וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את החוק שמחייב אתכם לדבר עם בני הזוג לפני תביעת גירושין

בשיתוף עו"ד אריה לרנר בשיתוף zap משפטי, בשיתוף עו"ד אריה לרנר בשיתוף zap משפטי

4.7.2019 / 9:45

כדי לסייע לבני הזוג ליישב את הסכסוך המשפחתי בהסכמה ולא להיגרר לתביעות ולהליך משפטי כואב ויקר, נחקק ב-2014 חוק שכדאי להכיר. עו"ד אריה לרנר מסביר מהם היתרונות והחסרונות של החוק ליישוב סכסוכים במשפחה

צילום ועריכה: וואלה! NEWS

כמה מכם יודעים שלפי חוק משנת 2014, במקרה של סכסוך משפטי או גירושין, משמורת, מזונות ועוד סוגיות שקשורות בנושא, לפני שפונים לבית המשפט קיימת חובה להגיש תחילה בקשה ליישוב סכסוך ולא כתב תביעה. מהו הליך יישוב סכסוך? עו"ד אריה לרנר, מומחה בדיני משפחה וגירושין, הגיע לאולפן וואלה! משפטי כדי להאיר את הסוגיות השונות בנושא.

"הליך יישוב סכסוך הוא חוק שמחייב את הזוגות המתגרשים לשבת ולדבר ויש לו שתי מטרות", אומר עו"ד לרנר, "האחת והעיקרית - לצמצם ככל הניתן את הנזקים שעשויים להיגרם לזוג ולילדיהם, והשנייה - לחנך את הציבור לשבת ולדבר מחוץ לבית המשפט".

שמו הרשמי של החוק הוא חוק להסדר התדיינויות בסכסוכי משפחה ומטרתו של חוק זה לסייע לבני זוג ולהורים וילדיהם ליישב סכסוך משפחתי ביניהם בהסכמה ובדרכי שלום, ולצמצם את הצורך בקיום התדיינות משפטית, מתוך התחשבות במכלול ההיבטים הנוגעים לסכסוך ובטובתם של כל ילדה וילד.

"החיסרון הכי גדול של החוק הנוגע ליישוב סכסוך הוא מניעה מגישה לערכאות, שזו זכות יסוד במדינה דמוקרטית", אומר עו"ד לרנר, "היתרון הגדול הוא בניסיון לצמצם כמה שניתן את הזמן הארוך והמייגע בהליכים המשפטיים ולסיים את ההליך בהסכם כולל".

"במהלך ההליך הקושי העיקרי הוא שהוא יהפוך למסורבל ומכוער וכן פגיעה בילדים בעקבות כך", מדגיש עו"ד לרנר את הסיכון האפשרי, "הדבר הכי חשוב הוא לשבת ולדבר ולנסות להגיע להסכם גירושין כולל ובכך למנוע פגיעה עתידית בזוג ובילדים ובתא המשפחתי כולו. לכל אחד יש דרישות וצרכים וחשוב לשבת ולהקשיב כדי למצוא את האיזון הנכון בכל הנושאים הרלוונטיים".

"הכי חשוב זה לעצור ולנשום עמוק ולזכור שקיים עו"ד שמתמחה בגירושין ואז לפנות אליו לייעוץ", מסכם עו"ד לרנר, "הייעוץ מעורך דין הוא חשוב מאוד".

עו"ד אריה לרנר, בעל תואר ראשון במשפטים, מנהל משרד פרטי בב"ש העוסק בתחום המשפט האזרחי.

טלפון ליצירת קשר: 077-2305061

הכתבה באדיבות Zap משפטי

בשיתוף עו"ד אריה לרנר בשיתוף zap משפטי, בשיתוף עו"ד אריה לרנר בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • גירושין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully