וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עברתם תאונת דרכים? מגיע לכם פיצויים וככה תקבלו אותם

עו"ד יוסף (ספי) קוסטיקה, בשיתוף אתר zap משפטי, עו"ד יוסף (ספי) קוסטיקה, בשיתוף אתר zap משפטי

28.11.2018 / 7:31

כבר למעלה מארבעה עשורים שנפגעי תאונות דרכים בישראל זכאים לקבל פיצוי, ללא קשר לגורם האחראי לתאונה. כך תדאגו למיצוי הזכויות שלכם

נפגעי תאונות דרכים. ShutterStock
אחת הטעויות הנפוצות ביותר שנוטים לעשות נפגעי תאונות דרכים היא להתעלם מהכאבים ולא לגשת לבדיקה רפואית/ShutterStock

ג.ר, גבר בן 35, נהג בזמן עייפות בשעה ששב מהעבודה לביתו. הרצון להגיע במהירות הביתה והעייפות הכבדה הובילו לכך שנסע מעל המהירות המותרת. בשלב מסוים נרדם על ההגה והתנגש בקיר בטון. בתאונה הקשה היה ג.ר לא רק האשם הבלעדי אלא גם הנפגע היחיד.

בדיוק באותה השעה, החליקה מ.נ, אישה בת 55 באוטובוס. בזמן עצירת פתע היא נפלה במעבר, שברה את עצם האגן ונזקקה לניתוח מורכב. מאוחר יותר

באותו הלילה, רכב א.ל, גבר בן 25 על אופנוע והחליק בשל שלולית מים שנקוותה בכביש. הוא סבל משברים מרובים בצלעות, שבר מורכב ביד ימין וחבלת ראש.

על פניו, מדובר בשלושה מקרים שונים לחלוטין. אך מכנה משותף אחד קושר את שלושת הנפגעים: בעקבות הנזקים הגופניים שנגרמו להם, כולם קיבלו פיצויים כספיים משמעותיים. זאת, הודות לחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים המגן על הנפגעים, לרבות כאלה שהיו האחראים היחידים לתאונה שעברו.

לגזור, לשמור ולהפנים

חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים הוא חוק סוציאלי. ככזה, הוא מבטל את נטל הוכחת האשמה ומעניק הגנה לכל אזרח ישראלי שנפגע בתאונת דרכים - בין אם ידוע מי אחראי לתאונה ובין אם לאו, ואפילו כאשר אתם עצמכם נושאים באחריות לתאונה. יש נזקי גוף? מגיע לכם פיצוי כספי.

אז מאיפה מתחילים?

כדי שתוכלו למצות את זכויותיכם, עליכם לנקוט במספר פעולות בסיסיות והכרחיות מיד אחרי התאונה. . אחת הטעויות הנפוצות ביותר שנוטים לעשות נפגעי תאונות דרכים היא להתעלם מהכאבים ולא לגשת לבדיקה רפואית. כיוון שלא תמיד ניתן להעריך את היקף הנזק בשעות הראשונות לאחר התאונה, וייתכן מצב של פגיעה משמעותית שאינה מורגשת - טעות כזו עלולה לעלות ביוקר.

מעבר לכך, כל עיכוב בפנייה לקבלת סיוע רפואי, יקשה על הוכחת קשר סיבה-תוצאה בין התאונה לבין הנזקים שנגרמו בעטיה. הדבר כה קריטי, עד כי כל עיכוב בפנייה לקבלת סיוע רפואי, עשוי לבוא לידי ביטוי באלפי, ואף עשרות אלפי, שקלים בפיצוי.

גבס. ShutterStock
יש נזקי גוף? מגיע לכם פיצוי כספי/ShutterStock

נפגעתם בתאונת דרכים? ככה תנהגו:

* גם בשעות הבלבול והלחץ אל תשכחו לערב את המשטרה. כך תוודאו שייפתח תיק רשמי בו תתועד הפגיעה ויצוין הפינוי לבית החולים.
* אם מצבכם מאפשר זאת, צלמו את מקום התאונה ואת הנזקים שנגרמו (פציעות ונזקים לרכב ולרכוש).
* נסו לאסוף פרטי התקשרות מעדי ראייה שנכחו במקום.
* דאגו לכך שבדו"ח הסיכום של בית החולים יצוין שעברתם תאונת דרכים. אם ההמלצה היא להישאר לאשפוז, אל תנסו "להיות גיבורים". תחת זאת, הישמעו להנחיות הרופאים והישארו לאשפוז.

ויש עו"ד מה לעשות

למעורבות של עורך דין המתמחה בטיפול בנפגעי תאונות דרכים מהרגע הראשון, נודעת חשיבות עליונה. כאשר מדובר בפגיעות גוף חמורות, הדבר נכון על אחת וכמה. נפגעים רבים דוחים את הפנייה לעורך הדין מסיבות שונות, כגון החשש מפני הצורך לשלם את שכר הטרחה מראש, אולם שכרו של עורך הדין נגזר מגובה הפיצוי ומשולם רק לאחר קבלתו.

סיבה נוספת לא לדחות את הפנייה לעורך דין היא כדי להימנע מטעויות כאלו ואחרות שעשויות לפגוע באפשרות למצות את זכויותיכם; עורך דין המכיר את החוק על בוריו ייטיב להדריך אתכם מה לעשות ומה לא, וכיצד להתנהל בכל שלב ושלב, עד להשגת הפיצוי המקסימלי המגיע לכם על פי חוק.

הכותב עו"ד יוסף (ספי) קוסטיקה עוסק בדיני נזיקין, תאונות דרכים/עבודה ורשלנות רפואית. באדיבות אתר zap משפטי.

טל' ליצירת קשר: 053-9380314

עו"ד יוסף (ספי) קוסטיקה, בשיתוף אתר zap משפטי, עו"ד יוסף (ספי) קוסטיקה, בשיתוף אתר zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully