וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלוקת רכוש בגירושין: הדברים שחייבים לדעת לפני פירוק החבילה

בשיתוף משרד עו"ד אלה, כהן, בשיתוף משרד עו"ד אלה, כהן

26.9.2019 / 16:08

אחת המחלוקות המרכזיות בסכסוך גירושין היא הקרב על הרכוש ולכן חשוב לדעת מה מגיע לכל אחד מבני הזוג וכיצד יחולקו בינהם הנכסים אותם צברו בחייהם המשותפים

אתר Zap משפטי בשיתוף משרד עו"ד אלה, כהן

כאשר בני זוג מתגרשים עליהם להגיע להסכמה בעניין חלוקת הרכוש, במסגרתה יידרשו הצדדים להגיע לפשרות, ולוותר ברוב המקרים על רמת החיים אליה הורגלו טרם הפרידה, זאת כדי שלא לקפח את הצד השני מבחינה כספית. חלוקת הרכוש במהלך הגירושין היא אחד מהנושאים שיש סביבו הכי הרבה מחלוקות ואמוציות - כיוון שהוא משפיע ישירות על העתיד של בני הזוג.

בכתבת הוידאו, עו"ד שרון כהן, המתמחה בדיני משפחה, מסבירה שכאשר אין הסכם ממון, חלוקת הרכוש תבוצע או לפי הסדר "איזון משאבים" או לפי "חזקת השיתוף" - שתקפה לכל מי שנישא לפני ה-1.1.1974, כולל לזוגות חד מיניים ולידועים בציבור. על פי חזקת השיתוף, כאשר יש משק בית משותף ומאמץ כלכלי משותף - הנכסים שהצברו במהלך החיים המשותפים יחולקו שווה בשווה. לעומת זאת, ב"איזון משאבים", התקף למי שנישאו לאחר ה-1.1.74 ולא הצליחו להגיע להסדר בהסכם הגירושין. במצב שכזה עושים מעין הערכת שווי של הנכסים הקיימים לכל אחד מבני הזוג, מפחיתים את החובות ואת הנותר מחלקים בין הצדדים באופן שווה.

אבל מה קורה כאשר מתברר שלצד אחד יש יותר נכסים מאשר לצד השני ומה ההבדל בין הסכם ממון לאיזון משאבים והאם יש יוצאים מהכלל? על כל השאלות האלה עונה עו"ד כהן בכתבה.

משרד עו"ד אלה, כהן מתמחה בדיני משפחה ומעמד אישי, הליכי הוצאה לפועל וחדלות פירעון. עו"ד שרון כהן היא בעלת ניסיון רב בניסוח הסכמי גירושין ובטיפול בתיקי משפחה.

טלפון ליצירת קשר: 053-9378378

הכתבה בשיתוף אתר zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד.

בשיתוף משרד עו"ד אלה, כהן, בשיתוף משרד עו"ד אלה, כהן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully