וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגשת תביעה להכרה למשרד הביטחון והתביעה נדחתה? יש מה לעשות

27.12.2017 / 16:59

איש כוחות הביטחון אשר נפצע או חלה במהלך שירותו ונגרמה לו נכות זכאי להגיש תביעה להכרה למשרד הביטחון

פעילות כוחות צה"ל הלילה לאחר הפיגוע בחלמיש  23 ביולי 2017. דובר צה"ל, דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל הלילה לאחר הפיגוע בחלמיש 23 ביולי 2017/דובר צה"ל, דובר צה"ל

תביעה להכרה יש להגיש למשרד הביטחון בתוך 3 שנים מיום השחרור משירות סדיר או תוך כדי שירות הקבע, אך מומלץ להגיש את התביעה בהקדם האפשרי וזאת מאחר שהפיצוי ממשרד הביטחון משולם לתובע, במקרה של קביעת אחוזי נכות המזכה בגמלה, ממועד הגשת התביעה.

כאשר התביעה להכרה מתקבלת במשרדי אגף השיקום היא נבחנת ע"י קצין התגמולים. במקרים מסוימים מבקש קצין התגמולים לקבל חוות דעת של מומחה רפואי מטעם משרד הביטחון, על מנת שיקבע האם לדעתו קיימת נכות והאם קיים קשר סיבתי בין הנכות הקיימת לבין תנאי השירות. במידה והמומחה הרפואי מוצא קשר סיבתי בין הנכות לבין תנאי השירות התובע מוזמן לוועדה רפואית על מנת ששיעור נכותו תיקבע.

במקרים שבהם המומחה הרפואי מטעם משרד הביטחון קובע כי יש להכיר בנכות חלקית או שולל קשר סיבתי בין הנכות לבין תנאי השרות, הוא מעביר את החלטתו לקצין התגמולים, אשר במקרים רבים מאמץ את חוות דעתו והתביעה להכרה מתקבלת באופן חלקי או נדחית.

במקרים שבהם הוכר קשר סיבתי חלקי או נשלל קשר סיבתי עומדת לתובע הזכות להגיש ערעור על החלטת קצין התגמולים לבית משפט השלום תוך 30 ימים מיום קבלת ההחלטה. לכתב הערעור מומלץ לצרף חוות דעת רפואית התומכת בטענות המערער.

במקרים שבהם התובע לא הגיש ערעור על החלטת קצין התגמולים שקבע העדר קשר סיבתי בין הנכות לבין תנאי השירות, לתובע ישנה אפשרות לפתוח את התיק מחדש באמצעות הגשת ראיה חדשה לקצין התגמולים. ראיה חדשה יכולה להיות חוות דעת חדשה הקושרת בין הנכות לבין תנאי השירות.

לפנייה ישירה אל עו"ד אריאל גולן לחץ/י כאן

אריאל גולן. אתר רשמי
עו"ד אריאל גולן/אתר רשמי

במקרה כזה יהיה על קצין התגמולים לבחון את התיק מחדש ולהעביר לתובע את החלטתו. במקרים שבהם תדחה התביעה, על אף הראיה החדשה, תקום לתובע בשנית זכות הערעור לבית משפט השלום על החלטת לקצין התגמולים. כך יוצא שלתובע שתביעתו נדחתה על ידי קצין התגמולים בשל היעדר קשר סיבתי או מחמת הטענה כי לתובע לא קיימת נכות, תמיד יש אפשרות לפתוח את תיקו מחדש באמצעות הגשת ראיה חדשה לקצין התגמולים.

יש לציין כי ישנם לא מעט מקרים שבהם החלטת קצין התגמולים לדחות את התביעה מתהפכת ע"י בית המשפט אשר בוחן כל מקרה לגופו. במקרים שבהם בית המשפט ימצא כי קיימת נכות או קשר סיבתי בין הנכות לבין תנאי השירות, יוזמן התובע לוועדה רפואית על מנת שזו תקבע את שיעור נכותו.

יש לציין כי על פי הפסיקה במקרים שבהם קיים ספק לעניין גובה נכותו או רמת הקשר הסיבתי, הספק צריך להיות לטובת המערער וביהמ"ש יקבל את תביעתו. את הערעור מומלץ להגיש לבית המשפט באמצעות עורך דין המתמחה בתחום. הגשת ערעור לבית המשפט בעניינים אלו פטורה מתשלום אגרה.


הכתבה מאת עו"ד אריאל גולן באדיבות אתר עורכי דין LawGuide.

*המידע המוצג כאן אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.
כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד.

עו"ד אריאל גולן בשיתוף מערכת Lawguide

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully