וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהן זכויות החייל בחקירת מצ"ח?

בשיתוף משרד עורכי הדין רכבי, הראל ושות', בשיתוף משרד עורכי הדין רכבי, הראל ושות'

7.10.2019 / 10:13

כל חייל חובה או משרת קבע עלול למצוא את עצמו נאשם בעבירה מול בית הדין הצבאי, לאחר שנחקר במצ"ח. כאשר אדם מוצא את עצמו בסיטואציה זו, יש לדעת שהמשפט הפלילי הצבאי איזו זהה לכללים של המשפט הפלילי הרגיל

בשיתוף משרד עורכי הדין רכבי, הראל ושות'

בזמן השירות הצבאי אנחנו עלולים למצוא את עצמנו בחקירות מצ"ח - והסיבות לכך מגוונות. אך האם במקרה הזה זכויות החייל הן כמו של כל אזרח שנחקר? האם למשל מותר לו להתייעץ עם עורך דין? כדי לקבל תשובות נפגשנו עם עו"ד אלה הראל, ממשרד עורכי הדין רכבי, הראל ושות', המתמחה בדין הצבאי.

חקירות הן תמיד עניין לא נעים שאף אחד לא רוצה להיקלע אליהן, קל וחומר כאשר מדובר על חיילים ועל חקירות מצ"ח. במקרים רבים ומגוונים מאוד מתרחשות פעולות חקירה של המשטרה הצבאית החוקרת, כאשר עבור חיילים בשירות החובה או בקבע, מדובר על פוזיציה מאוד לא פשוטה להימצא בה. אלו מצבים בהם ייעוץ וליווי בחקירות מצ"ח הוא שירות הכרחי שאינו רק מרגיע, אלא גם יכול להפחית משמעותית את החשדות המיוחסים לנחקר.

המערכת הצבאית מתנהלת אחרת ממערכות אחרות בישראל, הן מבחינת החוק עצמו (חוק השיפוט הצבאי) והן מבחינת ההתנהלות הכוללת. אי לכך כאשר אתם או מישהו מבני משפחתכם זומן לחקירת מצ"ח או אפילו כבר נחקר בחקירת מצ"ח, יש צורך מהותי ואמיתי בייעוץ וליווי בחקירות מצ"ח ע"י עורכי דין המתמחים בלעדית במשפט הצבאי ובהתנהלות מול המערכות החוקרות, המעמידות לדין והשופטות של הצבא.

על כל אלה ומה צריך לעשות לפני, במהלך ואחרי החקירה - בכתבת הוידאו.

עו"ד אלה הראל היא שותפה ומייסדת במשרד עורכי הדין רכבי, הראל ושות' העוסק במשפט צבאי.
טלפון: 03-6938409
הכתבה באדיבות אתר Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד.

משרד עורכי דין רכבי, הראל ושות' undefined, בשיתוף משרד עורכי הדין רכבי, הראל ושות'
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully