וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך משפרים את סיכויי הזכייה במכרז והאם ניתן לשנות החלטה?

עו"ד דן תייר, בשיתוף עו"ד דן תייר

29.10.2019 / 14:10

לא אחת קורה שהצעות טובות שהוגשו למכרז נדחות למרות סיכויי זכייה גבוהים, רק בשל אי הבנת תנאי סף כאלה ואחרים. מה צריך לעשות כדי שזה לא יקרה גם לכם?

בשיתוף עו"ד דן תייר

זכייה במכרז תלויה לא רק בוותק שלכם, במחיר שהצעתם או בהמלצות שצירפתם, אלא גם בהבנת תנאי הסף ובדרך בה בחרתם לנסח את ההצעה. אז איך משפרים את סיכויי ההצלחה והאם ניתן לשנות החלטה שהתקבלה? על זה אנחנו מדברים בכתבת הוידאו עם עו"ד דן תייר העוסק במשפט פלילי, אזרחי ומסחרי.

לא אחת קורה שהצעות טובות שהוגשו למכרז נדחות למרות סיכויי זכייה גבוהים, רק בשל אי הבנת תנאי סף כאלה ואחרים. מגישי ההצעה לא תמיד מודעים לכך שניתן לבקש הבהרה לגבי תנאים שאינם ברורים, ובכך לשפר את סיכויי הזכייה. מצד שני, כדאי לדעת כי בקשה שכזו עלולה להתגלות כחרב פיפיות; כאשר תנאי כלשהו מנוסח בצורה מעורפלת המאפשרת הן פרשנות מקלה והן פרשנות מחמירה יותר, בקשת ההבהרה עלולה להוביל לתיקון התנאי דווקא לחומרה, מה שלמעשה יקטין את סיכויי ההצלחה של ההצעה.

טרם הגשת הבקשה, מומלץ לעבור על כל דרישות המכרז ותנאי הסף בעזרת עורך דין המתמחה בתחום, שיוכל להבין כראוי את הפרמטרים הנמדדים ולבנות את ההצעה באופן המתאים ביותר. עורך הדין יוכל לייעץ לכם באילו מקרים כדאי לבקש הבהרה ומתי בקשה זו עלולה להכשיל את הצעתכם, ובמידה שהדבר אכן יהיה נחוץ, הוא יסייע בניסוח נכון של ההבהרה.


עו"ד דן תייר מתמחה במשפט מנהלי ודיני מכרזים
טלפון ליצירת קשר: 077-2314661

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

עו"ד דן תייר, בשיתוף עו"ד דן תייר
  • עוד באותו נושא:
  • מכרז
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully