וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד להתמודד עם הפללה או תלונה על עבירת מין שקרית?

24.12.2017 / 14:15

מערכת החוק והמשפט הישראלים לוקחים בחומרה רבה תלונות על עבירות מין וישנו דגש מיוחד על עבירת אונס, אולם תלונה שקרית על עבירת מין תפגע אנושות בקריירה של אדם, תפגע בחיי המשפחה שלו ותוציא שם רע, שלא יהיה קל לחשוד להתמודד עימם

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

בעשורים האחרונים הייתה עליה ברמת האכיפה והענישה בכל מה שקשור לעבירות מין בישראל. המטרה היא לתת גיבוי למתלוננות או המתלוננים להתמודד מול אותם עבריינים, ולהעמיד אותם לדין. ההחמרה חלה מתוך מספר הבנות שהתקבלו בעשורים האחרונים.

ראשית, ישנם מספר רב של נפגעים שלא מתלוננים (מתוך הנחה שלא יצליחו להתמודד עם העבריין באותו משפט). בנוסף, בקרב המתלוננים קיים פחד שהעבריין יחזור ויפגע בהם לאחר הגשת התלונה. מתוך סיבות אלה ונוספות, מערכת החוק ממהרת לפעול בכל נושא הקשור לעבירות מין.

ההשתפרות המתמדת של הבנת המשטרה והחוק אל מול מקרים אלה ראויה לציון. אך לצערנו יש מקרים שהחוק הישראלי פוגע אנושות באנשים או חשודים שלא בצדק, ויש אנשים שמנסים לנצל זאת לרעה! מתי עליך לבקש את עזרתו של עורך דין פלילי בקשר לתלונה שאינה מוצדקת?

ניצול החוק בישראל לרעה

עוד בתקופה בה שירתתי במשטרת ישראל כקצין חקירות ותובע משטרתי, והיום כסניגור , נחשפתי למקרים בהם הוגשו תלונות שיקריות בעבירות מין, לאותם מתלוננות/נים היו מניעים שונים כגון: נקמה, סחיטה כלכלית וכדמ'.

אותם אנשים שרוצים לנצל את המערכת, מזהים כי תלונה על עבירת מין (גם תלונה שקרית לחלוטין), יכולה "לרסק" לחלוטין את אותו אדם. מעבר לחשד בעבירה פלילית, מדובר בהליך לא נעים עם אפשרות למאסר שיפגע באותו אדם. מעבר לכך, הסתבכות בחשד לעבירת מין עלולה לגרום לפגיעות נוספות בכל תחומי החיים. תלונה שקרית על עבירת מין תפגע אנושות בקריירה של אותו אדם, תפגע בחיי המשפחה והזוגיות ותוציא שם רע, שלא יהיה קל לחשוד להתמודד עימם. עושה רושם שלמרות החומרה הרבה של נושא זה, ישנו עדיין מספר רב של מקרים בהם התלונה הייתה שקרית לחלוטין! כלומר נעשתה בכוונה טהורה לפגועה באותו אדם שהוגשה נגדו התלונה. לכן כאשר אדם מודע שהוגשה נגדו תלונה שקרית כזו, עליו לפנות לעו"ד באופן מיידי, שכן גם במקרה שהתלונה שקרית נזק רב יכול להיגרם במידה ואין לחשוד ייצוג משפטי טוב.

לפנייה ישירה אל עו"ד דרור שלום לחץ/י כאן

עו"ד דרור שלום. אתר רשמי
עו"ד דרור שלום/אתר רשמי

ברגע הידיעה שאת/ה מתמודדים מול תלונה שקרית, צרו קשר עם עו"ד פלילי המומחה לעבירות מין, והתחילו לקבל יעוץ. חשוב לדעת כי ניתן לסרב לחקירה (לדחות אותה) לפני שקבלת יעוץ מעו"ד. עליך להתחיל לאסוף ראיות או תיעוד שיכול להעיד שהתלונה שקרית (עדים, התכתבות, אימייל, תמונות מצלמה). עליך להוכיח כי העבירה לא בוצעה מעולם. הרעיון הוא לנסות ו"לפורר" את הגרסה השקרית. ולהציג את העובדה שהגרסה השקרית לא מבוססת על שום אירוע שקרה במציאות. חשוב להבין שקשה מאוד למצוא עדויות שמפריכות באופן ישיר את תלונת המין השקרית, מכיוון שהעבירה שבמרבית המקרים היא מתרחשת ב"חדרי חדרים".

ייצוג משפטי

קיימים מקרים בהם בית הדין קיבל את ההחלטה הלא נכונה, ואדם ישב בכלא בגין עבירות שהוא לא עשה. אנחנו שומעים שוב ושוב על מקרים בהם אדם "ניצל" מתלונה שקרית לחלוטין. גם במקרים בהם הצדק המוחלט בצד דובר האמת, לא בהכרח מעיד על כך שאותו אדם יצא זכאי! במקרים רבים מה שמשפיע על הדין, הוא עורך דין שיכול לייצג את גרסתו של אותו אדם מול מערכת המשפט. במידה ואתה נתקל במקרה של תלונה שקרית, חשוב שלא תנסה להתמודד עם החקירה והמשפט לבד, פנה באופן מידי לעו"ד פלילי שיעזור לך לקבל את התוצאות הטובות ביותר עבורך!

כותב המאמר: עורך דין דרור שלום, מומחה למשפט פלילי ובעל ניסיון רב במקרים של עבירות מין. באדיבות אתר עורכי דין LawGuide.co.il .


*המידע המוצג כאן אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.
כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד.

עו"ד דרור שלום בשיתוף מערכת Lawguide

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully