וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מה שצריך לדעת על ויזת השקעה בישראל - אשרת ב-5 למי שאינו זכאי שבות

בשיתוף עו"ד יהושע פקס, שותף במשרד כהן, דקר, פקס, ברוש, בשיתוף עו"ד יהושע פקס, שותף במשרד כהן, דקר, פקס, ברוש

11.7.2019 / 14:11

אזרחי ישראל זכאים לקבל אשרת עבודה זמנית בארצות הברית, על מנת לקדם את העסק בו השקיעו. האשרה היא דו צדדית ותאפשר גם לחברים, קרובי משפחה, ואנשי עסקים אותם אתם מכירים, אזרחי ארה"ב, לקבל מעמד חוקי בישראל למרות שאינם זכאי שבות

אתר Zap משפטי

ממש עד לא מזמן, בישראל לא היה קיים מסלול של מתן אשרת עבודה לאזרח זר על בסיס השקעה. אולם החל מהראשון במאי 2019, אזרחי ישראל יהיו זכאים לקבל אשרת עבודה זמנית בארצות הברית, על מנת לקדם את העסק בו השקיעו. האשרה היא דו צדדית ותאפשר גם לאזרחי ארה"ב לקבל אשרת עבודה מסוג ב-5 כדי לקדם את העסק בו השקיעו בישראל. מה זה בדיוק אומר? כל התשובות בכתבת הוידאו מגיעות מעו"ד יהושוע פקס מממשרד עורכי דין כהן, דקר, פקס וברוש.

הסאגה של האשרה החלה עוד בשנת 2012 הרחוקה. נשיא ארצות הברית בזמנו, ברק אובמה, קידם מסלול מיוחד של קבלת מעמד בארה"ב עבור יזמים. המסלול היה אמור להיפתח גם עבור ישראלים, אבל הייתה בעיה אחת - הצורך בהדדיות. בתמורה לכך שישראלים יוכלו לפתוח עסק בארה"ב ולקבל מעמד חוקי על בסיס השקעה, ישראל הייתה אמור לתת אפשרות זהה לאזרחי ארה"ב. מעבר לכך - אשרת ההשקעה ההדדית לא הייתה יכולה להיות מוגבלת אך ורק לאזרחי ארה"ב היהודים.

גורמים מסוימים התנגדו לכך שלא יהודים אשר אינם זכאים להגר לישראל על פי חוק השבות, יוכלו לקבל מעמד קבע ו\או זכויות סוציאליות בישראל רק כי רכשו או הקימו עסק. בנוסף, חשוב היה לבצע עבודה מעמיקה, כדי לבנות תוכנית השקעה מחושבת היטב. חשוב היה לדאוג שההשקעה תהיה בתחומים אשר דרושים לכלכלת ישראל, ושלעסק יהיה סיכוי טוב להצלחה.

כך או אחרת, יישום ההסכם התעכב קרוב לעשור. כיום, לאחר דיונים, שינויים ועדכונים - מה היא התוצאה הסופית?

כמה צריך להשקיע כדי לקבל ויזת השקעה בישראל?
השאלה הראשונה בפיו של כל לקוח פוטנציאלי בנושא הוויזה - "כמה בעצם צריך להשקיע?"

התשובה היא - "סכום משמעותי". מטרת ההשקעה היא לתרום למשק הישראלי ולהעסיק מספר עובדים בישראל. על המשקיע לרכוש לכל הפחות 50% בעלות במיזם עסקי שיתרום לכלכלת ישראל, ולא יספיק אך ורק על מנת לפרנס את המשקיע ובני משפחתו.

כיצד השקעה בעסק ישראלי תאפשר קבלת אשרת ב-5?

על היזם לרכוש או להשקיע בעסק פעיל בישראל (לקבל לפחות 50% בעלות בעסק), כשההשקעה היא ב"סכום משמעותי". העסק חייב ליצור מקומות עבודה עבור עובדים ישראלים. אין אפשרות להעסיק בחברה אך ורק עובדים זרים. יש צורך לאזן בין הבאת עובדים ומנהלים זרים, לבין יצירת מקומות עבודה בישראל עבור אזרחי ישראל.

האשרה פתוחה בפני בעל העסק ומנהלים בכירים ו \ או עובדים אשר חיוניים לתפקוד ופיתוח החברה (אשרת ב-51). מנהל הוא מי שמפקח על "התפקוד הכללי של המיזם העסקי או של חלק מרכזי בו" או שתפקידו "הכוונה או קביעה של יעדי המיזם או מחלקות עיקריות בו". עובד מומחה הוא "בעל מיומנויות או כישורים מיוחדים, החיוניים לתפקוד היעיל והמוצלח של המיזם העסקי". כמו בכל העסקת עובד מומחה זר, יש להוכיח כי אכן יש צורך להביא עובד זר שיש לו כישורים שקשה למצוא במשק הישראלי.

מה עם בני משפחתו של היזם \ העובדים הזרים בחברה?

המשקיע הזר חייב להוכיח שהעסק יהיה מספיק רווחי כדי לספק את צרכי המשקיע ובני משפחתו וגם לתרום לכלכלת ישראל.

ויזת השקעה בישראל מאפשרת לבני משפחתם של המשקיע ועובדים \ מנהלים זרים לקבל מעמד קבע בארץ (אשרת ב-52 עבור בן זוג או אשרת ב-53 עבור ילד שגילו פחות מ-21). הוויזה מאפשרת לשהות, ללמוד ולעבוד בישראל, גם שלא במסגרת העסק בו השקיע \ עובד ראש המשפחה. עם זאת, המשקיעים ועובדיהם \ בני משפחותיהם אינם זכאים לשירותים סוציאליים המגיעים לתושבי ישראל. בכל תחומי הגמלאות, ביטוח לאומי, וביטוח בריאות, באפשרותם אך ורק לרכוש באופן פרטי.

למשך כמה זמן תקפה האשרה?

נכון להיום, תוקף האשרה הוא שנתיים בשלב הראשון, והיא ניתנת לחידוש של שנה בכל פעם. עם זאת, ניתן להאריך את האשרה בנסיבות מסוימות אף מעבר ל 63 חודשים (5 שנים).

בכל מקרה חשוב אם אתם חושבים להשקיע בישראל או לעזור להליך השקעה של בעל עניין זר - צרו קשר עם משרד עורכי דין המתמחה בהגירה לישראל ובויזת השקעה לישראל.

עו"ד יהושע פקס, שותף במשרד כהן, דקר, פקס, ברוש. בוגר תואר ראשון בחינוך והוראה ובוגר תואר שני במשפטים מאונ' חיפה. עוסק בתחום דיני הגירה, אזרחויות זרות, ויזות ורילוקיישן.
טלפון ליצירת קשר: 054-6255753

הכתבה באדיבות אתר Zap משפטי

* המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד.

בשיתוף עו"ד יהושע פקס, שותף במשרד כהן, דקר, פקס, ברוש, בשיתוף עו"ד יהושע פקס, שותף במשרד כהן, דקר, פקס, ברוש
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully