וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגעתם להוצאה לפועל? אלה הדברים שחשוב שתדעו

בשיתוף עו"ד שמעון מזרחי, בשיתוף עו"ד שמעון מזרחי

10.2.2019 / 15:13

צו הפטר, איחוד תיקים או בקשה לביצוע שטר - אם אתם במצב בו אתם צריכים להיות מעורבים עם ההוצאה לפועל, חשוב שתדעו מה עומד מאחורי מונחי הבסיס הללו ואחרים

עו"ד שמעון מזרחי בשיתוף אתר Zap משפטי

יחסים עם הוצאה לפועל הם לא דבר נחמד, אבל אם מגיעים לנקודה הזו - יש כמה דברים שחייבים לדעת. עורך הדין שמעון מזרחי, העוסק בהוצאה לפועל, דיני נזיקין, דיני חברות ועוד, עושה סדר במונחים.

עו"ד מזרחי מסביר למשל כי צו הפטר, הוא צו למחיקת חובות בהוצאה לפועל, יכול לשים סוף לחובות בהוצאה לפועל וגם לחובות שלא נמצאים במסגרת הזו - כמו ארנונה,חשבונות מים ועוד חובות למדינה. בכדי לקבל צו הפטר ישנם תנאים בהם על בעל החוב לעמוד - עליו להגיש בקשה לרשם ההוצאה לפועל שיכריז עליו כעל "חייב מוגבל באמצעים".

בנוסף, "איחוד תיקים" מאפשר במקום להגיש בקשה לצו תשלומים ולשלם בנפרד לכל תיק מדי חודש - להגיש בקשה מסודרת לרשם בכדי שייאחד את התיקים וכך לשלם מדי חודש רק תשלום אחד. היתרון של איחוד התיקים הוא שהוא אינו מגביל את רישיון הנהיגה ואין עיקול בבנק. אבל יש לדעת כי יש גם חיסרון לאיחוד התיקים - שלושה אחוזים מהחוב ישולמו בזמן הגשת הבקשה.

ומה עם מי שחייבים לו כסף? במידה ואתה מחזיק בצ'ק ללא כיסוי או שבוטל, יש לך את האפשרות להגיש בקשה לפתיחת תיק ("בקשה לביצוע שטר") ולהטיל על בעל החוב עיקולים והגבלות. כל אזרח יכול ללכת ישירות למשרדי ההוצאה לפועל, לפתוח כנגד החייב תיק ולהעזר בהם בכדי לפעול במהירות ויעילות לקבלת הכסף שחייבים לך.

עו"ד שמעון מזרחי עוסק בהוצאה לפועל, דיני נזיקין, דיני חברות ומעניק ייצוג מול משרד הביטחון.
טלפון ליצירת קשר: 077-9977565

הכתבה בשיתוף אתר zap משפטי

* המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד.

בשיתוף עו"ד שמעון מזרחי, בשיתוף עו"ד שמעון מזרחי
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully