וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלונת שווא על הטרדה מינית – מה עושים?

14.11.2017 / 8:18

לאחרונה עולות חדשות לבקרים בארץ ובעולם תלונות בעיקר מאת נשים על הטרדה מינית שחוו, במקום העבודה, טיפול אצל רופא, ברחוב ועוד. ללא ספק חלק גדול מהתלונות נכונות, יחד עם זאת חלק לא מבוטל מהן הינן תלונות שווא בהן לרוב המדובר בגרסה מול גרסה

מבצע מעצר פדופילים.משטרה.17.09.17.נקי. מערכת וואלה! NEWS
במידה וזומנתם לחקירה במשטרה, לגרסה הראשונית בעבירות אלו יש משקל מכריע/מערכת וואלה! NEWS

מהי הטרדה מינית?

בחוק למניעת הטרדה מינית, תשנ"ח-1998, ישנה רשימה של פעולות, שביצוע אחת מהן מהווה הטרדה מינית. למשל, מעשים מגונים, הצעות בעלות אופן מיני, התייחסויות לאדם המתמקדות במיניות, פרסום תצלום או סרט, המתמקד במניות של האדם ללא הסכמתו ועוד.

אומנם בחוק לעיל מפורטים מעשים אשר ביצוע אחד מהם יכול להיחשב כעבירה של הטרדה מינית. יחד עם זאת, קיימים לא מעט חריגים והגנות לאדם שנחקר בחשד לביצוע עבירה של הטרדה מינית, למשל אך לא רק, על הפניות המיניות להיות חוזרות, הפרסום והצילום התבצע בתום לב או שיש דבר המצדיק אותו בנסיבות העניין והפרסום לא חרג מתחום הסביר לשם השגת מטרתו.

כמו כן, פסיקת בתי המשפט מבחינת מדיניות משפטית, מכירה גם ברצון ליחסים חבריים בין בני אדם, ולכן לא כל מעשה אף שלכאורה עולה כהטרדה מינית ייחשב ככזה בסופו של יום.
לכן, במידה וזומנתם לחקירה במשטרה, לגרסה הראשונית בעבירות אלו יש משקל מכריע, שכן בדרך כלל המדובר בתיקים בהם יש גרסה מול גרסה ולתשובות לשאלות שתתנו יש משמעות משפטית ולא דווקא עובדתית ומבלי לדעת תפלילו את עצמכם בעבירות שלא ביצעתם או חמורות יותר מכפי שחשבתם בגלל אי הבנת המשמעות המשפטית או שהמדובר בעבירות שהתיישנו ועוד.

למענה משפטי בפורום עבירות מין ותלונות שווא לחץ/י כאן

אלון שליכטר.
עו"ד אלון שליכטר

התייעצות עם עו"ד פלילי לפני החקירה – יחשבו שאני אשם לא?

בחקירה המשטרתית יש לזכור כי טרם מסירת כל גרסה יש לכם זכות להתייעץ עם עו"ד פלילי מטעמכם, מימוש הזכות הזו בפועל לא תפעל לחובתכם, אך קחו בחשבון כי לפעמים החוקרים ינסו לגרום לכם להרגיש כך, במילים כמו מה יש לך להסתיר שאתה צריך עו"ד או מה אתה עבריין שאתה צריך עו"ד וכדומה. מתן הזכות ובעיקר מימושה לא יסולא בפז ויכולה להיות ההבדל בין סגירת התיק להגשת כתב אישום.

תלונות שווא כתוצאה מהליך גירושין או ביחסים במקום עבודה

אחת מהתופעות הבזויות ביותר הינו השימוש בהליך הפלילי על מנת לקדם הליכים משפטיים אחרים או כדי לנקום באדם כזה או אחר בדמות תלונת שווא שהנפוצות ביותר הינן בגין עבירות מין או אלימות. במקרים כאלו יש חשיבות יתרה לליווי וייעוץ משפטי לאורך כל ההליך הפלילי, שכן עו"ד פלילי מנוסה ירד לפרטים הקטנים בעבודה סיזיפית הן בפן הראייתי והן בפן המשפטי אשר בדרך כלל מהווים את המפתח ליציאה ממצבים מסוג זה.

במיוחד כאשר מנהלים את ההליך המשפטי במסגרתו של כתב אישום, יש לקבל את מלוא חומר החקירה טרם תשובה לאישומים, זוהי זכותכם, עו"ד פלילי מטעמכם לאו דווקא יסתפק בחומר אותו מסכימה התביעה להעביר אלא במקרים המתאימים אף ייפנה בבקשות לבית המשפט להורות על הזמנת חומר נוסף על מנת לחשוף למשל שמדובר במתלוננת סדרתית או בחומר ראייתי אחר אשר יערער את מהימנותה, דבר שיכול להוביל לביטול כתב האישום או לחומר בו ישתמש עו"ד פלילי מנוסה בחקירתה הנגדית של המתלוננת על מנת לחתור לזיכוי הלקוח.

עו"ד פלילי אלון שליכטר, מייצג ומלווה חשודים ונאשמים, שזוהי הסתבכותם הראשונה עם החוק, לאורכו של ההליך הפלילי החל שלב החקירה, שחרור ממעצר וכתב האישום. משרדו של עו"ד אלון שליכטר בעל ניסיון רב בייצוג בעבירות מין והטרדה מינית וזמין למענה אישי 24/7 – ניתן לפנות בטלפון 054-676237 בכל עת.

כמו כן, עו"ד אלון שליכטר, מנהל פורום עבירות מין ותלונות שווא. באדיבות אתר עורכי דין lawguide

כתובת אתר המשרד: www.a-law.co.il

* המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד.

עו"ד אלון שליכטר בשיתוף מערכת Lawguide

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully