וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאונה, פציעה והלם קרב: מהם תנאי הזכאות של משרתי הקבע?

בשיתוף עו"ד אלי סבן, בשיתוף עו"ד אלי סבן

15.8.2019 / 11:43

ועדת גורן שינתה לפני כשנתיים את תנאי הזכאות של אנשי הקבע בכוחות הביטחון בנוגע להגשת תביעה במקרה של פציעה, תאונה או מחלה. עו"ד אלי סבן, העוסק בייצוג נכי צה"ל ובתביעות נגד משרד הביטחון, מסביר מהם הקריטריונים השונים ומהם הזכויות של אנשי הקבע

צילום ועריכה: וואלה! NEWS

בעקבות מלחמת לבנון השנייה ומתוך רצון לחזק את מעמד נכי צה"ל והמשפחות השכולות, הוקמה ועדת גורן שהמלצותיה שינו באופן ניכר את תנאי הזכאות של נכי צה"ל. המלצות ועדת גורן נכנסו לתוקף לפני כשנתיים והיא מתייחס לאנשי כוחות הביטחון שמשרתים שירות ארוך - אנשי הקבע, שוטרים, אנשי שירות בתי הסוהר, אנשי שב"כ ומוסד. "כדי שאיש קבע יוכל להגיע תביעה למשרד הביטחון אחרי המלצות, החבלה חייבת להיות חבלה מבצעית", מסביר עו"ד אלי סבן, העוסק בייצוג נכי צה"ל ובתביעות נגד משרד הביטחון, "כלומר אם נפצע בתאונת דרכים בדרך לבסיס זו אינה פציעה מבצעית ועליו לפנות לביטוח לאומי. לגבי מחלות - כל מחלה של איש כוחות הביטחון מאפריל 2017 תוגש לביטוח לאומי. מי שמחלתו התגלתה לפני ינואר 2014 יוכל לפנות למשרד הביטחון".

אם נכה צה"ל ירצה לתבוע בשל החמרה במצבו, מה עליו לעשות?

"כדי לתבוע החמרת מצב יש לעבור פרק זמן של שישה חודשים מיום הוועדה האחרונה. יש להביא מסמכים רפואיים וכדאי לבוא עם חוות דעת מרופא. יש סיכון כי יכולים גם לפגוע לך באחוזי הנכות. הזכויות נכון להיום - מי שמקבל בין 10-19 אחוזי נכות מקבל מענק חד פעמי ולא זכאי לטיפולים והטבות. מי שמקבל 20 אחוזים ומעלה זכאי לטיפול רפואי מלא והטבות שונות".

"מי שנפצע במהלך הפעילות יכול להגיש תביעה רק לקראת השחרור מהשירות, אבל כל עוד הוא משרת ונחבל בשנה הראשונה או השנייה לשירותו הוא חייב לדאוג לכך שהמפקדים יכינו לו דו"ח פציעה", אומר עו"ד סבן, "על פי פקודת מטכ"ל, כל מפקד חייב להכין דו"ח פציעה. המסמך חשוב לעתיד שכן אז יוכל להוכיח שהפציעה קרתה בצבא. אם יגיע לוועדות רפואיות כדאי להצטייד בחוות דעת של רופא מומחה, כדי שלא יקפחו את זכויותיו".

"הלם קרב זו סוגיה מורכבת יותר. הרבה פעמים באים אליי אנשים אחרי ששינו את השירות לפני שנים, משרד הביטחון מערים קשיים וצריך לעשות זאת בצורה יסודית ומקצועית. יש יחידה מיוחדת במשרד הביטחון שנקראת 'יחידה לתגובות קרב' שכל אזרח יכול לפנות אליה גם מבלי שהגיש תביעה. עצם הטיפול ביחידה יוכל לאפשר לו בעתיד לפנות למשרד הביטחון לאחר שאובחן".

עו"ד אלי סבן עוסק בייצוג נכי צה"ל ובתביעות נגד משרד הביטחון.
טלפון: 077-9977458

הכתבה נכתבה בשיתוף אתר zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף עו"ד אלי סבן, בשיתוף עו"ד אלי סבן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully