וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד מסלול איחוד תיקים יכול לסייע לחייבים בהוצאה לפועל?

16.8.2017 / 9:17

מסלול איחוד תיקים מאפשר לחייב לקחת מרווח נשימה ולהסדיר את חובותיו לאורך זמן, ללא הטלת עיקולים והגבלות שונות במסגרת הליכי גבייה של הוצאה לפועל

גבר עמוס בניירת. ShutterStock
גבר עמוס בניירת/ShutterStock

חייב שנפתחו נגדו בהוצאה לפועל מספר תיקים והוא אינו מסוגל לעמוד בהסדר החובות, יכול לפנות ללשכת ההוצאה לפועל ולבקש לצרף את כל התיקים לתיק אחד מאוחד. מסלול איחוד תיקים מתאים לחייב שסך חובותיו אינם גבוהים במיוחד, או שיש בידו אפשרות כלכלית לעמוד בתשלום חודשי של 3% מכלל החובות.

במסגרת תיק איחוד החייב יכול לשלם סכום חודשי קבוע באופן מסודר ללא צבירת ריביות, במקום לשלם לכל תיק בנפרד. עם זאת, לא ניתן לצרף תיקים שנפתחו בגין חוב מזונות, פסק דין שאינו כספי, כמו צו עשה, מימוש משכון או משכנתא, ותיק שטר אשר הוגשה התנגדות לביצוע השטר וטרם התקבלה הכרעת בית משפט בעניין ההתנגדות.

מטרת המסלול לאיחוד תיקים היא לאחד את כל התיקים הפתוחים ולהסדיר את כל החובות בצורה שקולה ומאורגנת לאורך זמן, ובמקביל לבטל את העיקולים והסנקציות השונות שהוטלו על החייב כדי לזרז את הסדר החוב.

לאיתור עורך דין בתחום הוצאה לפועל לחץ/י כאן

חובות לבנק. ShutterStock
חובות לבנק/ShutterStock

תשלום חודשי קבוע של 3% מסך החובות

התנאי למסלול איחוד תיקים הוא תשלום של 3% מסך החובות בכל התיקים המאוחדים בעת מעמד הגשת הבקשה, ועמידה בתשלום חודשי קבוע עד לפירעון החוב. היתרונות במסלול הוא שצו התשלומים החודשי מתאים ליכולת הכלכלית של החייב ומוענקת לחייב הגנה משפטית מפני הנושים.

כמו כן, במסלול לאיחוד תיקים כל הסנקציות בתיקים הפתוחים מעוכבים, כמו עיקול רכוש ונכסים והגבלה על רישיון הנהיגה. אולם כספים שנתפסו במסגרת הליכי הוצאה לפועל קודמים אינם מוחזרים לחייב עם אישור הבקשה, ואף החייב אינו רשאי לצאת מהארץ עד לפירעון כל החוב בתיק האיחוד.

כיצד להגיש בקשה לאיחוד תיקים?

חייב המעוניין לפנות אל המסלול, רשאי להגיש בקשה לרשם ההוצאה לפועל על גבי טופס איחוד תיקים, שאותו ניתן להשיג בלשכת הוצאה לפועל, ולבקש לאחד את כל התיקים הפתוחים ולהסדיר את כל חובותיו.

את הבקשה יש להגיש ללשכת ההוצאה לפועל, שבה נפתחו רוב התיקים. יש לצרף תצהיר המפרט את מצבו הכלכלי של החייב, צילומים של תעודת זהות, רישיון נהיגה, תלושי משכורת, חשבונות בנק, חוזה שכירות וכדומה. ובנוסף יש למלא טופס שאלון ולחתום על כתב ויתור סודיות.

הבקשה וכל נספחיה יוגשו לכל הנושים בתיקים, ובהמשך החייב יעבור חקירת יכולת ויתחייב לשלם לפחות שלושה אחוזים מסך כל החובות בכל התיקים הפתוחים והתלויים נגדו, ולעמוד בתשלום חודשי עד שתתקבל ההחלטה.

לאחר עיון בבקשה יחליט הרשם אם לאשר או לדחות אותה. אם הבקשה תתקבל, יקבע הרשם מהו הסכום החודשי שעליו לשלם על סמך חקירת יכולת, כאשר בסופו של יום התשלום החודשי יהיה נמוך משמעותית ויתאים ליכולתו הכלכלית של החייב.
במקרה שהחוב אינו גבוה, מומלץ לחייב לשקול בחיוב לפנות למסלול איחוד תיקים שיאפשר לו להחזיר את החוב לאורך זמן באופן מסודר. אולם אם החוב גבוה ואין באפשרותו להשיב את מלוא הסכום, או שהחייב אינו מעוניין למשוך את החובות על פני תקופה ארוכה, ניתן לנסות לבקש הליכי הוצאה לפועל אחרים, כמו הכרזה על חייב מוגבל באמצעים, או לפנות למסלול פשיטת רגל.

הכתבה באדיבות אתר עורכי דין lawguide.co.il

*המידע המוצג כאן אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.
כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד.

מערכת Lawguide

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully