וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכון הרפואי מצא אותך לא כשיר לנהיגה? יש מוצא

10.12.2017 / 12:05

אם קיבלת זימון לטעון טענות לשם פסילת רישיונך במשרד הרישוי והודיעו לך שאינך עומד בדרישות בטיחותיות אישיותיות לנהיגה דע שיש מוצא

עו"ד בבייב - רישיון נהיגה. פמלי גייד 4, Family guide
עו"ד בבייב - רישיון נהיגה/Family guide, פמלי גייד 4

ניר הוא בחור נורמטיבי כבן 25 אשר לפני כשנתיים וחצי הורשע בעבירה של נהיגה בשכרות. ניר הפקיד את רישיונו כמקובל וכעת משחלפה תקופת הפסילה הגיע למשרד הרישוי לקבל את הרישיון המיוחל לו חיכה זמן רב.

להפתעתו הודיעה לו בדלפק פקידת הרישוי כי הוא נדרש לעבור בדיקות כשירות לנהיגה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים. נדלג בסיפורנו על מספר חודשי ההמתנה לזימון לבדיקות הפסיכיאטרית והפסיכולוגית שנערכו לו וגם נדלג על עוד כחודשיים ימים עד שתיקו סוכם במרב"ד.

ניר רץ למשרד הרישוי או אז הודיעה לו הפקידה מעברו השני של הדלפק לצערי קיבלנו את ההמלצה של המרב"ד שלא לתת לך כישרות לנהיגה שסיבתה: "אי עמידה בדרישות בטיחות אישיותיות לנהיגה". בצר לו פנה למשרדי ממש מתוסכל כשהוא מציין בפניי "איך יתכן שהשנתיים הללו הפכו כבר לשנתיים וחצי שאני ללא רישיון"?, מה זה "אי התאמה אישיותית לנהיגה"? ולמה קבעו שאיני עומד בדרישות לנהיגה? מה אני עם אישיות מתוסבכת?

למענה משפטי בפורום המכון הרפואי לבטיחות בדרכים לחץ/י כאן

דורון ויגלר. אתר רשמי
עו"ד דורון ויגלר/אתר רשמי

אי התאמה אישיותית לנהיגה בטוחה מהי?

הסברתי לניר בנחת ובנועם כי ההגדרה הזו של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים היא מעין הגדרת סל שיכולה לקפל בתוכה מגוון רחב של מצבים ואנשים הן בפן הפסיכיאטרי (דכאון, חרדות, מניה-דפרסיה, פסיכוזה ועוד) והן בפן הפסיכולוגי -התנהגותי (ריבוי עבירות נהיגה, עבירה חוזרת של גרימת ת"ד, עבירות חמורות כמו נהיגה בשכרות ונהיגה תחת השפעת סמים).

כמו כן, הסברתי לניר שעל פי החוק רק תקופת הפסילה שהושתה ע"י ביהמ"ש נחשבת לעונש וכי כל הזמן שהוא בהליכי כשירות לנהיגה אין הדבר נחשב לעונש! ניר הוסיף :"אבל איך יתכן שהשיחה עם הפסיכולוגית ועם הפסיכיאטר ארכה שתי דקות על סמך זה הם יכולים לקבוע שאני לא כשיר"?, "הא שכחתי גם עשיתי את המבדקים הממוחשבים עם ה-900 שאלות". הסברתי לניר שמניסיוני הרבה פעמים הנהג נופל במבדק הפרונטלי - שיחתי שהוא יותר סובייקטיבי ולאו דווקא במבדקים האישיותיים שהם במידה מסוימת יותר אובייקטיביים.

נפסלת על אי התאמה אישיותית - מה עושים? מחכים שנה? לא חבל?

הסברתי לניר כי על פי תקנות התעבורה יש לו את הזכות לערער על המלצת המרב"ד. מהר אספתי את כל תוצאות המבדקים שנערכו לו במרב"ד ומיד ערכתי והגשתי ערר מנומק ומבוסס ראיות וטענות לוועדת הערר בתל השומר.
בזאת לא הסתיימה ההכנה לוועדת הערר מאחר ששלחתי את ניר לאשת מקצוע שאני עובד עמה כדי שתכין עבורו חוות דעת מקצועית שתוגש מטעמנו. בהמשך נפגשתי עוד מספר פעמים עם ניר במשרדי תוך שאנו עורכים סימולציות על שאלות שהוא עלול להישאל בפני חברי הועדה ההכנה כללה דרכי התמודדות עם "מוקשים" מצד הוועדה וכן את הדרך להבליט את הצדדים החזקים שלו.

כאן ראוי לציין כי הרבה נהגים מפספסים את הזכות להגשת ערר עקב אי הבנה או אי ידיעה כי סדר הזמנים להגשת הערר הוא בתוך 30 ימים מיום קבלת התשובה השלילית ממשרד הרישוי. בסופו של יום, לאחר הדיון שנערך בוועדת הערר מול שלושת חברי הועדה (שהם רופאים במקצועם) הוחלט לאשר לניר את קבלת רישיון הנהיגה מהדרגות שאחז בהן לפני הפסילה מאת בית המשפט.

לכן, אם חלילה קיבלת זימון לטעון טענות לשם פסילת רישיונך במשרד הרישוי והודיעו לך שאינך עומד בדרישות בטיחותיות אישיותיות לנהיגה דע לך שיש מוצא ובאמצעות עו"ד מיומן שבקיא ברזי התחום הספציפי של המכון הרפואי וועדת הערר בתל השומר תוכל לקבל את רישיונך בחזרה.

הכתבה מאת עו"ד דורון ויגלר מומחה לדיני תעבורה ומכון רפואי באדיבות אתר עורכי הדין LawGuide

*המידע המוצג כאן אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.
כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד.

עו"ד דורון ויגלר מומחה לדיני תעבורה ומכון רפואי בשיתוף מערכת Lawguide
  • עוד באותו נושא:
  • נהיגה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully