וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקודה למחשבה: כל מה שחשוב לדעת על הנקודות שצוברים נהגים

עו"ד ג'ני חבשי בשיתוף אתר Zap משפטי, עו"ד ג'ני חבשי בשיתוף אתר Zap משפטי

10.1.2019 / 7:17

מהן נקודות, איך הן נצברות, כיצד זה משפיע על רישיון הנהיגה שלכם ומה ניתן לעשות כדי למחוק נקודות שנרשמו?

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

הנקודות שצוברים נהגים הן אמצעי של החוק לעקוב אחר עבירות שבוצעו, חומרתן ותדירותן. נקודות שנרשמות לחובתו של נהג נמחקות כעבור שנתיים מיום ביצוע העבירה. אם במהלך שנתיים אלה נצברו לחובת הנהג יותר מ-22 נקודות - הן לא יימחקו במשך ארבע שנים. נהג שצובר למעלה מ-36 נקודות יידרש להפקיד את רישיונו לתקופה של שלושה חודשים ולעבור שוב את מבחן התאוריה לפני שהרישיון ישוב אליו. הנהג יצטרך לעמוד בכל אמצעי התיקון (עליהם יורחב בהמשך) שיוטלו עליו כדי למחוק את הנקודות שנצברו לחובתו.

נהג שהוטלה עליו פסילה של שלושה חודשים בגין 36 נקודות או יותר ונצברו לחובתו מעל 36 נקודות נוספות בטרם חלפו שש שנים מיום ביצוע העבירה האחרונה אשר בגינה נפסל רישיונו לשלושה חודשים, יפסל רישיונו לתשעה חודשים נוספים ורישיונו יחודש רק לאחר בדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים ולאחר מבחן נהיגה מעשי ועיוני. אותו נוהל תקף גם לגבי נהג אשר צבר 72 נקודות או יותר.

כך לדוגמא, נהג שצבר בין 12 ל- 22 נקודות יאלץ להשתתף בקורס נהיגה נכונה בסיסי ("נהיגה מונעת") ולעבור את המבחן שבסופו. אם יעמוד הנהג במבחן, יימחקו הנקודות שנרשמו לו.

נהג שצבר בין 23 ל- 35 נקודות - הנקודות יישארו תקפות למשך ארבע שנים והוא יאלץ לעבור קורס נהיגה מתקדם, כולל המבחן שבסופו.


נהג שצבר 36 נקודות ומעלה - רישיונו ייפסל מידית למשך שלושה חודשים. בתום תקופת הפסילה יהא עליו לעבור שוב מבחן עיוני (תיאוריה).

נהג שצבר 36 נקודות ומעלה בפעם השנייה בתוך שש שנים, או שנרשמו לו למעלה מ- 72 נקודות, רישיונו יפסל לתשעה חודשים, וכן יהיה עליו לעבור בדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים ולעבור שוב את המבחן העיוני והמעשי.

ניידת משטרה כביש 443. עיבוד תמונה
ניידת משטרה כביש 443/עיבוד תמונה

אמצעי תיקון

בעת ביצוע עבירה, מעבר לעונש המוטל על הנהג (קנס, פסילה וכו'), נצברות לחובתו נקודות המשקפות את חומרת העבירה. בנוסף, בהתאם לנקודות התקפות הרשומות לחובת נהג, מוטלים עליו אמצעי תיקון.

אמצעי התיקון בהם נדרש הנהג לעמוד הם מצטברים ואין בהטלתם כדי לגרוע מכל סמכות אחרת הנתונה לרשות הרישוי..נהג הנדרש לעבור קורס בנהיגה נכונה יצטרך לעמוד בתנאי זה בתוך ששה חודשים, אחרת רשאית רשות הרישוי להתלות את רישיונו.

מועד רישום הנקודות במרשם העבירות אינו משפיע על מניין התקופות לעיל. עם זאת, לא יירשמו נקודות בשל הרשעות בעבירות שהמידע לגביהן התקבל 12 חודשים או יותר ממועד ההרשעה.

הוטל עליכם קנס? יש מה לעשות

כשאתם מרגישים שהקנס שהוטל עליכם אינו הוגן, דעו כי יש מה לעשות. עם קבלת הקנס, ניתן לפנות בכתב בבקשה לביטול הקנס ומחיקת הנקודות הנלוות. במידה שמסלול זה לא צלח, תוכלו לבקש להישפט. במקרה כזה, מומלץ להיעזר בעורךדין המתמחה בדיני תעבורה שידע כיצד להציג את המצב כך שיפעל לטובתכם. ייצוג נכון עשוי להביא לזיכוי מלא, הקלה בעונש או המרת הנקודות בקנס על עבירה קרובה.

משרדה של עו"ד ג'ני חבשי מעניק ייעוץ וטיפול מקצועי בתחום התעבורה, לרבות עבירות תעבורה קלות וחמורות, ובעל ניסיון עשיר במחיקת נקודות שנצברו לנהגים במשרד הרישוי.

טלפון: 077-2314507

הכתבה הוכנה בשיתוף אתר ZAP משפטי

עו"ד ג'ני חבשי בשיתוף אתר Zap משפטי, עו"ד ג'ני חבשי בשיתוף אתר Zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully