וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובדן כושר עבודה: מה לעשות כשלא מקבלים את הכסף שמגיע לכם?

בשיתוף עו"ד רונן אבניאל, בשיתוף עו"ד רונן אבניאל

28.11.2019 / 14:43

מה קורה כאשר חלילה איננו כשירים לעבוד ואנו נאצלים לפרוש בשל מחלה או פגיעה ולמרות הזכאות הכספית מהביטוח שעשינו איננו מקבלים את הכסף? לצערנו גם מקרים כאלו קורים, ולכן חשוב מאוד לדעת מה לעשות ולמי לפנות.

אתר Zap משפטי בשיתוף עו"ד רונן אבניאל

אם נרצה בכך או לא את רוב זמננו אנו מעבירים בעבודה שאצל חלקנו היא אף נהפכה ליותר ממקור פרנסה - זהו גם מקום חברתי, ומקום שבו אנו מביאים לידי ביטוי את הכישרון והיכולות שלנו ומגשימים את עצמנו. לכן, אובדן כושר עבודה עקב מחלה או תאונה כלשהי, הוא אינו עניין של מה בכך. יש לו השלכות הרות גורל. אז מה קורה כאשר חלילה איננו כשירים לעבוד ואנו נאצלים לפרוש ממנה בשל מחלה או פגיעה ולמרות הזכאות הכספית מהביטוח שעשינו איננו מקבלים את הכסף? לצערנו גם מקרים כאלו קורים, ולכן חשוב מאוד לדעת מה לעשות ולמי לפנות. על כל השאלות הללו ועוד עונה בכתבת הוידאו עו"ד רונן אבניאל, המתמחה בדיני נזיקין וביטוח לאומי.

עו"ד אבניאל מסביר שאנשים רבים מבטחים את עצמם בביטוח אובדן כושר עבודה וכשמגיעים למצב שבו האדם פשוט אינו מסוגל לעבוד ולכלכל את עצמו ואת בני ביתו, צריך להפעיל את הביטוח שעליו חתמנו. אלא שמדובר בעניין שעלול מורכב, כיוון שלכל חברת ביטוח ישנה הגדרה שונה למהו אובדן כושר עבודה (למשל - האם אינכם מסוגלים לעבוד בכלל, או רק במקצוע מסוים), מהו הסכום שאותו תקבלו ועוד. חברות הביטוח לעתים קרובות קובעות שגם אם מבחינה רפואית נקבע שאינכם מסוגלים לעבוד, אינכם זכאים לקבל תגמולים. במקרים כאלה, אסור לכם לוותר ולקבל את הגזרה כפי שהיא.

* עו"ד רונן אבניאל מתמחה בטיפול בזכויות של בעלי צרכים מיוחדים: נכים, פגועי תאונות ומחלות קשות והוא בעל ניסיון ייחודי בעבודה מול המוסד לביטוח לאומי, מס ההכנסה, משרד הבריאות, משרד הרישוי וגופים נוספים בכל הנוגע למימוש זכויותיהם של אנשים עם נכויות או מוגבלויות.

טלפון ליצירת קשר - 053-9367359

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד.

בשיתוף עו"ד רונן אבניאל, בשיתוף עו"ד רונן אבניאל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully