וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהירות! ביטוח אובדן כושר עבודה כל כך חשוב וכל כך מסוכן

12.11.2017 / 13:44

אחד הביטוחים הכי חשובים ויקרים שעושה אדם בימי חייו הוא ביטוח אובדן כושר עבודה. אותו ביטוח שעולה לנו הרבה כסף כל חודש ועדיין רובנו דואגים לרוכשו כדי להבטיח שכר קבוע ושקט נפשי אם חלילה נאבד את כושרנו לעבוד ולהשתכר מעבודתנו

שבר ביד. ShutterStock
שבר ביד/ShutterStock

קורה שברוב הפעמים חברת הביטוח נוטה לשלם בחודשים הראשונים ואח"כ מתחילה מסכת דרישות, סרבולים, עיכובים עד דחייה וביטול התשלום החודשי והמבוטח עלול למצוא עצמו ללא הכנסה חודשית ובקושי כלכלי קשה עד כדי מצוקה והתרסקות. תביעות אובדן כושר עבודה יכולות להיות במספר סוגי ביטוחים: ביטוח חיים, ביטוח מנהלים, ביטוח תאונות אישיות, קרן פנסיה.

אז מה כן לעשות?

לעשות ביטוח נכון מדויק המתאים ספציפית למבוטח עצמו. לדאוג שהסכום יהיה ריאלי בהתאם להכנסה החודשית האמיתית. חברת הביטוח לא תשלם פיצוי חודשי יותר מהשכר בפועל של המבוטח גם אם ביטח ושילם פרמיה כדין.

כיסוי עד 75% מגובה השכר:

בהתאם להצהרת השכר של המבוטח לחברה החברה מחשבת את גובה הפיצוי והפרמיה לפוליסה. גובה הפיצוי שיינתן במקרה הביטוח לא יעלה על 75% על פי החוק בהתבסס על ההנחה שאדם שיקבל את מלוא השכר לא תהא מוטיבציה לחזור לעבוד בעתיד.

הגדרה עיסוקית:

לדאוג שהגדרת העיסוק תהיה מתאימה וספציפית אחרת פרשנות הפסיקה יכולה להיות נרחבת להגדרות נרחבות ותביעת המבוטח תדחה בטענה שהוא יכול לעבוד בעבודה אחרת מתאימה לגילו השכלתו ויכולתו גם אם היא רחוקה מאוד מתחום עיסוקו ומהמקצוע שלו.

לפנייה ישירה אל גלית צור עורכת דין ומגשרת לחץ/י כאן

עו"ד גלית צור. LAWGUIDE,
עו"ד גלית צור/LAWGUIDE

לעבוד מהתחלה רק עם מומחים: מיד עם קרות מקרה הביטוח לפנות לייעוץ אצל עו"ד המתמחה בתחום. לוודא כי אותו עו"ד עובד עם מומחים צמודים בתחום התעסוקתי והרפואי. לעיתים די במילוי לא נכון של הדיווח הראשוני על מנת לקבל דחייה שלאחר מכן יהיה קשה מאוד לבטלה. חשוב לציין כי מילוי הטפסים הראשוניים לבד ולא עם איש מקצוע גורם לא פעם לחברת הביטוח להשתמש בהם כנגד המבוטח ולהתחיל מסכת דרישות החרגות וטענות שבהמשך קשה מאוד לתקנם.

לא לחכות: לזכור שפנייה מוקדמת חוסכת זמן וכסף למבוטח ומגדילה את סיכוייו בקבלת הסכומים המגיעים לו. גם ככה ישנם ברב הפוליסות תקופות המתנה ומומלץ לנצלן לצורך הכנת הדרישה בצורה יסודית ומקצועית יחד עם עו"ד.

התיישנות: בניגוד לרוב התביעות, ההתיישנות בתביעות ביטוח היא עד שלוש שנים מיום מקרה הביטוח. לא מעט אנשים מחליטים להתחיל התהליך לבד וכשכבר מאוחר מדי פונים לעזרה מקצועית ולעיתים כבר אין דרך לסייע להם.

היוון התקבולים:
מאחר שקיימים מקרים שבהם נפגע מקבל פיצוי חודשי בגין אי הכושר במשך זמן רב, אך שוקל לנסות לחזור לעבודה, ישנה אופציה לבקש היוון התגמולים בדרך של סכום פיצוי חד פעמי - דבר שפוטר את המבוטח מתלות חודשית בחברות הביטוח ומאפשר לו לנסות להשתקם ולחזור לחיים מתפקדים.
חשוב לזכור, בדרך כלל מדובר בסכומים רציניים שמגיעים למבוטח מהחברה, כך שהחברה תנסה להערים קשיים ולשם כך מסתייעת במיטב עורכי הדין המתמחים בתחום, תדאג שגם לך יהיה אחד כזה בכל אופן מדובר בעתיד שלך.

משרדנו עוסק בתחום כמעט 20 שנה. עו"ד גלית צור ייצגה בעבר את חברות הביטוח ובשנים האחרונות מייצגת תובעים כך שקיים יתרון משמעותי בהכרת שני הצדדים. בנוסף המשרד נעזר בצוות מומחים ורופאים אשר מספקים מעטפת מושלמת ומדויקת על מנת להשיג הפיצוי בזמן הקצר ביותר ובדרך היעילה ביותר לתת לך את השקט שמגיע לך ואת מקסימום הביטחון.

הכתבה באדיבות אתר עורכי דין LawGuide.co.il

*המידע המוצג כאן אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.
כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד.

גלית צור עורכת דין ומגשרת בשיתוף מערכת Lawguide

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully