וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרסת לבד? כל מה שלא מספרים לכם על ביטוח נסיעות

אמיר שיימן, בשיתוף zap משפטי, בשיתוף zap משפטי

10.2.2020 / 8:33

התעלמות מהאותיות הקטנות בפוליסת ביטוח נסיעות עלולה לעלות לכם ביוקר. כל מה שחשוב לדעת לפני הטיסה הבאה

כרטיס טיסה עם דרכון. ShutterStock
כרטיסי טיסה ודרכון/ShutterStock

עם העלייה בפעילותן של חברות הלואו קוסט בארץ בשנים האחרונות, גובר בהתמדה זרם הנוסעים בנתב"ג שיוצאים לחו"ל עם מזוודה קטנה ביד וחיוך ענק על הפנים. רבים מהנוסעים הללו מקדישים זמן ומחשבה לתכנון החופשה, בשעה שפוליסת ביטוח הנסיעות, נרכשת לרוב כלאחר יד, לא אחת רגעים ספורים לפני העלייה למטוס.

מטבע הדברים איש אינו מעוניין לחשוב על המקרה העגום בו יאלץ לממש את הביטוח במהלך הטיול. אך מקרים שכאלו אכן קורים, ולעיתים קרובות משנדמה. כדי להבטיח שלא תיקלעו להוצאות עתק לא מתוכננות, מומלץ ביותר להקדיש מחשבה גם לפוליסת ביטוח הנסיעות שתהיה מותאמת בקפידה לצרכים שלכם.

למה חשוב במיוחד לשים לב בפוליסה? לפניכם מספר נקודות חשובות שעשויות להוות את ההבדל בין הפסד כספי ניכר, ופיצוי כספי מלא.

ביטול נסיעה

במקרים מסוימים, אם אינכם יכולים להגיע לטיסה בשל מחלה פתאומית או כוח עליון, ניתן לקבל פיצוי על הביטול, אך על פי רוב הסיבה לא תיחשב כמוצדקת לעניין זה. כך למשל, בניגוד לתאונה שהינה בבחינת אירוע פתאומי, החמרה של מצב בריאותי קיים אינה מזכה בפיצוי.

החדשות הטובות: כיום ניתן לשלם עבור הרחבה הנקראת "ביטול נסיעה מכל סיבה" ובמקרה כזה תקבלו את הפיצוי ללא תלות בעילה מוצדקת.

החמרה במצב בריאותי קיים

כל אדם שסובל ממצבי רפואיים כמו סוכרת, מחלת לב או מחלה אונקולוגית, נמצא בסיכון מסוים להידרדרות מחלתו. למרבה הצער, לא אחת ההחמרה מתרחשת דווקא בזמן השהייה בחו"ל. במקרה כזה , אם לא נרכשה הרחבה לפוליסה טרם היציאה מהארץ, לא ניתן יהיה לקבל החזר עבור הוצאות רפואיות בחו"ל.

לפיכך, מומלץ כי מי שסובל ממצב רפואי שעשוי להחמיר בזמן השהות בחו"ל, יעדכן בכך את הגורם המבטח וירכוש הרחבה מסוג "החמרה במצב בריאותי קיים".

כדור פורח מעל קניה. bumihills, ShutterStock
גם כדור פורח דורש הרחבה מיוחדת/ShutterStock, bumihills

ספורט אתגרי, ספורט חורף ומה שביניהם

פעילויות רבות אינן מכוסות במסגרת הפוליסה הבסיסית, ובכלל זה כל הקשור לספורט אתגרי. פציעה בטיול ג'יפים, למשל, בדרך כלל אינה מזכה בפיצוי כנגד ההוצאות הרפואיות, אלא אם נרכשה ההרחבה המתאימה. טיול מקפיא על אופנועי שלג, לעומת זאת, דורש הרחבה המכסה מפני פציעות הנלוות לספורט חורף. גם שיט קיאקים, טיסה בכדור פורח ואפילו רכיבה על סוסים - כל אלה נחשבים כספורט אתגרי. אם אינכם בטוחים לגבי ההגדרה של הפעילות המתוכננת, היוועצו עם הגורם המבטח.

ביטול השתתפות עצמית במקרה של תאונה

רכשתם הרחבה מיוחדת לביטול השתתפות עצמית במקרה של תאונה עם רכב שכור? נהדר! זו החלטה חכמה שיכולה למנוע לא מעט עוגמת נפש. אך האם אתם מודעים לכך שההרחבה לא מכסה את כל סוגי הרכבים? כך למשל, היא אינה מכסה תאונות שאירעו בעת נהיגה בג'יפ או בקרוואן, הדורשים הרחבה מסוג שונה. אם אתם מעוניינים לרכוש הרחבה לביטול השתתפות עצמית, הקפידו לוודא שהיא מכסה גם את סוג הרכב הספציפי שתשכרו.

במקום להסתכן, יוצרים קשר עם סוכן

ניתן לראות, אפוא, כי לא זו בלבד שפוליסות ביטוח הנסיעות מלאות באותיות קטנות שעשויות ליצור הבדלים משמעותיים בהיקף הביטוח, אלא שגם המשמעות של ה-"אותיות הגדולות", לא תמיד ברורה. מעבר לכך, תקנות הביטוח משתנות מעת לעת ומה שהיה נכון בטיסה הקודמת, לא בהכרח תקף לטיסה הבאה.

הדרך היחידה למנוע חוסר בהירות ולדאוג לכך שתצאו לדרך עם הפוליסה המתאימה ביותר לצרכים האישים שלכם, היא ליצור קשר עם סוכן ביטוח אמין ומקצועי שיוכל להבין מהם הסיכונים הצפויים בחופשה ולהסביר לכם בצורה מפורטת, סבלנית וברורה על מגוון אפשרויות הביטוח הפתוחות בפניכם.

שיימן סוכנות לביטוח פועלת כבר יותר משני עשורים ומתמחה בכל ענפי הביטוח, לרבות פוליסות מותאמות אישית לנוסעים לחו"ל.

טל' ליצירת קשר: 03-9305150

הכתבה נכתבה בשיתוף אתר zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד.

אמיר שיימן, בשיתוף zap משפטי, בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully