וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאונת עבודה לעצמאים - כיצד מקבלים פיצויים מקסימליים?

19.11.2017 / 11:34

גם עובדים עצמאים שנפגעו בתאונה במהלך עבודתם וממשיכים לעבוד ולהשתכר זכאים לפיצויים מביטוח לאומי ומחברת הביטוח

תאונת דרכים. ShutterStock
במסגרת הגדרת המונח תאונות עבודה נכללים גם אירועים שונים כגון תאונה בזמן נסיעה לעבודה וחזרה ממנה וכן נסיעה בין מקומות עבודה/ShutterStock

בעל עסק עצמאי כבן 50 נפגע בתאונת דרכים. משרדנו ניהל עבורו הליך משפטי אל מול חברת הביטוח. במהלך הדיונים בבית המשפט הפגינה חברת הביטוח עמדה נוקשה, סירבה להצעת פשרה של בית המשפט וטענה טענות שונות לרבות העובדה שחרף פגיעתו, התובע ממשיך בעיסוקו ומשתכר סדרי גודל דומים לאלו שהשתכר לפני התאונה.

חברת הביטוח הציעה סכומי פיצוי נמוכים יחסית, משרדנו המליץ ללקוח לא להתפשר ולנהל את התיק עד תום. בסופו של ההליך וחרף העובדה שהתובע עובד ומשתכר סכומים דומים לאלו שלפני התאונה, בית המשפט פסק לו לאחרונה פיצוי מעל מיליון שקלים - כפול מסדרי הגודל שהוצעו בפשרה.

באילו מקרים עובד עצמאי יכול לקבל פיצויים?

במסגרת הגדרת המונח תאונות עבודה נכללים גם אירועים שונים כגון תאונה בזמן נסיעה לעבודה וחזרה ממנה וכן נסיעה בין מקומות עבודה. בהגדרה נכללות גם מחלת מקצוע ומיקרוטראומה, הנגרמת מרצף פגיעות קטנות לאורך זמן שמתרחשות במסגרת העבודה ומצטברות לידי פגיעה ממשית.
בית הדין לעבודה מכיר גם במקרים של ליקוי רפואי שמתפרץ כתוצאה מאירוע חריג שדרש מאמץ במסגרת העבודה, כמו התקף לב או אירוע מוחי, שנגרם לאחר ויכוח סוער עם המעסיק או עמית בעבודה. הזכויות בגין תאונת עבודה העומדות לעובדים עצמאים, אינן שונות מהותית מהזכויות של שכירים, אולם התנאים המתקיימים שונים.

לפנייה ישירה למשרד עו"ד רנרט-סלומון לחץ/י כאן

משרד עורכי דין רנרט-סלומון. אתר רשמי,
משרד עו"ד רנרט-סלומון/אתר רשמי

על פי תקנות המוסד לביטוח הלאומי, כל עובד שכיר או עצמאי שמבוטח בביטוח נפגעי עבודה זכאי לקבל דמי פגיעה בגין תאונת עבודה עבור ימי ההיעדרות מהעבודה עד 90 ימים. כאשר מדובר בעובד עצמאי, תאונת העבודה צריכה להיות במהלך ובגלל העיסוק בעבודתו, בשונה מעובד שכיר, שאם תאונתו נגרמה במהלך העבודה, חזקה שהיא נגרמה גם עקב עבודתו.

לעובד עצמאי ישולמו דמי הפגיעה בניכוי 12 ימי ההיעדרות הראשונים, עבור תקופת אי כושר שבמהלכה נזקק לטיפול רפואי. ולאחר מכן הוא רשאי להגיש תביעה נגד חברת הביטוח המבטחת את מקום עבודתו. במקרים שבהם ניתן להוכיח כי הפגיעה אירעה עקב רשלנות או התנהגות מסוכנת של צד שלישי, ניתן לתבוע את הצד השלישי כמי שאחראי לנזק. לתביעה כזאת מצרפים בד"כ את החברה המבטחת של אותו צד.

כמו כן, בנוסף לפיצויים מביטוח לאומי, עובד שכיר רשאי להגיש תביעת נזיקין נגד המעסיק. בתביעה כזו יש להוכיח קשר סיבתי בין הנזק שנגרם לו לבין רשלנותו של המעסיק, כגון: סביבת עבודה מסוכנת, אי מתן הוראות בטיחות מספקות, אי הספקת ציוד מגן ועוד.

לגבי עצמאים מדובר מטבע הדברים בהתנהלות שונה, עצמאי אינו יכול לתבוע בגין תחומים שהוא עצמו מופקד עליהם. יחד עם זאת קיימים מקרים בהם לעובד עצמאי יש פוליסת תאונות אישיות, אבדן כושר עבודה ועוד, בגינן הוא יכול לתבוע.

הכתבה מאת משרד עורכי דין רנרט-סלומון באדיבות אתר עורכי דין LawGuide.

משרד עו"ד רנרט-סלומון ממשרדי עורכי הדין המובילים בתחום הנזיקין בארץ, עוסק בתחומי הנזיקין, רשלנות רפואית ותביעות ביטוח לסוגיהן כבר למעלה מ-30 שנה.

*המידע המוצג כאן אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.
כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד.

משרד עורכי דין רנרט-סלומון בשיתוף מערכת Lawguide

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully