וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבחור בטוב - כן להסכם ממון

24.12.2017 / 14:07

הסכם ממון הוא חוזה משפטי בין בני זוג, חוזה הצופה פני עתיד. כדי שהסכם ממון יקבל תוקף משפטי יהיה צורך לאשר אותו בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני. אם מדובר בהסכם ממון טרום נישואין אפשר יהיה לאשר אותו גם בפני נוטריון

הסכם ממון. ShutterStock
הסכם ממון/ShutterStock

האישור בפני רשות יינתן רק לאחר שנוכח בית המשפט, בית הדין הרבני או הנוטריון, כי בני הזוג עשו את ההסכם בהסכמה חופשית ומבינים את משמעותו ואת תוצאותיו. אין חובה לאשר הסכם ממון בין ידועים בציבור כן הסכמי ממון בין בני זוג חד-מיניים בפני רשות מוסמכת.

ההסכם ביניהם תקף גם ללא אישורו של בית המשפט וזאת להבדיל מבני זוג נשואים שחובה עליהם לאשר את ההסכם בפני בית המשפט או בית הדין הרבני . כן מומלץ לאשר גם את ההסכם בין ידועים בציבור או זוגות חד מיניים בפני רשות, מאחר שבית המשפט מברר בדיון המתקיים בנוכחות שני הצדדים את הבנתם של הצדדים בנוגע לעקרונות ההסכם.

הסכם הממון כאמור הוא חוזה בין בני הזוג, אשר באמצעותו, הצדדים מבקשים להסדיר את ענייני הרכוש שיחולו ביניהם במקרה של גירושין או פרידה. בהסכם ממון קובעים בני הזוג ביניהם את אופן חלוקת הממון שיצברו במהלך חייהם המשותפים בדרך המקובלת על שני הצדדים.

אין ספק כי קיומו של הסכם ממון בין בני זוג תורם לשקט נפשי ולוודאות משפטית. בני הזוג המבינים כי האינטרסים הכלכליים לא ינהלו את הנישואין או מערכת היחסים או את הגירושין או הפרידה וכפועל היוצא מזה ההסכם כן יתרום לזוגיות חזקה, אמינה ונטולת אינטרסים, לא יהססו לרגע לחתום על הסכם ממון.

לפנייה ישירה אל עו"ד כרמן הרשקוביץ לחץ/י כאן

עו"ד כרמן הרשקוביץ. אתר רשמי
עו"ד כרמן הרשקוביץ/אתר רשמי

עריכת הסכם ממון לפני הנישואין או במהלכם, מסייעת רבות במקרה של גירושין או פרידה כאשר קובעים מראש ובהסכמה את חלוקת הנכסים, עסקים, ירושות, זכויות סוציאליות, מתנות, חסכונות, נכסי קריירה, וכו' אשר יהיו לצדדים בעתיד. לכן, חשוב לשים לב למה אתם רוצים שיהיה כתוב בהסכם, האם מבינים את ההשלכות המשפטיות היכולות לנבוע מהפרת ההסכם, האם אתם עורכים הסכם ממון מתוך בחירה ורצון חופשי.

נקודה למחשבה - ברגע שהסכם הממון מקבל אישורו של בית המשפט וניתן להסכם תוקף של פסק דין, יהיה קשה לבקש את ביטולו לאחר זמן מה בעילות כגון: עושק, כפייה, ניצול מצוקה, איומים, השפעה בלתי הוגנת ,אי הבנת הכתוב בהסכם וכו'.
הסכם ממון שקיבל תוקף של פסק דין מצוי ברף מחויבות גבוה, ולפיכך המעוניין לבטלו נדרש לעמוד בנטל הראיה וזהו נטל הוכחה כבד. דוגמא לעילת ביטול הסכם ממון היא תום הלב וגילוי הנאות של הצדדים להסכם. היה והוכח בבית המשפט כי אחד הצדדים הסתיר במתכוון זכויות או חובות, ייתכן כי מדובר בעילה מוצדקת לביטול הסכם הממון וזאת גם במקרה וההסכם קיבל אישורו של בית המשפט או בית הדין הרבני.

לסיכום, אדגיש את חשיבות עריכת הסכם ממון ע"י עורך דין המתמחה בדיני משפחה. בחירה נכונה ומחושבת של עורך דין בעל ידע ומצוינות משפטית היא המפתח לגיבוש הסכם ממון מקצועי אשר יגן על האינטרסים של כל אחד מהצדדים. ניסוח הסכם בצורה מדויקת, בהירה ומקצועית מונעת פרשנויות ומחלוקות עתידיות.

תגידו כן להסכם ממון! בהצלחה!

הכתבה מאת עו"ד כרמן הרשקוביץ משה לוי 11 ראשל"צ, בניין umi טל: 03-9308909 באדיבות אתר עורכי דין LawGuide.co.il .


*המידע המוצג כאן אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.
כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד.

עו"ד כרמן הרשקוביץ בשיתוף מערכת LAwguide
  • עוד באותו נושא:
  • הסכם ממון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully