וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"צ הפחית חצי שנת מאסר לאנס מחדרה

10.9.2017 / 15:29

צעיר כבן 26 הורשע בביצוע עבירות מין חמורות בשתי מתלוננות, אשר הגיעו מרצונן לדירתו בחדרה. בג"צ התחשב במצבו הרפואי המורכב של הנאשם והפחית חצי שנת מאסר מעונש שהושת עליו

חשד: בלש משטרה מהצפון אנס בת 13 שהכיר בפייסבוק. צילום מסך
חשד: בלש משטרה מהצפון אנס בת 13 שהכיר בפייסבוק/צילום מסך

למערער, רווק כבן 26 שנים, ללא עבר פלילי, יוחסו שני אישומים, שבמסגרתם נטען לביצוע עבירות מין כלפי שתי מתלוננות צעירות אשר הגיעו אל ביתו בהסכמה חופשית. בחודש מאי 2016, גזר בית משפט המחוזי בחיפה על הנאשם 66 חודשי מאסר לריצוי בפועל, ועל כך הוגש ערעור. לאחרונה קיבל בית המשפט העליון את הערעור והפחית 6 חודשי מאסר מחמת מצבו הרפואי של המערער, אשר חולה במחלת הודג'קין.

על פי עובדות האישום הראשון, בחודש אוגוסט 2014 הגיעה המתלוננת הראשונה לדירת המערער בחדרה בהתאם להזמנתו. בעת הביקור, הוא החל לגעת בגופה ולנשקה, והיא ביקשה ממנו לחדול ממעשיו. חרף התנגדותה, הוא הוריד את חולצתה ומכנסיה.

בהמשך, נשכב מעל המתלוננת בעוד שהיא המשיכה להגיד "לא", והבהירה כי אינה מעוניינת לקיים יחסי מין עמו. בשלב מסוים היא הפסיקה את ניסיונותיה לדחוף אותו, אך לאחר פרק זמן קצר, חזרה המתלוננת וניסתה בשנית להדוף אותו מעליה, אך המערער לא נעתר לתחינותיה והחדיר את איבר מינו ובעל אותה שלא בהסכמתה החופשית.

באישום השני, בתחילת אוגוסט 2013, הגיעה המתלוננת השנייה לדירתו של המערער, לפני יציאה לבילוי משותף. בזמן שהשניים שהו בדירה, הם החלו להתגפף ולהתנשק בהסכמה, ואף עברו מהספה אל המיטה ונשכבו עליה.

בשלב זה ניסה המערער להסיר את מכנסיה של המתלוננת, אך היא סירבה, ואמרה כי אינה מעוניינת לשכב עמו. חרף דבריה, התיישב המערער על גופה, באופן שהיא לא הייתה יכולה לקום, וניסה להסיר את גופייתה.

לאחר מכן, ניסה בשנית להוריד את מכנסיה והיא הרימה אותם בחזרה. בכל אותה עת, אמרה וחזרה כי אינה רוצה לקיים יחסי מין ושיעזוב אותה. חרף זאת, הוא אחז בשתי ידיה מעל לראשה, ובעודו רכון מעליה ניסה להביאה לבצע בו מין אוראלי. בשלב זה, היא הסיטה את ראשה, והמערער אונן עד שהגיע לפורקן.

לאיתור עורך דין פלילי לחץ/י כאן

אילוסטרציה. ShutterStock
הנאנסת אמרה וחזרה כי אינה רוצה לקיים יחסי מין ושיעזוב אותה/ShutterStock

מתסקיר שירות המבחן עלה כי קיימת רמת סיכון להישנות עבירות מין מצדו של המערער, וכי טיפול ייעודי בתחום עבריינות המין עשוי להביא להפחתה ברמת הסיכון. כיום הוא מתקשה לראות את הנזק שגרם למתלוננות, ואף מגלה עיוותי חשיבה, האופייניים לעברייני מין.

המערער אשר אובחן כחולה סרטן של מערכת הלימפה, מסר כי הוא מצוי ברמת חרדה גבוהה, יותר מאדם רגיל, ומחוות דעת רפואית עדכנית שהוגשה לבית המשפט עלה כי לאחרונה התגלו אצלו סימפטומים מדאיגים המעידים על חזרתה של המחלה. בתחילת חודש מרץ 2016, הוא אושפז בבית חולים לאחר שטען כי בלע 50 כדורים, במטרה לשים קץ לחייו.

לאחר בחינת כלל הנסיבות, הגיע בית המשפט העליון למסקנה כי יש מקום להפחית חצי שנת מאסר מתקופת המאסר שהושתה על המערער, כך שעונשו יעמוד על 60 חודשי מאסר לריצוי בפועל, תוך התחשבות במצבו הרפואי ובהיעדר עבר פלילי. בתקווה כי במסגרת תקופת מאסרו, הוא ימצא את הדרך להשתלב בתהליך טיפולי שיקומי, בראש ובראשונה כדי לשקם את עצמו, ובכך תהא גם תרומה לחברה בכללותה.

ע"פ 4502/16

הכתבה הוכנה באדיבות אתר עורכי דין LawGuide.co.il

* המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד.

מערכת Lawguide
  • עוד באותו נושא:
  • אונס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully