וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומדים לרכוש דירה? הבדיקות שחובה לעשות לפני

עו''ד בנצי בן דוד בשיתוף אתר Zap משפטי, בשיתוף עו''ד בנצי בן דוד

3.2.2019 / 16:29

אמנם אין חובה משפטית לבצע את הבדיקות הללו, אך כדאי ומומלץ לעשות אותן, כדי לקבל מידע מלא ומקיף לגבי כל הפרטים שמרכיבים את הנכס - מבחינה משפטית, הנדסית, תכנונית, מיסוי, מימון ועוד רשימה ארוכה של דברים שיכולים להשתבש

עו''ד בנצי בן דוד בשיתוף אתר Zap משפטי

אתם עומדים לרכוש דירה ואפילו כבר התחלתם את התהליך, אבל בין אינספור הפרטים יש כמה שחשוב לשים אליהם לב במיוחד - אפילו בקנייה מקבלן. עורך הדין בנצי בן דוד, העוסק במקרקעין ועסקאות מכר, חוזי שכירות, ייצוג מול קבלנים ועוד, מסביר איזה בדיקות הכרחיות יש לבצע לקראת רכישת דירה.

ראשית, יש לדעת כי אין חובה משפטית או אחרת לבצע את הבדיקות הללו, אך כדאי ומומלץ לעשות אותן, בעיקר כדי לקבל מידע מלא ומקיף לגבי כל הפרטים שמרכיבים את הנכס - הן מבחינה משפטית, והן מחבינה הנדסית, תכנונית, מבחינת המיסוי, המימון ועוד רשימה ארוכה של דברים שיכולים להשתבש.

ישנם מספר הבדלים בין רכישה של דירה מקבלן לעומת רכישת דירת יד שנייה מאדם פרטי. כאשר קונים דירה מקבלן, גודל ההסכם יכול להגיע ל-40 עמודים, לעומת עסקה של רכישת דירת יד שנייה בה מקובל שההסכם הוא בין 3 ל-6 עמודים. בנוסף, על עסקה של רכישה מקבלן חל חוק המכר (דירות) שלא ניתן להתנות עליו - לא משנה מה יהיה כתוב בחוזה עם הקבלן לא ניתן לשנות אותו (אך ורק לטובת הקונה). לעומת זאת, על עסקת רכישה של דירת יד שניה חל חוק החוזים הכללי בחוק החוזים (תרופות).

חשוב לדעת כי אין חובה משפטית להשיג חוות דעת של שמאי מקרקעין, אך היא מומלצת מאוד מבחינה מעשית. היא יכולה להוות סוג של פוליסת ביטוח - הקונה יכול לדעת את יכולת המימון שלו, לקבל עזרה מבחינת זיהוי הנכס, בדיקה מבחינה תכנונית שאין חריגות בנייה וכן הלאה.

מה קורה אם מתגלים פגמים נסתרים בדירה? מהו היקף חובת הגילוי של המוכר? חשוב לדעת שהחוק מחייב את המוכר בחובת גילוי יזומה לתת את כל המידע שהוא רלוונטי לקונה ויכול להשפיע על החלטתו אם לקנות את הדירה או לא.

* עו''ד בנצי בן דוד הוא בעל משרד פרטי המתמחה בייצוג תיקי נזיקין ומקרקעין.

טלפון ליצרת קשר - 077-2314413

באדיבות אתר Zap משפטי

עו''ד בנצי בן דוד בשיתוף אתר Zap משפטי, בשיתוף עו''ד בנצי בן דוד
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully