וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי דירות: לא דיווחתם על הכנסות? זה הזמן

30.11.2017 / 14:27

מעלימי הכנסות מקבלים הזדמנות נוספת: רשות המסים הודיעה כי בקרוב תחדש את נוהל גילוי מרצון, המאפשר לאזרחים לדווח מיוזמתם על עבירות מס שביצעו, לשלם את המס וליהנות מחסינות פלילית

בעל דירה מעלים הכנסות. ShutterStock
בעל דירה מעלים הכנסות/ShutterStock

בפעם הקודמת שהרשות יצאה במבצע דומה, כ-7,400 ישראלים דיווחו על כ-25 מיליארד שקלים שלא הוצהרו, בין אם מהכנסותיהם משכר דירה או ממקורות שונים בארץ ובחו"ל כמו מעסקאות או חשבונות בנק עליהם לא דיווחו.

למרות הסכום העצום שנחשף, ברשות המיסים מעריכים שישנם עוד כ-30 מיליארד שקלים שלא דווחו. הסיבות לכך שונות ובהן העובדה שישראלים רבים חשבו שהנוהל מתייחס בעיקר ל"טייקונים" או לכאלו העובדים או מנהלים עסקים וחשבונות בחו"ל.

"זאת לשיטתי הטעות הנפוצה והכשל התקשורתי במבצע הזה", אומרת מומחית המס, עו"ד קרן זרקו זמיר, המייצגת בעבירות מס שונות ובתיקי גילוי מרצון. "הנוהל הזה מאפשר לכל אזרח ישראלי שמעלים הכנסה, כגון מדירות שהוא משכיר מסכומים מסוימים או שלא דיווח על כספים שיש לו בחשבונות בנק בחו"ל, לדווח על כך ואף לברר את היקף החוב שלו באנונימיות מוחלטת ובלי לחשוש מלהפליל את עצמו".

למענה משפטי בפורום עבירות מס לחץ/י כאן

עו"ד קרן זרקו זמיר. אתר רשמי
עו"ד קרן זרקו זמיר/אתר רשמי

תגיעו אליהם או שיגיעו אליכם

מפרסומי רשות המיסים עולה כי לבעלי דירות ומחזיקי חשבונות בחו"ל יהיה קשה הרבה יותר להעלים את הכנסותיהם, לאור שינויים בנהלי הבדיקה. "בקרוב יהיה קשה הרבה יותר להעלים הכנסות משני אפיקים אלו", אומרת עו"ד זרקו זמיר, "לגבי בעלי הדירות, רשות המיסים משתכללת ועורכת הצלבות נתונים של גורמים שונים ובהם רישומי הטאבו, כך שבקרוב לרוב האנשים לא תהייה דרך להעלים את ההכנסות, שכן הם יקבלו בקשות לדיווח ממס הכנסה, רק שאיתן יבואו גם קנסות והליכים פליליים. כך גם מחזיקי חשבונות הבנק בחו"ל, שבעקבות הסכמי החלפת מידע בין מדינות, מקבלים מכתבים מהבנקים שלהם ומתבקשים לחתום שהרשויות בארץ מודעות לסכומים שהם מחזיקים בחשבונות האלו. השלב הבא יכול להיות פניה לאותם האנשים ממס הכנסה".

בעקבות כל אלו, נראה שההבדל הגדול יהיה בין הישראלים שייבחרו לגלות בעצמם, לבין אלו שייקחו את הסיכון שרשות המיסים תגיע אליהם מיוזמתה.

"בכל התיקים שטיפלתי בהם עד היום במסגרת נוהל גילוי מרצון, הלקוחות שלי הצליחו לצאת רק עם תשלום המס שהם בין כה היו צריכים לשלם בתוספת ריבית והצמדה – לכל היותר – והצליחו להימנע מקנסות כבדים מאוד שיכולים להגיע למאות אלפי שקלים ומאישומים פליליים שיכולים להסתיים אף במאסר, בהתאם לסכום וחומרת העבירה", אמרה עו"ד זרקו זמיר.

ברשות המיסים רוצים שאזרחים לא יחששו לשלם את חובם במסגרת הנוהל הזמני ולכן מאפשרים למתעניינים לברר את היקף החוב שלהם באופן אנונימי, משמע להגיש בקשה ללא חשיפת זהותם ורק אחרי שיבינו את היקף החוב – יחליטו האם להיחשף ולשלמו.

"חשוב במיוחד להתייעץ בכל הנוגע לגילוי מרצון עם איש מקצוע מנוסה, בין היתר על מנת שלא תפלילו את עצמכם בטעות וגם לאור היכולת שלו לנהל משא ומתן על גובה החוב עם מס הכנסה", סיכמה עו"ד זרקו זמיר.

לאתר משרד עורכי דין זרקו זמיר באדיבות אתר עורכי דין lawguide.co.il

*המידע המוצג כאן אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.
כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד.

מערכת Lawguide
  • עוד באותו נושא:
  • בעל דירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully