וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתגרשים? אל תשכחו שגם לסבא וסבתא יש זכויות

בשיתוף עו"ד אביטל חורף, בשיתוף עו"ד אביטל חורף

1.9.2020 / 7:47

האם קשר בין סבים ונכדים הוא גם בעל מעמד חוקי כאשר הורי הילדים מחליטים להיפרד? במילים אחרות - האם סבים וסבתות יכולים להיות זכאים להסדרי ראיה עם נכדיהם?

בשיתוף אתר ZAP משפטי

גירושים משפיעים לא רק על בני הזוג שנפרדים - כולם יודעים כמה זה משפיע על הילדים, אבל מה עם ההורים של ההורים? מה עם סבא וסבתא? ידוע שבית המשפט לענייני משפחה (או בית דין רבני) קובע הסדרי ראיה המעגנים את "מנגנון" מפגש ההורים עם ילדיהם לאחר הגירושין - אבל האם קשר בין סבים ונכדים הוא גם בעל מעמד חוקי כאשר הורי הילדים מחליטים להיפרד? במילים אחרות - האם סבים וסבתות יכולים להיות זכאים להסדרי ראיה עם נכדיהם? מסתבר שכן ועו"ד אביטל חורף, המתמחה בדיני משפחה, מסביר שלמעשה בחוק ישנו מנגנון המאפשר לסבים וסבתות לבקש הסדרי ראייה עם נכדייהם.

ישנם שני מקרים שכיחים בהם דרושים הסדרים שכאלה - במקרה וההורה הלך לעולמו והוריו רוצים לשמור על הקשר עם נכדם - אף אם ההורה השני עבר דירה למקום מרוחק ומנתק את הקשר בין הנכדים לסבים (גם אם לא מתוך כוונת זדון). המקרה השני הוא שישנו סכסוך בין ההורים לבין הבן או הבת שלהם ולכן נמנעת מהם הזכות לראות את נכדייהם.

במקרים שכאלה ישנו צורך לפנות לבית המשפט שיתערב ויעזור לכל המעורבים. לכן חשוב לדעת שאם מתגרשים - יש לעשות את זה, לטובת כולם, בליווי של עו"ד מקצועי המתמחה בתחום - וזה יעזור גם להורים, גם לילדים וגם לסבתא וסבא.

עו"ד אביטל חורף מטפל במשפט מנהלי, משפט פלילי ודיני משפחה.
טלפון ליצירת קשר: 053-9374677
הכתבה בשיתוף אתר Zap משפטי

בשיתוף עו"ד אביטל חורף, בשיתוף עו"ד אביטל חורף
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully