וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדל"ן מעבר לים: על רכישת נכסים בחו"ל

עו"ד יניב חורש, בשיתוף עו"ד יניב חורש

19.11.2019 / 9:25

רכישת נדל"ן בחו"ל היא אפיק השקעה שקורץ לרבים, ובצדק. מעבר לים תוכלו למצוא את העסקאות המשתלמות ביותר, אך שם גם תוכלו ליפול בגדול. הכי חשוב: אל תשכחו לנקוט במירב אמצעי הזהירות

רכישת נדל"ן. ShutterStock
רכישת נדל"ן/ShutterStock

השקעה נבונה היא זו המניבה תשואה מקסימלית תוך סיכון מינימלי. שוק הנדל"ן הוא דוגמה מצוינת לאפיק השקעה כדאי במיוחד; בשוק זה, הביקוש הגבוה מבטיח עלייה ודאית בערך הדירות ובמחירי השכירות, לצד רמת סיכון נמוכה במיוחד.

הקושי הגדול בהשקעות נדל"ן בארץ נעוץ במחירי הרכישה הגבוהים בהם רוב הישראלים לא מצליחים לעמוד. לאור האמור לעיל, משקיעים רבים פונים לרכישת נדל"ן בחו"ל. כשבידיהם הון התחלתי של כמה עשרות אלפי דולרים - שבארץ לא מספיק אפילו לדירת חדר - הם מוצאים מעבר לים דירות מרשימות, מרווחות ובמצב מעולה, וזוכים בתשואה גבוהה משמעותית מזו שהיו מקבלים לו השקיעו בשוק המקומי.

רחוק מהעין, רחוק מתשומת הלב

נכון אמנם כי אין ספק באשר ליתרונות הרבים של השקעות נדל"ן בחו"ל, אך גם אין להתעלם מהמורכבות הכרוכה בעסקאות אלה. המרחק הגיאוגרפי, התרבות הזרה ואופן ההתנהלות השונה - אלה מביאים לא אחת לאי ודאות גדולה, ועלולים לגרום למשקיע לקבל החלטות שגויות עליהן ישלם ביוקר. בחלק מהמקרים נובעות הטעויות מקצרים בתקשורת, חוסר ידע או אי הבנה, ובחלק לא מבוטל מהמקרים עלול המשקיע להוות מטרה לתרמית מכוונת שנועדה להפיל בפח את המשקיע הזר והתמים שאינו מעורה בשוק הנדל"ן המקומי.

דולר על רקע אתר בנייה. ShutterStock
הקושי הגדול בהשקעות נדל"ן בארץ נעוץ במחירי הרכישה הגבוהים/ShutterStock

כדי להשקיע בחכמה ברכישת נדל"ן בחו"ל ולהבטיח תשואה גבוהה במינימום סיכון, כדאי לשים לב לנקודות הבאות:

• המיקום - בניגוד לרכישת נדל"ן בארץ, כשאתם קונים נכס בחו"ל אתם בשטח לא מוכר. גם אם שמעתם על עיר מסוימת שהיא נהדרת להשקעה, ואפילו אם ביקרתם בה בעבר, לא בטוח שאתם מכירים היטב את האזור הספציפי בו נמצא הנכס, את טיב השכונה ואת הדיירים שהיא מושכת אליה. רצוי לוודא שמדובר באזור איכותי ומבוקש, ואף לטוס לשם ולראות הכל במו עיניכם.
• שווי הנכס - כשאינכם מעורים בשוק הנדל"ן המקומי, אין לכם כל דרך לאמוד האם מחיר הנכס המוצע הוא הגיוני ומשקף את מצב השוק, ואם התשואה המובטחת לכם אכן ריאלית. כדי לבדוק את כדאיות העסקה, בררו מהו שוויו האמיתי של הנכס ומהם המחירים המקובלים באזור. בארה"ב, למשל, ישנם אתרים בהם ניתן לבדוק את היסטוריית המכירה של הנכס ולהבין מה המחיר האחרון ששולם תמורתו, מה היו התנודות בערך הנכס לאורך השנים, ומה הצפי לעתיד.
• חברת הניהול - כשמדובר על נכסים שמוצעים למשקיעים זרים, הניהול השוטף יתבצע על פי רוב באמצעות חברה מקומית האחראית על ניהולו השוטף של הנכס, התנהלות מול השוכרים וגביית שכר הדירה. אם אינכם מכירים את החברה, בררו את כל המידע האפשרי אודותיה; חפשו חוות דעת והמלצות, בדקו מה טיב השוכרים המקובלים עליה וכדומה. לעולם אל תחתמו על עסקה אם אינכם מכירים את העומדים מאחוריה.
• המיסוי - חשוב מאוד לברר מראש את כל נושא המיסוי על רכישת הדירה ועל מכירתה העתידית, על מה תצטרכו לדווח וכיצד, ומהן אפשרויות העברת הכספים. בנושאים אלו מומלץ לקבל יעוץ מקצועי.

אל תעשו זאת בעצמכם

הצעדים המפורטים לעיל אמנם עשויים לסייע בידיכם להיכנס לעסקה כדאית ובטוחה, אך לאדם מן השורה גם הם, כשלעצמם, עשויים להיות מורכבים. למעשה, הצעד הראשוני והחשוב ביותר לקראת רכישת נדל"ן בחו"ל הוא קבלת ייעוץ מעורך דין המתמחה בתחום, מעורה בשווקי הנדל"ן שמעבר לים ומכיר את האופן בו נערכות עסקאות הנדל"ן במדינות השונות. כבר בפגישה הראשונית עם עורך הדין תוכלו לקבל כלים ברורים והכוונה מתאימה לקראת העסקה, ובהמשך הדרך תזכו לרשת ביטחון רחבה.
עורך דין מנוסה יעזור לכם לנכש את העשבים השוטים בדמותם של נוכלים הממתינים למשקיעים לא מנוסים, שברוב המקרים ייסוגו מהעסקה ברגע שיבינו שיש לכם גב מקצועי. כמו כן, עורך הדין יוכל לבצע בדיקה מקיפה לגבי מהימנותה של החברה, שוויו של הנכס וכל שאר הפרטים הדרושים לביצוע עסקה משתלמת, ויבטיח כי חוזה הרכישה מעניק לכם את כל ההגנות הדרושות.

עו"ד יניב חורש מתמחה בהשקעות נדל"ן בארץ ובחו"ל, מקרקעין, דיני משפחה וירושה, משפט מסחרי, משפט אזרחי.
טלפון: 053-9414696
הכתבה באדיבות Zap משפטי

* המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד.

עו"ד יניב חורש, בשיתוף עו"ד יניב חורש
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully