יש למלא טופס ולהגיש מסמכים רלוונטיים ובהם תלושי משכורת של שלושת החודשים שקדמו לפגיעה, תלושי משכורת של שלושת החודשים לאחר הפגיעה, אישור מס הכנסה על גובה הכנסות שנתי, דוח פציעה, מסמכים רפואיים המפרטים את המצב הבריאותי של התובע וכדומה.

לאחר שליחת הטפסים התובע יזומן לוועדה לבחינת הזכאות לקצבה בשל הנכות התפקודית. חשוב לדעת כי בדיקת הזכאות לנכות תפקודית אינה פוגעת בשיעורי הנכות הרפואית שקבעה הוועדה הרפואית של אגף השיקום בצה"ל והיא אינה סותרת או מבטלת את הזכאות שכבר התקבלה.

הכתבה מאת עורך דין אלי סבן באדיבות אתר עורכי דין LawGuide.co.il

עו"ד אלי סבן, יו"ר ועדת נכים משירות הביטחון בלשכת עורכי הדין בשיתוף מערכת Lawguide
  • עוד באותו נושא:
  • מילואים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully