וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבירות מין: העונש הצפוי לנאשם במעשה מגונה ובעילת קטינה

13.9.2017 / 8:12

עבירות מין נחשבות לעבירות החמורות בספר החוקים, מאז קום המדינה ועד ימינו. השאיפה לשוויון בין המינים קידמה איתה חקיקה ופסיקה ענפה בתחום עבירות מין. המודעות והחשיפה התקשורתית קידמו נושא זה לקדמת הבמה והיום יותר מתמיד מוגשים כתבי אישום בעבירות מין כאלו

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

לא בכדי נאמר כבר לא פעם על ידי ערכאות שיפוטיות כי אל לחברה להשלים עם פגיעה חמורה בגופן ובנפשן של קורבנות עבירות מין ויש להוקיע מעשים אלה, בין היתר, באמצעות עונשים מתאימים, טיפול ושיקום.
עבירות המין מתבצעות מתוך בעיות רפואיות או פסיכו סוציאליות, אלו עבירות אשר העונש עליהן הוא לא שירתיע, על כן יש לטפל בבעיות מאין אלו כפי שמטופלת כל בעיה רפואית, פסיכוטית ואנטי חברתית, במילים אחרות ישנם לא מעט כלים לטפל בבעיות מאין אלו, ולבטח שטיפול עונשי אינו התשובה ההולמת למיגור התופעה.

גם הטלת פיצוי לטובת הקורבן לעבירה מהווה מרכיב חשוב בענישה, אך בעיקר עונה על הצורך בהכרת הנאשם במעשיו, פיצוי שכזה, אין בו כדי לכפר או לכסות על נזקים וטראומות שאינם ניתנים לאומדן כספי, חשיבותו היא בהכרה הניתנת על ידי החברה, בכך כי המעשים שנעשו לקורבן, מהווים עיוות של התנהגות אנושית.

הלכה ידועה היא, כי בגזירת עונשו של עבריין מין, על בית המשפט לשקול את הנזק שנגרם לקורבן העבירה, כחלק מבחינת חומרת העבירה ויביאו בחשבון בשיקולי הענישה, ובמילים אחרות, "השפעת העבירה על קורבן עבירת המין, על חייו ועל מצבו הגופני והנפשי הינה, כמובן, שיקול בין השיקולים שעל בית המשפט לשקול בגוזרו את דינם של עברייני מין שהורשעו".

לפנייה ישירה לעו"ד אדוארדו (חיים) מייסלף ‏לחץ/י כאן

עו"ד אדוארדו (חיים) מייסלף.
עו”ד אדוארדו

יחסי מין מלאים עם קטינה בהסכמה

אחת השאלות החוזרת על עצמה פעמים רבות היא: האם לבחור בגיר מעל גיל 18 או מתחת לגיל 18 מותר לקיים יחסי מין עם בחורה צעירה שעדיין נחשבת קטינה ומתחת לגיל 18 וכמובן ההיפך בין בחורה לקטין?

גיל ההסכמה: ‏

אחד ממונחי היסוד לתשובה הנו המונח גיל ההסכמה והכוונה היא שגיל ההסכמה הוא הגיל שבו אדם נחשב לבוגר דיו מבחינה משפטית על מנת לתת הסכמה משפטית, לקיום יחסי מין עם בן או בת זוג.

וכך הורה המחוקק בסעיף 353 לחוק העונשין : "באישום בשל עבירה לפי סעיפים 346(א) או 347(א), תהיה זו הגנה לנאשם שהבדל הגילים בינו לבין הקטין אינו עולה על שלוש שנים אם הקטין הסכים למעשה ואם המעשה נעשה במהלך יחסי רעות רגילים וללא ניצול מעמדו של הנאשם"

בעילת קטינה:

סעיף 345 לחוק העונשין מתייחס למושג של בעילת קטינה וקובע בין היתר כי:
(א) הבועל אישה -
(3) כשהאישה היא קטינה שטרם מלאו לה ארבע עשרה שנים, אף בהסכמתה;
בעילה מוגדרת : "בועל" – המחדיר איבר מאיברי הגוף או חפץ לאיבר המין של האישה;

עוד נקבע בסעיף 346 המתייחס לבעילה אסורה בהסכמה:
(א)(1) הבועל קטינה שמלאו לה ארבע עשרה שנים וטרם מלאו לה שש עשרה שנים, והיא אינה נשואה לו, או הבועל קטינה שמלאו לה שש עשרה שנים וטרם מלאו לה שמונה עשרה שנים, תוך ניצול יחסי תלות, מרות, חינוך או השגחה, או תוך הבטחת שווא לנישואין, דינו – מאסר חמש שנים;

בסעיף 347 המתייחס למעשה סדום נקבע כי:
347(א)(1) העושה מעשה סדום באדם שמלאו לו ארבע עשרה שנים וטרם מלאו לו שש עשרה שנים, או העושה מעשה סדום באדם שמלאו לו שש עשרה שנים וטרם מלאו לו שמונה עשרה שנים, תוך ניצול יחסי תלות, מרות, חינוך או השגחה, דינו – מאסר חמש שנים;

קטינה בגיל 0-14: התוצאה אם כן הנה כי בישראל חל איסור מוחלט על קיום יחסי מין עם קטינה שגילה מתחת ל-14 שנים.

קטינה בגיל 14-16: כאשר מדובר בקטינה מעל גיל 14 ועד גיל 16 הרי שמותר לקיים יחסי מין בהסכמה במידה ופער הגילאים אינו עולה על שלוש שנים.

קטינה בגיל 16-18: כאשר מדובר בבחורה צעירה נערה מעל גיל 16 מותר לה לקיים יחסי מין בהסכמה גם עם בגיר ואין משמעות לפער הגילאים ובתנאי שאין כל יחסים אחרים בין הצדדים. (יחסי תלות, מרות, חינוך או השגחה).

הכתבה מאת עו"ד אדוארדו מייסלף באדיבות אתר עורכי דין LawGuide.co.il

*המידע המוצג כאן אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.
כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד.

עו”ד אדוארדו (חיים) מייסלף בשיתוף מערכת Lawguide

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully