וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצב חדש בישראל - דרכון אירופאי לכל דורש

15.11.2017 / 13:03

זה הזמן להתחבר לשורשים ולברך על שהקשבנו לסיפורים של סבתא וסבא. אם לא עשיתם זאת עד עכשיו, כדאי לכם להתחיל לברר מהו מקור שם המשפחה שלכם ומוצאה

דרכון פורטוגלי. ShutterStock
אזרחות אירופאית מקלה על הבירוקרטיה בכל מסלול עסקי שמבקשים לפעול בו/ShutterStock

השגת אזרחות באחת ממדינות אירופה, יכולה להיות פתרון לחלק משאלות אלה: איך אפשר לגור באירופה תקופה ממושכת? איך אפשר ללמוד באירופה? כיצד ניתן להשיג אישור עבודה באירופה? איך ניתן להימנע מהצורך בוויזה לארה"ב? מה אוכל לעשות כדי להרחיב את העסק שלי לארה"ב? והאם כדאי לבחון השקעה בחו"ל?

אלו הן שאלות שרלוונטיות להרבה ישראלים, עבור עצמם או עבור ילדיהם. בתקופה הנוכחית, כמעט כל משפחה ישראלית, יכולה למצוא קשר, שיוכל לבסס עבורה מסלול לקבלת אזרחות באחת ממדינות אירופה.

במדינות אירופה קיימות אמנות, שמאפשרות לאזרחיהן מעבר חופשי, מגורים, לימודים ועבודה. אזרחות אירופאית מקלה על הבירוקרטיה בכל מסלול עסקי שמבקשים לפעול בו. אזרחי חלק ממדינות אירופה, פטורים מוויזה לארה"ב וכן יכולים לקבל ויזה עסקית מיוחדת לארה"ב שאינה ניתנת עדיין לאזרחי ישראל.

חשוב להזכיר בהקשר זה את החקיקה החדשה במדינות ספרד ופורטוגל – מדינות אלה חוקקו לאחרונה חוקים, שמקנים אזרחות, על סמך קשר היסטורי לתקופת גירוש יהודי ספרד ופורטוגל, בכפוף לעמידה בתנאי החוק הנוספים.

ייתכן וקשר היסטורי של 500 שנה אחורה, ללא תעודות לידה ומסמכים של הדורות הקודמים, יכול להעניק לכם היום אזרחות אירופאית!

לפנייה ישירה אל עו"ד מאיה וייס-טמיר לחץ/י כאן

עו”ד מאיה וייס-טמיר. אתר רשמי,
עו”ד מאיה וייס-טמיר/אתר רשמי

ייתכן, שלמרות קיומה של זיקה משפחתית קרובה יותר לאחת ממדינות אירופה, יהיה לכם יותר פשוט לפעול לקבלת אזרחויות אלה בספרד או בפורטוגל. שימו לב שהחוק בספרד מוגבל בזמן ולכן מי שמבקש להגיש בקשות לאזרחות, עבורו או עבור ילדיו הקטינים, כדאי שיפעל בקרוב.

בנוסף למדינות ספרד ופורטוגל, קיימים חוקים בעוד מדינות באירופה כמו פולין ורומניה, חוקים אלה לרוב מתבססים על הקשר המשפחתי לאדם שהיה אזרח המדינה, שכן אזרחותו עוברת גם לילדיו ולנכדיו. הליכי אזרחות אלה, יתחילו באיתור תעודות הלידה והנישואין של הדורות הקודמים.

אם התעודות לא קיימות, ניתן לפנות למשרדי הערים, שם התגוררו בני משפחתכם ולבקש מהם את התעודות. יש כאלו שמשיגים את התעודות במסגרת טיול שורשים לאותם מקומות או מבקשים מאלו העוסקים בכך לאתר אותן עבורם.

אם הנושא מעניין אתכם, חשוב שתגדירו לעצמכם היטב את המטרות שלכם בהשגת האזרחות ותבדקו את האופן היעיל והטוב ביותר כדי להשיג מטרות אלה. מומלץ לפנות למי שיכול לבחון ולהשוות את זכאותכם בכל המדינות שיכולות להיות רלוונטיות לכם או לילדכם לפי אילן היוחסין של המשפחה, כדאי לפנות למי שיכול לשטוח בפניכם את תמונת המצב העדכנית ואת היתרונות והחסרונות של כל הליך.

זכרו, יכולה להיות לכם התאמה למספר מדינות באירופה ולכל הליך ישנם מאפיינים משלו, עוד זכרו כי הליכים אלה תלויים ברשויות הזרות ויכולים להשתנות.

לפני כל התייעצות, כדאי שתפעלו להכרת ההיסטוריה המשפחתית שלכם ותבדקו מה ידוע לכם מבחינת מקומות ותאריכי לידה ואילו תעודות של הדורות הקודמים נשמרו במשפחה.

הכתבה מאת עו"ד מאיה וייס-טמיר באדיבות אתר עורכי דין LawGuide.co.il

*המידע המוצג כאן אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.
כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד.

עו”ד מאיה וייס-טמיר בשיתוף מערכת Lawguide

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully