וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשבונות אבודים: מכירים נכס עזוב, נטוש או ללא בעלים?

22.11.2017 / 8:33

לאחרונה התרבו הפרסומים על הר הכסף ועל הר הביטוח, שבהם נקרא הציבור לחפש חשבונות אבודים שנזנחו על ידי בעליהם ושוכבים בבנקים ובמוסדות כספיים כאבן שאין לה הופכין ובעליהם לא זוכים ליהנות מהם

ספירת כסף, סניף בנק, תל אביב. רויטרס
ספירת כסף, סניף בנק, תל אביב/רויטרס

משרדנו מטפל במאות מקרים שבהם אותרו כספים עבור חוסכים אשר פרטיהם לא יתגלו גם אם ינסו לאתרם באתרים הנ"ל מסיבות שונות. במאמר זה אני מבקש לספר על סיוע דומה שנתנו ללקוחה, עת איתרנו עבורה נכס נדל"ן שלא ידעה על קיומו.

עו"ד ד"ר אברהם ו?י?נ?ש?ל עלה ארצה לאחר שלמד משפטים בשוויץ בשנות ה 20 למאה הקודמת והיה עו"ד מצליח מאד בחיפה לפני קום המדינה ובשנים הראשונות לאחר קום המדינה. וינשל היה עו"ד עשיר ועסק בין היתר במסחר בקרקעות, כך, בשנת 1944 רכש דונם אדמה במורדות הכרמל ונרשם בטאבו כבעלים, חלקה זו ככל הנראה לא הייתה השקעתו המוצלחת ביותר ועד לפטירתו בשנת 1968 לא קרה עמה דבר.

אשתו הלכה לעולמה ב 1990 ובתו היחידה עברה לפני שנים רבות להתגורר בארה"ב, מבלי שהיה לה ידע כלשהו על הקרקע שרכש אביה. חוקר שעמו אני עובד איתר את הקרקע כשהיא רשומה ע"ש "ד"ר אברהם ויינסהול". התברר שבעת מיחשוב ספרי המקרקעין, הועתק Weinshall לא נכון ונרשם ויינסהול. לכן גם חוקרים ואנשי מקרקעין לא קישרו את הקרקע למשפחה, והאמת התבררה רק לאחר שעיינו בעותק ממיקרופיש הכתוב בשפה האנגלית ממועד הרכישה.

למענה משפטי בפורום השבת רכוש, נכסים מהארץ ומחו"ל לחץ/י כאן

עו"ד דור לוי.
עו"ד דור לוי

לאחר חקירה נוספת, אותרה בתו היחידה של ד"ר וינשל (כיום בת 91 אולם צלולה לגמרי) בארה"ב והיא נדהמה לשמוע את הסיפור שסיפרתי לה. לאחר שהוסר מעטה החשדנות הטבעי, והיה לה זמן לברר בעזרת מכרים בארץ כי מדובר במשרד ותיק והגון ולא בעוקץ, ייפתה הגב' את כוחי לטפל בעניין.

לאחר שהשגנו מארכיון בית המשפט המחוזי דוגמה של כתב היד של ד"ר וינשל ז"ל, ממספר תיקים שבהם ייצג כעו"ד, פנינו ללשכת רישום המקרקעין בחיפה, במטרה לתקן את השם ולרשום את הירושה שלו ושל אשתו בלשכה.

כעת החל דין ודברים ממושך עם הלשכה, בעיקר סביב ההוכחה כי מדובר באותו האדם, כלומר שהשם הועתק בטעות מאנגלית וגם כי הד"ר אברהם וינשל המופיע כבעלים, הוא אכן אביה של המבקשת ומדובר באותו האדם.

ההכרעה בנושא זה התקבלה לאחר השוואת חתימות והשוואת כתב יד בין מסמכי שטר העסקה למסמכים שהתקבלו ממקורות אחרים (תיקי בית המשפט בהם ייצג עו"ד וינשל). בסופו של תהליך, שוכנעה רשמת המקרקעין כי אכן מדובר באותו אדם והקרקע נרשמה על שמו של עו"ד וינשל ז"ל ומיד הועברה בירושה ממנו לאשתו ובתו ומהאישה לבת גם כן.

כבא כוחה של הבת הוצאתי את הנכס למכירה ולאחר כשלוש שנים של טיפול בתיק, נמכרה החלקה בסכום משמעותי מאד. זוהי דוגמה אחת מני רבות להצלחות של משרדנו בטיפול בנכסים אבודים ואיתור הזכאים להם.

הכתבה מאת עו"ד דור לוי באדיבות אתר עורכי דין LawGuide

*המידע המוצג כאן אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד.

עו"ד דור לוי בשיתוף מערכת Lawguide

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully