וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולכים על פשיטת רגל: כל מה שעליכם לדעת על ההליך והדרך לשיקום

בשיתוף עו"ד עידן קולב, בשיתוף עו"ד עידן קולב

10.9.2019 / 7:20

הליך של פשיטת רגל אינו דבר נעים, אך אם מנהלים אותו נכון הוא עשוי להוות מקפצה לעתיד טוב יותר. עו"ד עידן קולב, מתמחה בהוצאה לפועל ובהליכי פשיטת רגל, מסביר על מהות ההליך ותפקידו של עורך הדין בליווי הלקוח

צילום ועריכה: וואלה! NEWS

הליך פשיטת הרגל זכה בקרב הציבור הרחב למוניטין שלילי. במהותו, ההליך חושף את החייב לגורמים שונים ומעניק להם סמכויות לחקור ולנבור בנכסיו וליטול את רכושו. אולם, כאשר הוא נערך בליווי מקצועי והכוונה נכונה, ניתן לשקף לחייב את היתרונות שבדרך זו ובכך לסייע לו להתגבר על הסתייגויותיו ולשתף פעולה מתוך רצון אמיתי והבנה מלאה.

"לרוב, אנשים נקלעים להליכי חדלות פירעון משתי סיבות", מסביר עו"ד עידן קולב, מתמחה בהוצאה לפועל והליך פשיטת רגל. "הסיבה האחת היא תוצאה של 'תאונה כלכלית' כגון יוזמה עסקית שנכשלה והביאה לחובות שאין ביכולתו של היזם לשלם. המצב השני הוא של תא משפחתי שלא עומד בהוצאות השוטפות של משק הבית".

במקרה של תאונה כלכלית יש לאמוד את מידת מעורבות התא המשפחתי בחובות או בהתחייבויות שנתנו בני המשפחה עבור העסק. במידה שבני המשפחה לא היו מעורבים ולא חתמו על ערבויות, ניתן לעיתים לבודד את התא המשפחתי ולמנוע את קריסתו, שעה שהחייב יוכרז כפושט הרגל והתא המשפחתי ימשיך להיות כלכלי.

ב-15.09.2019 יכנס לתוקפו "חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי". בחוק החדש יינתן דגש על שיקום החייב והקניית כלים להתנהלות כלכלית נכונה. זאת, בשונה מהגישה שרווחה עד כה שנועדה להבטיח את מירב הדיבידנד שישולם לנושים מבלי לפגוע בזכויות החייב.

לצד הטיפול המשפטי, תפקידו של עורך הדין בהליכי חדלות פירעון הוא להעלות את החייב על המסלול הנכון, תוך הבנה למצב בו הוא נתון - כלכלית בוודאי, אך גם מבחינה נפשית. בתוך כך עליו להבין את חששותיו ופחדיו של הלקוח שלו, ולהיות שם בשבילו, סבלני ומכיל. עורך הדין בתחום זה צריך להיות זמין ללקוח, לעדכן אותו ולהסביר לו לגבי כל שלב ושלב ולתת לו להיות מעורב בכל רגע.

"עצם הכניסה להליך פשיטת רגל, הוא הצעד הראשון החיובי שתעשה עבור עצמך", מסכם עו"ד קולב, "לאחר מכן ההליך פשוט ובעל שלושה עקרונות - עמידה בצו התשלומים החודשי, הגשת דוחות חודשיים ושיתוף פעולה עם המנהל המיוחד. חייב אשר יקיים את הכללים, על פי רוב יצלח את ההליך בצורה טובה ונינוחה ותינתן לו אפשרות לצאת לדרך חדשה".

עו"ד עידן קולב, מייצג חייבים בהליכי פשיטת רגל וכן חייבים וזוכים מול מערכת ההוצאה לפועל.
טלפון ליצירת קשר: 053-6114013

הכתבה נכתבה בשיתוף אתר zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף עו"ד עידן קולב, בשיתוף עו"ד עידן קולב
  • עוד באותו נושא:
  • פשיטת רגל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully