וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהן זכויות העובדים במקרה של מחלה?

בשיתוף zap משפטי

1.1.2020 / 13:23

חוקי העבודה מאפשרים לעובדים לצאת לימי מחלה במידת הצורך, אבל חשוב שהעובדים ידעו את זכויותיהם. מתי אפשר לצאת לימי מחלה ומה אסור למעסיק לעשות במקרה זה? עו"ד אורנה שמריהו מסבירה

מערכת וואלה!

עובדים רבים לא מודעים לזכויותיהם בזמן מחלה ולא מקבלים את המגיע להם על פי החוק. אז כמה ימי מחלה מגיעים לכל עובד, האם ניתן לצבור אותם והאם אפשר לפטר את מי שחלה? עו"ד אורנה שמריהו, העוסקת במשך שנים בתחום דיני העבודה, מסבירה.

מה אומר חוק ימי המחלה?

חוק ימי המחלה מאפשר לעובד, במקרה שחלה, לצאת לימי מחלה מבלי לפגוע בכושר ההשתכרות שלו. החוק מאפשר לכל עובד במגזר הפרטי 18 ימי מחלה בכל שנה ושנה. בהסכמים קיבוציים או במקומות שיש הסכמים מיטיבים יותר החוק מאפשר עד 30 ימי מחלה בשנה.

האם ניתן לפטר עובד הנמצא בימי מחלה?

לא. סעיף 4 לחוק ימי מחלה קובע שאסור לפטר עובד בזמן שהותו בימי מחלה. היה ומעסיק יפטר עובד בזמן מחלה, הפיטורים יהיו לא רק שלא כדין אלא יהיו גם נגד חוק שוויון הזדמנויות לאנשים עם מוגבלויות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

אפליקציה או רואה חשבון? כל הדרכים להחזרי מס לשכירים

בשיתוף אתר zap משפטי

מה לגבי בן משפחה - ילד, בן זוג, הורה?

החוק גם מתייחס לסוגיות אלו. היה וילד של עובד חולה, מותר לעובד להיות בימי מחלה עד 8 ימים בשנה על חשבון ימי המחלה הצבורים שלו. לגבי הורה מותר לעובד לשהות בעד 6 ימי מחלה על חשבון הימים הצבורים שלו. זאת בתנאי שבן הזוג שלו עובד - אם לא, אז לא יאשרו את ימי המחלה.

האם יש מקרים בהם המעסיק רשאי לא לשלם ימי מחלה?

באופן כללי מעסיק לא יכול שלא לשלם דמי מחלה. אם הוא מפקפק באמינות של אישור המחלה, הוא יכול לזמן את העובד לרופא מטעמו והעובד מחוייב ללכת ולהיבדק כדי לאמת את נכונות אישור המחלה.

* עו"ד אורנה שמריהו עוסקת בתחום דיני העבודה מעל 18 שנה ומייצגת עובדים ומעסיקים בכל הערכאות השיפוטיות.

טל' ליצירת קשר: 077-9977542

הכתבה נכתבה בשיתוף אתר zap משפטי

* המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד.

עו"ד אורנה שמריהו undefined, בשיתוף zap משפטי
0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully