וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תוותרו: כספי המסים שלכם רק מחכים שתדרשו אותם

חברת הר המס, בשיתוף zap משפטי, בשיתוף zap משפטי

8.1.2020 / 11:17

כמה כסף נבלע בקופת המדינה במקום להגיע לכיסם של שכירים, למה רבים מאתנו מוותרים על הכסף שמגיע לנו ומה אפשר לעשות בנדון?

מס הכנסה. ShutterStock
מס הכנסה/ShutterStock

מדי חודש משלם ציבור השכירים בישראל מיליוני שקלים למס הכנסה. במצב אידיאלי, כל עובד שכיר היה משלם בדיוק את הסכום שעליו לשלם בפועל. במציאות לעומת זאת, כ-80% מהשכירים משלמים סכום גבוה יותר. כפועל יוצא מכך, מדי שנה מצטברים בקופת המדינה כמיליארד וחצי שקלים, שעל פניו אמורים היו לחזור לכיסם של השכירים.

למרבה הצער, 15% בלבד מהשכירים עושים פעולות להשבת הכספים המגיעים להם על פי חוק. רבים לא יודעים זאת, אך את הכספים המגיעים לשכירים בשל החזרי מס, ניתן לדרוש לכל המאוחר שש שנים לאחר הגבייה. אי לכך, מדי שש שנים קרוב לשמונה וחצי מיליארד שקלים נבלעים בקופת המדינה, במקום שיגיעו לבעליהם החוקיים.

המשמעות היא שלכל עובד שכיר מגיעים בממוצע 1,200 שקלים כהחזרי מס מדי שנה או בסביבות ה-7,000 שקלים בממוצע אחת לשש שנים. בפועל, לא אחת מתברר כי מדובר בהרבה יותר מכך וישנם אף שכירים הזכאים לקבלת החזרים בגובה של עשרות אלפי שקלים.

כיצד יתכן ששכירים משלמים יותר ממה שנדרש מהם?

ישנו מגוון רחב ביותר של גורמים המובילים לכך ששכירים רבים כל כך, משלמים מסים גבוהים מדי לרשות המסים. כך לדוגמה, אם לצורך העניין עובד שכיר סיים בשעה טובה את לימודי התואר הראשון שלו, הרי שמגיעה לו נקודת זכות במס הכנסה. אם לא יטרח לעדכן בכך את המעסיק, ימשיך לשלם מסים גבוהים מהנדרש ולא ייהנה מההטבה. מעבר לכך, יתכן שגם אם יעדכן את המעסיק, זה האחרון כלל לא יהיה מודע לזה שעליו לעדכן בכך את הנהלת החשבונות של החברה.

בדיוק כך, ישנם גם עובדים שכירים שעברו דירה לאזור שנהנה מהקלות מס, כמו קריית שמונה למשל: אם לא ידאגו לעדכן את המעסיקים שלהם ויוודאו שנקודות הזכות נרשמו, לא יוכלו ליהנות מהטבות המס המגיעות להם. זהו הדין גם בנוגע לעובדים שכירים שהפכו להורים, לעובדים הסובלים מאחוזי נכות ולעובדים שרכשו ביטוח חיים כזה או אחר. כל אלו ועוד רבים אחרים זכאים להטבות מס ורובם המוחלט כלל לא מודע לכך.

הורים וילדים אוכלים סביב שולחן. ShutterStock
הפכתם להורים? אולי מגיע לכם החזר מס/ShutterStock

דרך החתחתים להשגת הכספים המגיעים לנו

אחת הסיבות בגינן שכירים רבים מוותרים מראש על הכספים המגיעים להם על פי חוק, קשורה בתהליך המסורבל, המתיש והסיזיפי, שיש לעבור על מנת להשיב את כספי המסים. בין השאר עובד שכיר המעוניין לקבל את החזרי המס המגיעים לו, צריך לאסוף את כל תלושי המשכורת משש השנים האחרונות ואין זה משנה אם עבד במקום העבודה במשך מספר שנים או יום אחד בלבד.
כמו כן העובד צריך גם לאסוף טפסים רבים מגופים אחרים כמו אישורי מס מחברות הביטוח שבהן הוא מבוטח ומקופות הפנסיה והגמל. בנוסף יש לאסוף מסמכים מהמוסד לביטוח לאומי, מהרשות העירונית, ממוסדות אקדמיים שבהם למד העובד והרשימה עוד ארוכה.

סוגי הטפסים שיש לרכז משתנה מעובד לעובד בהתאם לנסיבות האישיות שלו ובהתאם לגורמים שעשויים לזכות אותו בנקודות זכות במס הכנסה. וכיוון שישנם עשרות גורמים אפשריים שונים, קל מאוד לעשות שגיאות כשמנסים לבצע את התהליך באופן עצמאי.

ואם בכל זאת לא מעוניינים לוותר על מה שמגיע?

החדשות הטובות הן שכיום ישנה דרך קלה ופשוטה לקבל חזרה את כל אותם כספים ששילמנו שלא לצורך, מבלי לוותר ולו על שקל אחד ומבלי להשקיע אינספור שעות בניסיון להשיג תלושי משכורת, אישורי מס ומסמכים רבים נוספים. כל שעליכם לעשות זה לפנות לחברה המתמחה בהחזרי מס, על מנת שתעשה את העבודה המתישה עבורכם.

בבואכם לבחור חברה להחזרי מס, חשוב לפשפש בציציות של הגופים השונים הפועלים בתחום. ראשית יש לוודא שהחברה גובה דמי פתיחת תיק מינימליים בגובה של פחות מ-200 שקלים, שיוחזרו לכם במקרה שבו יתברר שלא מגיעים לכם החזרי מס. כמו כן חשוב לוודא מראש שהתשלום עבור השירות בהתאם לחוק המייצגים ושבמקרה שבו דמי ההחזר יהיו נמוכים מ-1,000 שקלים, לא תצטרכו לשלם דבר (למעט דמי פתיחת התיק).

כך ורק כל תוכלו להיות בטוחים שאתם נמצאים בידיים טובות ושהחברה שמולה אתם מתנהלים, היא חברה אמינה המחזיקה באינטרס משותף למקסם את הסכום שתקבלו בסיום התהליך. בהצלחה!

חברת הר המס מתמחה בהחזרי מס לשכירים. עד היום הצליחו אנשי המקצוע של החברה להחזיר ללקוחותיה מעל 25 מיליון שקלים.

טל' ליצירת קשר: 053-9346483

הכתבה נכתבה בשיתוף אתר zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד.

חברת הר המס, בשיתוף zap משפטי, בשיתוף zap משפטי
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully