וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטינים בהליך הפלילי - כל מה שחשוב לדעת

20.12.2017 / 13:51

פעמים רבות המשטרה אינה עומדת בדרישות החוק וקיימת חשיבות רבה לליווי צמוד כבר בהליך החקירה. מעבר לכך, קיימות אפשרויות רבות להתמודדות עם התיק הפלילי, אשר אינן קיימות לרוב במקרה של בגיר

אילוסטרציה לילד באזיקים. ShutterStock
במקרים רבים קטינים והוריהם אינם מבינים את ההשלכות ארוכות הטווח של הרשעה פלילית על המשך חייהם/ShutterStock

לפי חוקי המשפט הפלילי הנוהגים בארץ, קטינים אשר טרם מלאו להם 12 שנים לא יהיו אחראיים למעשיהם, ולכן לא ניתן להעמיד אותם לדין. גיל הקטינים אם כן מוגדר מגיל 12 ועד גיל 18. חלוקת הגילים אינה כה חד משמעית, אם הקטינים עברו את גיל 12 הם אמנם אחראים למעשים שביצעו, אולם באופן מוגבל מאשר בגירים, ואף יידונו בבית משפט מיוחד לנוער. כך למשל, כל חקירה של קטין תתבצע על ידי חוקרים אשר מתמחים בחקירות נוער ותוכל להתבצע רק בתנאים מסוימים ובשעות מסוימות של היום, למעט חריגים.

למעשה פעמים רבות המשטרה אינה עומדת בדרישות החוק ומשכך קיימת חשיבות רבה לליווי צמוד כבר בהליך החקירה של עו"ד פלילי מנוסה המתמחה בתחום הנוער.

נוסף לכך כאשר עסקינן בקטינים קיימות אפשרויות רבות להתמודדות עם התיק הפלילי, אפשרויות אשר אינן קיימות לרוב במקרה של בגיר.

לפנייה ישירה אל עורך דין יאיר קורן לחץ/י כאן

עורך דין יאיר קורן. אתר רשמי
עו"ד יאיר קורן/אתר רשמי

כך למשל, פעמים רבות ניתן להפנות עוד בטרם הגשת כתב אישום להליך חלופי להליך הפלילי, הליך אשר יכול וימנע הגשת כתב אישום בעניינו של הקטין, והכתמת רישומו הפלילי. חשוב לציין כי גם לאחר הגשת כתב אישום ניתן להפנות להליכים אלה אולם הדבר מורכב יותר ומצריך ידיעה והבנה של הליכים אלו.

במקרים רבים קטינים והוריהם אינם מבינים את ההשלכות ארוכות הטווח של הרשעה פלילית על המשך חייהם. כך למשל, אינם יודעים כי הדבר יכול לעמוד להם לרועץ עת יבקשו להתגייס לשרות צבאי, או לעבודה ממשלתית כלשהי בעתיד.
משכך במקרים רבים יהיה בית המשפט לנוער קשוב לטיעונים בדבר פגיעה עתידית בעתידם של אותם קטינים במקרה של הרשעה פלילית וחשוב להעלות טיעונים אלו בשלב המתאים בהליך המשפטי.

לסיכום, חשוב להבין שתחום הנוער אינו זהה לתחום הבגירים במשפט הפלילי, ומצריך ליווי של עורך דין העוסק בתחום הנוער.

הכתבה מאת עורך דין יאיר קורן באדיבות אתר עורכי דין LawGuide.

*המידע המוצג כאן אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.
כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד.

עורך דין יאיר קורן בשיתוף מערכת Lawguide
  • עוד באותו נושא:
  • קטינים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully