וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 עצות להתנהלות נכונה מול רשות האוכלוסין וההגירה

26.12.2017 / 13:52

נפגשתם, טיילתם, הכרתם והחלטתם לחיות יחד. לאחר התלבטויות החלטתם, שאתם רוצים לחיות בישראל, לגדל בישראל את ילדיכם ולחיות כאן. אם רק אחד מבני הזוג אזרח ישראלי ויהודי, אתם נדרשים לפעול מול רשות האוכלוסין ולהסדיר את ההגעה והשהייה בארץ והעניין כלל אינו פשוט

משפחה מעורבת אישה אסייתית. ShutterStock
משפחה מעורבת אישה אסייתית/ShutterStock

נפגשתם, טיילתם, הכרתם לעומק והחלטתם לחיות ביחד. הקמתם תא משפחתי ואולי אף נולדו לכם ילדים משותפים, בישראל או מחוצה לה. לאחר התלבטויות החלטתם, שאתם רוצים לחיות בישראל, לגדל בישראל את ילדיכם ולחיות כאן.
אם רק אחד מבני הזוג אזרח ישראלי ויהודי, אתם נדרשים לפעול מול רשות האוכלוסין ולהסדיר את ההגעה והשהייה בארץ והעניין כלל אינו פשוט.

רוב האנשים אינם מכירים את ההליכים הנדרשים ולכן כדאי לוודא שאתם יודעים מה אתם עושים מבעוד מועד.

1. הזמינו תור להגשת מסמכים מוקדם ככל הניתן.

האם ידעתם שכדי להגיש מסמכים לקבלת ויזה או מעמד בישראל, יש להזמין תור? ישנם מקרים שהתור שתקבלו יהיה למספר חודשים קדימה וגם לאחר מכן לא בהכרח תתקבל תשובה מידית בבקשה, אתם חייבים להביא זאת בחשבון בכל תכנון עתידי ולהזמין תור מיד כאשר קיבלתם את ההחלטה.

2. הזמינו את בן/בת הזוג לישראל באופן רשמי.

האם ידעתם שבהתאם לנהלי רשות האוכלוסין, עליכם להזמין את בן/בת הזוג שלכם לישראל דרך רשות האוכלוסין? האם ידעתם שהוא או היא לא יוכלו להיכנס לישראל באשרת תייר? אם לא פעלתם כנדרש, בן או בת הזוג שלכם עלולים למצוא עצמם במצב לא נעים במעבר הגבול עם ההגעה ארצה ואף שלא תינתן להם כניסה.

3. ודאו שאתם יודעים אלו מסמכים אתם נדרשים להמציא.

אם אתם נמצאים ביחד בחו"ל כדאי לחזור לארץ עם התעודות המקוריות הנדרשות, זה יקל על ביצוע ההליכים ויחסוך לכם זמן המתנה יקר.

לפנייה ישירה אל עו"ד מאיה וייס-טמיר לחץ/י כאן

עו”ד מאיה וייס-טמיר. אתר רשמי,
עו"ד מאיה וייס-טמיר/אתר רשמי

4. ישנם כללים להגשת תעודות ומסמכים, וודאו כי ברורות לכם הדרישות.

לדוגמא - אם המסמכים לא יוגשו כנדרש, הדבר עלול להוביל לבסוף לדחיית הבקשה.

האם ידעתם שעל כל תעודה אישית של בן הזוג הזר מארץ לידתו יש לקבל חותמת אפוסטיל או לאשר אותה כנדרש?
האם ידעתם שברשות האוכלוסין נדרש לתרגם לעברית מסמכים משפטיים גם אם הם באנגלית, על מנת להגיש אותם לרשות? האם ידעתם שכדי שתתקבל תעודת היושר לגבי עבר פלילי של בן/בת הזוג על ידי הרשות, עליה לכלול את כל השמות של האדם, גם שמות קודמים ששונו וגם אלו שהיו לפני נישואין?

5. אם מעורבים ילדים קטינים, יש לוודא כי ברורות לכם ההוראות הרלוונטיות לכל מקרה ומקרה. קיימות הוראות המסדירות הגעה של ילד קטין לישראל שנלווה להורה הזר, ישנן הוראות הדורשות הוכחת אבהות ועוד.

לסיכום, חשוב לברר את כל המידע הרלוונטי להליך ותמיד אפשר לפנות למרכזי המידע ולמודיעין של רשות האוכלוסין וההגירה כדי לקבל טפסים והסברים. מומלץ להתייעץ עם גורם מקצועי כמה שיותר מוקדם. אם תפעלו כך, הסדרת מעמדו של האדם האהוב לכם יכולה להיות יעילה ונעימה יותר באופן שימנע מכם עוגמת נפש.

הכתבה מאת עו"ד מאיה וייס-טמיר באדיבות אתר עורכי דין LawGuide.co.il

* המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד.

עו"ד מאיה וייס-טמיר בשיתוף מערכת Lawguide

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully