וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח מצב: כמה יהודים ממוצא ספרדי קיבלו בפועל אזרחות פורטוגלית?

5.9.2017 / 12:09

נתונים שפורסמו באחרונה בעיתונות הפורטוגלית מעידים על שיעור הצלחה של כמעט 100% באישור אזרחויות ליהודים צאצאי גירוש ספרד ופורטוגל

דרכון פורטוגלי. ShutterStock
דרכון פורטוגלי/ShutterStock

לאחרונה פרסם משרד המשפטים הפורטוגלי נתונים לגבי כמות הבקשות לקבלת אזרחות שהגישו יהודים צאצאי מגורשי ספרד ופורטוגל, שדלתות האזרחות נפתחו בפניהם לפני כשנתיים וחצי.

נזכיר כי במרץ 2015 אושרו בפורטוגל תוספת לחוק ותקנות המאפשרות ליהודים לבקש אזרחות פורטוגלית אם הוכיחו כי הם צאצאים – גם אם רחוקים מאוד – של בני משפחה שמוצאם ספרדי, והתפזרו לאורך מאות השנים האחרונות במדינות כגון: מרוקו, תורכיה, יוון, אלג'יריה, תוניסיה, מצרים, לוב, סוריה, לבנון, ישראל, בולגריה, איטליה ועוד.

לפי הפרטים שפורסמו באחרונה בעיתון הפורטוגלי הידוע DIARIO DE NOTICIA ממועד כניסת התוספת והתקנות לתוקף ועד סוף יולי 2017, הוענקו אזרחויות פורטוגליות ל-713 אזרחים חדשים מתוך 714 מקרים שנבחנו. מכאן נובע שלפחות עד כה, שיעור ההצלחה בקבלת האזרחות הפורטוגלית עומד על 99.85%.

בנוסף לאזרחויות שכבר הוענקו, ישנן 385 בקשות שנמצאות בסוף ההליך ומחכות לחתימה סופית של שרת המשפטית הפורטוגלית, פאולה טאישירה דה קרוז, שהביעה בכתבה את השקפתה בקשר לחוק: "איני טוענת שמדובר בתיקון עוול היסטורי, כי בנושא זה אין אפשרות לתקן את מה שנעשה, אני מעדיפה לכנות זאת בתור השבת זכויות".

לפנייה ישירה לעו"ד ונוטריון ערן וגנר לחץ/י כאן

דגל פורטוגל. AP
רוב הבקשות לקבלת האזרחות הפורטוגלית מגיעות מישראל, תורכיה, ארגנטינה ומרוקו/AP

מאז 2015 ועד חודש יולי השנה הוגשו בסך הכל כ-8,800 בקשות. המשמעות היא כי כ-10% מהבקשות שהוגשו כבר אושרו והשאר נמצאות בהליך בדיקה. עוד נתון מעניין עוסק בגידול במספר הבקשות בין שנת 2015 לשנת 2017 – בשנת 2015 הוגשו 466 בקשות לקבלת אזרחות פורטוגלית, בשנת 2016 כבר הוגשו 5,100 בקשות ובשנת 2017 הוגשו 3,234 בקשות.

נתונים אלה משקפים עלייה של קרוב ל-1,000% גידול במספר הבקשות, ואכן במשרדי הממשלה השונים המטפלים בהליך קיים עומס רב המשפיע לרעה על משך זמן הטיפול, כך שהטיפול נכון להיום אורך כשנה וחצי –שנתיים מיום הגשת הבקשה לקבלת האזרחות ועד לקבלתה בפועל.

בחלוקה לפי מדינות, רוב הבקשות לקבלת האזרחות הפורטוגלית מגיעות מישראל, טורקיה, ארגנטינה ומרוקו. עוד עולה מהנתונים כי בעוד שבשנת 2015 רוב הבקשות הגיעו מטורקיה, כיום חל מהפך ורוב הבקשות מגיעות בצורה מובהקת מישראל.

נציין כי בקשות של יהודים לקבלת אזרחות פורטוגלית התקבלו ממדינות נוספות כגון ספרד, ארה"ב, קנדה, רוסיה, אוסטרליה, דרום אפריקה, פנמה, מקדוניה וקזחסטן, אולם המדינה ממנה מגיעות הבקשות אינה רלוונטית לסיכויי הצלחת הבקשה. מה שרלוונטי הוא שמבקש יוכיח כי הוא נמנה על צאצאי ספרד ופורטוגל.

הכתבה מאת עו"ד, נוטריון וגנאולוג ערן וגנר עוסק בהסדרת אזרחות פורטוגלית באדיבות אתר עורכי הדין LawGuide.

עו"ד ונוטריון ערן וגנר בשיתוף מערכת Laewguide

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully