וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עברת אולטרסאונד? כדאי שתדעי מהן הזכויות שלך

עו"ד יאיר סקלסקי, בשיתוף עו"ד יאיר סקלסקי

9.2.2019 / 7:48

בדיקת האולטרסאונד היא אחת הבדיקות החשובות במעקב ההריון. למעשה, לבדיקה זו יש יכולת לאבחן מומים בעובר בטרם לידתו ולאפשר להורים לקבל החלטות ביחס להמשך ניהול ההריון. לעיתים, מומים שניתן לאתר אינם מאובחנים והם מתגלים רק לאחר הלידה

אתר Zap משפטי

כל מי שחוותה לידה (וגם כל מי שלא) מכירה את בדיקת האולטרסאונד - אך לא כולם יודעים מהי חובת הרופא בביצוע בדיקה מסוג זה ומהן זכויות האשה לגבי אופן קבלת תוצאות הבדיקה. חשוב לדעת כי רופא שמבצע בדיקות אלה, מחויב בראש וראשונה לנהל את הבדיקה באופן מקצועי ועל פי הפרקטיקה הקיימת. זוהי החובה שלא להתרשל. בד בבד עם חובה זו קיימת חובה לידע ולהסביר לאשה את התהליך, את מגבלות ויתרונות הבדיקה וכן את משמעות הממצאים, בעיקר אם ישנם ממצאים חריגים.

הקידמה, הטכנולוגיה והמכשור הרפואי מאפשרים איתור מומים רבים. אולם מגבלות הזמן (משך ביצוע הבדיקה), מיומנות כלל הרופאים וקשיים ספציפיים בכל בדיקה בנפרד, הביאו את האיגוד לגניקולוגיה ומיילדות לצמצם את מספר האיברים שיש חובה לסקור בכל בדיקה ולקבוע סטנדרטים כלליים שיחולו על כלל הרופאים.

כך למשל, קיימת חובה מקצועית לבדוק המצאות ותקינות של כפות ידיים וכפות רגליים, אך הרופא אינו מחויב לספור את אצבעות כף היד. בסיכום הבדיקה רופא ידווח שצפה בכף יד תקינה אך ההורים אינם יודעים כי ממצא זה אינו כולל התייחסות למספר אצבעות תקין. דוגמא זו מלמדת שעלול להיווצר מצב בו הורים מקבלים דיווח מהרופא שהכל תקין, חוזרים הביתה רגועים ורק לאחר הלידה מגלים שילדם סובל מריבוי אצבעות. אם הבעיה היתה מסתכמת בריבוי אצבעות אז ניחא, אך מום זה, יכול להוות סימן לבעיות רפואיות אחרות ומשמעותיות הרבה יותר ומן ההורים נמנעה הזכות לקבל החלטות ביחס להמשך ניהול ההריון.

עו"ד יאיר סקלסקי עוסק ברשלנות רפואית, משפט רפואי וזכויות חולה


053-9374063

הכתבה באדיבות אתר Zap משפטי

עו"ד יאיר סקלסקי undefined, בשיתוף עו"ד יאיר סקלסקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully