וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה מגיע לעובד כשהחברה שלו מתפרקת?

בשיתוף zap משפטי

1.1.2020 / 14:53

כשחברה מגיעה לחדלות פירעון העובדים שלה נפגעים לעיתים ולא מקבלים את הכסף המגיע להם. איך יכולים העובדים למזער את הנזק ולדרוש את המגיע להם? עו"ד אורנה שמריהו מסבירה

מערכת וואלה!

בכל שנה חברות רבות בישראל מגיעות למצב של חדלות פירעון ואינן מצליחות לשלם משכורות לעובדים. מדובר בעסקים שנמצאים על סף סגירה ובדרך לפירוק. מה יכול לעשות עובד שכיר אשר אינו מקבל את משכורתו בגלל פירוק החברה או סגירת העסק ואילו כספים ניתן לקבל מהביטוח הלאומי? עורכת הדין אורנה שמריהו העוסקת שנים רבות בדיני עבודה מסבירה.

החברה שבה אתה עובד פשטה את הרגל או התפרקה מה הדבר הראשון שעליך לעשות?

לפני שהחברה מתפרקת יש סממנים שהעובד אמור להיות מודע אליהם, לדוגמא אי תשלום שכר בזמן או אי העברת הפרשות פנסיוניות. כלומר, עובד מקבל את השכר שלו, החברה מנכה הפרשות לפנסיה ולא מעבירה אותם אלא משתמשת בהם. העובד צריך להיות מודע לסממנים אלה ולא לחכות חודש, חודשיים או שלושה. ככל שימתין, הסיכוי שלו לראות את הכספים קטן יותר.

ברגע שאתה לא מקבל משכורת בזמן, רצוי לפנות לעורך דין ולא להמשיך לעבוד במקום בו אינך מקבל את שכרך, כי אחר כך קשה לקבל את המגיע לך.

עסק לא פושט רגל הוא מגיע לחדלות פירעון. השלב הראשון הוא לפנות לעורך דין. אם תוך 45 ימים לא מקבלים תשלום אפשר לפעול לפירוק החברה - עדיף להתאגד כמה עובדים ביחד. בית המשפט המחוזי דן בעניין.

אחרי הפירוק העובד יכול להגיש תביעת חוב מביטוח לאומי ולקבל את המגיע לו מהמעביד - אבל יש גבול מקסימלי של עד 112 אלף שקלים שהביטוח לאומי משלם - לכן חשוב לא להמתין.

עובד ומעסיק. ShutterStock
אל תישאר לעבוד במקום שלא משלם לך/ShutterStock

עד כמה חשוב להיוועץ בעו"ד?

בכל ההליך חשוב מאוד להיוועץ בעו"ד כדי לוודא שתקבלו את כל מה שמגיע אליכם.

* עו"ד אורנה שמריהו עוסקת בתחום דיני העבודה מעל 18 שנה ומייצגת עובדים ומעסיקים בכל הערכאות השיפוטיות.

טל' ליצירת קשר: 077-9977542

הכתבה נכתבה בשיתוף אתר zap משפטי

* המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד.

עו"ד אורנה שמריהו undefined, בשיתוף zap משפטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully