וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על מי מוטלת האחריות לשלם פיצויים וזכויות לעובד קבלן?

14.11.2017 / 10:53

בית הדין האזורי הטיל על חברה אשר השתמשה בעובדי קבלן את מלוא האחריות בהעסקת עובד הקבלן

עובד ניקיון. ShutterStock
התובע, נתין מדינת אריתראה, אשר יוצג על ידי עורכת הדין רות רפאלי, היה עובד קבלן אשר הוצב כעובד ניקיון בחברה למתן שירותי ניקיון למשך 4 שנים/ShutterStock

במסגרת הליך סע"ש 5002-09-15 (ניתן ביום 15.6.2017) הטיל בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב (סגן הנשיאה, כבוד השופט טננבוים) על חברת ניקיון את מלוא האחריות בהעסקת עובד קבלן אשר עבד עבורה.

התובע, נתין מדינת אריתראה, אשר יוצג על ידי עורכת הדין רות רפאלי, היה עובד קבלן אשר הוצב כעובד ניקיון בחברה למתן שירותי ניקיון למשך 4 שנים. משך כל תקופת עבודתו קיבל העובד שכר ותלושי שכר מהקבלן, בעוד הקבלן היה קשור בהסכם שכותרתו "הסכם למתן שירותים" עם החברה למתן שירותי ניקיון.

לאחר סיום תקופת העסקתו, נכנס הקבלן למצב חדלות פירעון ואף ניתן צו פירוק כנגדו. ביום 13.7.2016 הגיש העובד תביעה באמצעות עורכת דינו. העובד תבע מהחברה למתן שירותי ניקיון את מלוא זכויותיו מכוח דיני העבודה. בית הדין האזורי לעבודה בחן את מהות העסקת העובד, קיבל את טענות העובד בעניין זהות המעסיק ופסק לזכותו את כל רכיבי תביעתו.

לפנייה ישירה לעו"ד רות רפאלי לחץ/י כאן

רות רפאלי. lawguide,
עו"ד רות רפאלי/lawguide

בית הדין האזורי פסק לזכות העובד סכומים בגין פדיון חופשה, דמי הבראה, דמי חגים, תוספת וותק, פנסיה, קרן השתלמות, החזרי ניכויים ופיצויי פיטורים בסך כולל של 47,694 ש"ח וחייב את חברת הניקיון באופן ישיר בתשלום מלוא הזכויות הסוציאליות המגיעות לעובד בגין תקופת העסקתו.

רות רפאלי משרד עורכי דין בכפר סבא עוסק בתחום דיני העבודה. המשרד מתמחה בכל סוגי ההליכים והתביעות בתחום דיני העבודה. המשרד מספק ליווי משפטי אשר מתפרש על מכלול הפעולות המשפטיות הקשורות בתחום משפט העבודה, בכללן מתן ייעוץ שוטף, הכנת חוות דעת משפטיות, ניהול הליכים משפטיים בבתי הדין וליווי עובדים ומעסיקים בעניינים הנוגעים ליחסי העבודה הקיבוציים והאישיים.

הכתבה באדיבות אתר עורכי דין lawguide

* המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד.

רות רפאלי, עו"ד בשיתוף מערכת Lawguide

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully