וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא קיבלת משכורת – פרק את החברה

משרד עו"ד יעל קוזמנקו & מיכל כחלון בשיתוף מערכת Lawguide

31.12.2017 / 15:21

שיטה מהירה, מקורית ויעילה להתמודד עם מעסיקים המתחמקים מתשלום שכר היא באמצעות בקשה לפירוק חברה, השיטה הזו לאחרונה הפכה לפופולארית. לעובדים מוקנית על פי החוק זכות להגיש בקשה לפירוק החברה ובכך להימנע מהמתנה ממושכת לפסיקת בית הדין לעבודה

ספירת כסף, סניף בנק, תל אביב. רויטרס
ספירת כסף, סניף בנק, תל אביב/רויטרס

במקרה שבו החברה גוססת, העובדים הם האחרונים לדעת. הפניה להליך משפטי בתביעה בגין אי תשלום רכיבי השכר, נעשית לרוב באיחור רב תוך התחמקות המעסיקים מדיונים בהליכים משפטיים, מאפשרת בינתיים להבריח את שארית ההון מהחברה, להכריז על החברה כחדלת פירעון, תוך שהעובד, כמו הנושים האחרים, יכול לשכוח מהכספים המגיעים לו, או לחילופין המעסיק עוזב את הארץ ובכך אף מחמיר את מצבו של העובד, מפני שכעת יקשה עליו ליהנות מדמי אבטלה ללא מכתב פיטורין.

במקרים אלה החוק קובע כי במידה והמעסיק מתחמק מתשלום שכרו של העובד, ניתן לפנות לבית המשפט בבקשה למתן צו פירוק חברה ובאמצעות הצו להגיש תביעת חוב לבדיקת מנהל מיוחד שמתמנה על ידי בית המשפט.

כלומר העובד עצמו, באמצעות עורך דין הבקיא בתחום פירוק חברות, רשאי להגיש לבית המשפט המחוזי בקשה למתן צו לפשיטת רגל כנגד המעביד (כעוסק מורשה) או בקשה לצו פירוק, כנגד החברה וברוב המקרים תאושר בקשה זו.
צו הפירוק שניתן לחברה מחייב את המעסיק להגיב ולשלם לעובד את שכרו במידה ואינו חפץ בפירוק החברה או לחלופין, לחשוף את מצבה האמיתי של החברה, להיכנע לפירוק ולאפשר לעובדים לקבל כמעט את מלוא זכויותיהם מהביטוח הלאומי.

לפנייה ישירה אל משרד עו"ד יעל קוזמנקו ומיכל כחלון לחץ/י כאן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עו"ד יעל קוזמנקו ומיכל כחלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

זכויות שהעובד רשאי לקבל בעת הגשת תביעתו מאת המוסד לביטוח לאומי באמצעות תביעת החוב כוללת: שכר העבודה, הודעה מוקדמת, פיצויי פיטורין, פדיון חופשה שנתית, דמי הבראה ובנסיבות בהם קיים הסכם קיבוצי ניתן גם לתבוע ביגוד. בנוסף לתגמולים הללו, החוק מאפשר לתבוע בגין אי העברת כספים לקופת פנסיה על ידי המעסיק.

במקרה בו המעסיק לא פתח כלל לעובד קופה, ניתן יהיה לתבוע את ההפרשות לקופת הפנסיה עבור שנה אחת בלבד ללא חשיבות לפרק הזמן שבו עבד העובד בפועל.
חשוב להדגיש, כי תקרת סכום התביעה שהעובד זכאי לקבל מביטוח הלאומי הינו בסך של 112,424 ¤ עבור כלל רכיבי תביעתו יחד פרט למקרים בהם המעביד פתח קופת פנסיה, לא הפריש לתוכה כספים ונוצר חוב בקופה אשר בגינו מגישה חברת הביטוח בעצמה תביעה לביטוח הלאומי, כאשר הרף המקסימלי לאישור התביעה עומד כיום על סך של 17,296 ¤. סכום זה יועבר ישירות לקופת הפנסיה של העובד.

בכל אופן כאשר מתעורר החשש כי מצב החברה מתדרדר או משכורות לא משולמות בזמן, מומלץ כבר בשלב זה לפנות לעורך דין הבקיא בתחום פירוק חברות, אשר יבחן את נסיבות המקרה לגופו ויכוון את העובד בנסיבותיו לבחור בדרך פעולה נכונה ומושכלת.

הכתבה מאת משרד עו"ד יעל קוזמנקו ומיכל כחלון באדיבות אתר עורכי דין LawGuide.


*המידע המוצג כאן אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.
כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully