וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החמרת מחלת אסטמה עקב שירות צבאי, האם מגיע לך פיצויים ממשרד הביטחון?

20.11.2017 / 14:03

למרבה הצער, חיילים המתגייסים לצה"ל וסובלים מאסטמה בדרך כלל מקבלים פרופיל 64 ועדיין נשלחים לתפקידים צבאיים הגורמים להחמרה במצבם

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

חוק הנכים מאפשר להגיש תביעה של אנשי כוחות הביטחון גם במקרה שבו אדם הגיע לשירות הצבאי עם מחלה שהייתה במצב קל אך השירות הצבאי גרם להחמרה במצבו הרפואי
לפיכך, ניתן לבקש הכרה כנכה צה"ל גם בגין החמרה של מחלה אשר הייתה קיימת טרם השירות ולקבל תגמולים חודשיים וטיפול רפואי אף על פי שהמחלה הייתה קיימת לפני הצבא.

כך למשל, ישנם הרבה חיילים אשר סבלו וסובלים לפני השירות ממחלת אסטמה ומקבלים פרופיל צבאי אשר מאפשר להם עדיין שירות ביחידות קרביות. בהרבה מקרים חיילים אלו נחשפים לאבק, זיהום אוויר, מאמץ גופני, גזים רעילים, לינה בחצרים צפופים וקור עז.

למרבה הצער, חיילים המתגייסים לצה"ל וסובלים מאסטמה בדרך כלל מקבלים פרופיל 64 ועדיין נשלחים לתפקידים צבאיים אשר גורמים להחמרת הסאתמה, עקב החשיפה כאמור לתנאים סביבתיים, תנאי השטח והסביבה הקשים שיש בפעילות הצבאית.

בכל מקרה בתביעה למשרד הביטחון ניתן כאמור לתבוע בגין החמרת המחלה כאשר המחלה הוחמרה עקב השירות הצבאי. תקנות הנכים מקנות במקרים בהם מדובר במחלת אסטמה קשה ופעילה אחוזי נכות גבוהים.

גם אדם שמוכר בהחמרה יהיה זכאי לתגמולים והטבות כמו כל נכה צה"ל למרות שכאמור מחלתו החלה לפני השירות הצבאי. ברור שלא רק לגבי מחלת האסטמה, אלא לגבי כל מחלה אשר הייתה קיימת לפני השירות והוחמרה במהלך ועקב השירות ניתן להגיש תביעה ולקבל זכויות ותגמולים מלאים.

לפנייה ישירה לעו"ד אלי סבן לחץ/י כאן

מסוק נערך לעליית חיילים כחלק מתרגיל הגיס הצפוני, 11 בספטמבר 2017. דובר צה"ל, דובר צה"ל
. בהרבה מקרים חיילים נחשפים לאבק, זיהום אוויר, מאמץ גופני, גזים רעילים/דובר צה"ל, דובר צה"ל

כדי לקבל הכרה כנכה צה"ל בעקבות מחלה שהתפרצה או הוחמרה במהלך השירות הצבאי יש להגיש תביעה לקצין התגמולים באגף השיקום. בתביעה יש להוכיח קשר סיבתי בין השירות הצבאי לבין התפרצות המחלה או החמרתה.

לעומת חבלה פיזית או פגיעה נפשית, לעתים קשה יותר להוכיח את הקשר בין השניים. משכך, על התובע לטעון טענות עובדתיות, להציג מסמכים רפואיים ולהצביע על תנאי המחייה או תנאי העבודה שבעטין התפרצה המחלה או הוחמרה.
תהליך התביעה ובחינת התיק הוא ארוך וממושך והוא כולל חקירה של מסמכים רפואיים, גביית עדויות ופנייה לגורמים רפואיים לצורך קבלת חוות דעת או חומרים שיכולים להכריע בנושא. עם זאת, פעמים רבות התביעה מתקבלת רק לאחר הגשת ערעור לוועדת הערעורים.

ישנם מקרים שבהם יש צורך בבדיקות ובטיפול רפואי לפני שהתקבלה הכרעה בתיק התביעה. כדי להקל על התובע ניתן להגיש בקשה לאישור רפואי ומשרד הביטחון ינפיק את האישור אם יימצא זאת לנכון.

הכתבה מאת עורך דין אלי סבן באדיבות אתר עורכי דין LawGuide.co.il

*המידע המוצג כאן אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.
כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד.

עו"ד אלי סבן, יו"ר ועדת נכים משירות הביטחון בלשכת עורכי הדין בשיתוף מערכת Lawguide
  • עוד באותו נושא:
  • אסתמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully