וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוכבים על אופניים חשמליים? אלה הצעדים שימנעו את הקטל בכבישים

עו"ד שי גלעד בשיתוף אתר Zap משפטי, עו"ד שי גלעד בשיתוף אתר Zap משפטי

23.6.2021 / 10:35

תאונות הדרכים בהן מעורבים רוכבי אופניים חשמליים גבו קורבנות ב-2018 אבל לא בטוח שהצעדים בהם נקט משרד התחבורה יפתרו את המצב. עו"ד שי גלעד, מומחה במשפט תעבורה, מסביר מה צריך לעשות כדי להפחית דרמטית את כמות התאונות

אולפן וואלה! NEWS

בשנים האחרונות האופניים החשמליים הפכו לחלק בלתי נפרד מכבישי ישראל ויש לכך מחיר כבד. בשנת 2018 נהרגו 16 רוכבים על אופניים חשמליים, ארבעה מהם מתחת לגיל 16. במשרד התחבורה החליטו בעקבות כך להגביר את האכיפה והבטיחות ולספק הסברה מקיפה יותר בקרב בני נוער והוריהם. הוחלט גם כי תלמידים יחויבו לעבור קורס קצר שיועבר על ידי מדריכים מטעם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים וכן יוטל קנס בסך עשרת אלפים שקלים על מי שירכב על אופניים חשמליים מתחת לגיל 16 והוצאת רישיונו תידחה בשנה. האם זה יספיק כדי לשנות את תרבות הרכיבה על אופניים חשמליים בישראל?

"זהו צעד קטן, אך הוא רחוק מאוד מהמטרה", אומר עו"ד שי גלעד, מומחה במשפט תעבורה, "משרד התחבורה הוריד את הכלים האלה מהמדרכות לכבישים וזה הוביל לסכנה מאוד גדולה - היא באה לידי ביטוי בהגדלת מספר הנפגעים וההרוגים בשנה האחרונה לעומת הקודמת". עו"ד גלעד טוען כי כדי להוביל לשינוי מהותי בתרבות הרכיבה ולהקטין את מספר תאונות הדרכים בהן מעורבים הרוכבים יש לנקוט צעדים נוספים. "אנחנו צריכים ליצור הפרדה ברורה בין הולכי הרגל, רוכבי האופניים החשמליים והלא חשמליים ובין כלי הרכב בכבישים", אומר עו"ד גלעד, "לזה יש להוסיף אכיפה של גיל מינימלי ומעבר מבחן תיאורטי ומעשי. צעדים אלה יכולים להוריד את כמות הנפגעים בצורה דרמטית".

"האופניים החשמליים מוגדרים בפקודת התעבורה כרכב מנועי", מוסיף עו"ד גלעד, "מניסיוני הרב בתי המשפט מתנהלים תיקים של רוכבי אופניים שפגעו בהולכי רגל ותיקים אלה מתנהלים ממש כמו שמתנהלים נגד נוהגי רכב רגיל. חסר לנו נדבך אחד - הפן הפיצויי, הביטוחי. אם נוסיף חובה לבטח את הכלים האלה אז לאותם נפגעים יהיה ממי להיפרע אם ייפגעו על ידי אופניים חשמליים".

עו"ד שי גלעד הינו אחד מעורכי הדין הבולטים בתחום התעבורה.
לפרטים נוספים היכנסו עכשיו לאתר של עו"ד גלעד>>
053-9374959
הכתבה באדיבות אתר ZAP משפטי

עורך דין שי גלעד undefined, עו"ד שי גלעד בשיתוף אתר Zap משפטי
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully