וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומדים להתגרש? אל תוותרו על צפייה בסרט 'סיפור נישואים'

עו"ד כרמי רונן בשיתוף זאפ משפטי, בשיתוף זאפ משפטי

27.2.2020 / 15:35

פרידה וגירושין, גם אם מתחילים בהסכמה הדדית, עלולים להתדרדר לפעמים בתרומתם הניכרת של עורכי הדין המעורבים. אם אתם חשים שהחיים שלכם הופכים לסרט הזה - עצרו לרגע ולימדו מטעויות

סיפור נישואים. נטפליקס,
סיפור נישואים/נטפליקס

ניקול וצ'ארלי, זוג אמנים והורים לילד, מגיעים למסקנה כי דרכם המשותפת הגיעה לקצה ומחליטים להיפרד באופן ידידותי. כשביום בהיר אחד צ'ארלי מקבל מניקול מעטפה ובה תביעת גירושין, הוא ניצב מולה מופתע. ניקול מסבירה לו שבחרה בעורכת דין הגונה ונהדרת, כך היא חשבה, ומציעה לו לקחת עו"ד משלו. צ'ארלי שומע בעצתה, פונה לעורך דין שמכריז מלחמה "אתה צריך להיות מוכן לעובדה שנורה (עורכת הדין של ניקול) תציג אותך בתור אב מזניח ונעדר... אתה שקוע בעבודתך, גר בניו יורק, היא והילד שלך נאבקים". "אבל אני לא אבא כזה", עונה צ'ארלי.
מכאן הכל מתחיל להתדרדר.

ומה שקורה בחיים עצמם

אם אתם, כמו צ'ארלי וניקול, גיבורי הסרט 'סיפור נישואים' הגעתם למסקנה שאין לכם עתיד משותף, מומלץ לעשות הכל כדי להגיע לסיום ההליך בדרך של הסכם והסכמה. אם אתם אכן מאמינים שמוטב לנהל את ההליך בדרכי נועם, עומדות בפניכם שתי דרכים עיקריות להגיע להסכם גירושין הוגן ללא מעורבות בית משפט:

גישור: שני הצדדים נפגשים אצל עו"ד מגשר לשם בירור המחלוקות והגעה להסכמות, כשכל צד מוכן ללכת לקראת השני. לאחר ניסוח ההסכם המשפטי, הוא עובר לאישור בבית משפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני, ולאחר מכן מתן גט.

גירושין בשיתוף פעולה (Collaborative Divorce): דרך זו מתאימה לבני זוג המתמודדים עם קונפליקטים קשים יותר ומתחים שלא מצליחים להגיע להסכמות. גם כאשר צד אחד כבר פנה לעורך דין, עדיין ניתן להגיע להסכם ללא סכסוך משפטי ממושך ויקר. בהליך כזה כל אחד מהצדדים שוכר עורך דין וביחד כולם מנסים לנסח הסכם שיהיה מקובל על שני בני הזוג. מטרת ההסכם היא למנוע את מעורבות בית המשפט בהליך, עד לשלב האישור.

כשגם דרך זו לא צולחת, יאלצו בני הזוג לפנות להמשך ההליך בבית המשפט.

מתחילים הליך גירושין? אל תכנסו לסרטים

בטרם תתחילו את ההליך, חשוב לקחת בחשבון את הנקודות הבאות:

לבקש הרבה כדי להתפשר מעט: בסרט - עורך הדין של צ'ארלי מסביר לו שכדאי להתחיל מבקשות בלתי הגיוניות בעליל, כדי להגיע בסוף להסכם סביר. "תקשיב אם נתחיל בנקודה סבירה, הן יתחילו מנקודת טירוף, כשנתפשר נהיה איפשהו (על הסקלה) בין סביר לטירוף שזה עדיין מטורף".

בחיים האמיתיים - אנחנו לא שוברים צלחות במסעדה כדי שיחליפו לנו את המנה, שכן אז גם נתלכלך וגם נסתכן בפגיעה אפשרית ביושבים מסביב (וגם כי ככה לא מתנהגים!). למעשה, הניסיון מראה שבהליכי גירושין ניתן להגיע לתוצאות המיוחלות גם כששומרים על כללי משחק הוגנים.

נשיכה של עורך דין רוטווילר כואבת לכולם: בסרט - צ'ארלי מדלג בין עורכי דין עד שהוא מוצא את מי שנראה לו נשכני מכולם.

בחיים האמיתיים - בחרו עורך דין לענייני משפחה שיהיה הגון וידע לשמור על כבוד שני הצדדים.

המאבק למען הילדים: בסרט - הבחירה של צ'ארלי בעורך הדין הנשכני נועדה, בין היתר, כדי להוכיח לבנו שהוא נאבק עליו.

בחיים האמיתיים - לעולם אל תוותרו על הילדים שלכם, אך חשוב להתייעץ עם עורך דין מהימן לגבי סיכוייכם בבית המשפט ולהיעזר בו כדי למצוא דרך להגיע לפתרון מוסכם.

סיפור נישואים. נטפליקס,
סיפור נישואים/נטפליקס
אנחנו לא שוברים צלחות במסעדה כדי שיחליפו לנו את המנה, שכן אז גם נתלכלך וגם נסתכן בפגיעה אפשרית ביושבים מסביב (וגם כי ככה לא מתנהגים!)

העיקר הניצחון: בסרט - עורכת הדין של ניקול מודיעה לה שהצליחה ל'השיג' לה עוד זמן עם הילד גם כשצ'רלי מגיע במיוחד להיות איתו בלוס אנג'לס. "חשבתי שהזמנים שווים", אומרת ניקול. "תיקנתי את זה ברגע האחרון - פשוט לא רציתי שהוא יוכל לומר שהוא השיג "50-50.
אבל אני לא רציתי את זה" עונה ניקול. "קחי את זה - את ניצחת", עונה עו"ד נורה.

בחיים האמיתיים - אל תחכו עד שההליך יהפוך לפוגעני וכואב. בחרו מראש עורך דין שיראה את טובתכם ושלא ינסה להשיג עבורכם ניצחונות שלא ביקשתם.

אצלי זה יהיה אחרת: 'סיפור נישואים' מדבר על שני אנשים טובים וכנים הרוחשים חמלה רבה אחד כלפי השני, ולמרות זאת, הם מגיעים למקומות קשים של תחושות שנאה וכעס עצומים. השאיפה שהצד השני פשוט יעלם מהחיים וכך ייפתרו הבעיות, היא חלק בלתי נפרד מההליך, אך בסופו של יום, אין לבני הזוג הנפרדים ברירה אלא להגיע להסכמות ולמצוא נקודת איזון בה כל אחד מבין שאין מנצח ואין מפסיד.

'סיפור נישואים' הוא סרט עצוב ורגיש, המעלה ביקורת נוקבת נגד ההתדרדרות המשפטית של סכסוך גירושין, בתרומתם הניכרת של עורכי הדין המעורבים. אם אתם חשים שהחיים שלכם הופכים לסרט הזה - עצרו לרגע ולימדו מטעויות. בחירת עורך הדין לענייני משפחה היא שלב חשוב בהליך גירושין מוצלח - וטוב לדעת שבהחלט יש דבר כזה.

עו"ד ומגשר כרמי רונן, תחומי עיסוק: דיני משפחה, גישור משפחתי , הליכי גירושין, מזונות, הסכמי שלום בית, סרבנות גט, הסדרי ראייה, ידועים בציבור, צוואות וירושות, עזבונות ועוד.

טלפון: 077-2303714

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

עו"ד כרמי רונן בשיתוף זאפ משפטי, בשיתוף זאפ משפטי
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully