וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרכון רומני - הדרך המהירה ביותר לאיחוד האירופי

עו"ד אביחי פוגל-רונן בשיתוף אתר zap משפטי, בשיתוף אתר zap משפטי

1.11.2020 / 8:00

הדרכון הפורטוגלי שמככב בשנים האחרונות בקרב ישראלים החולמים על האיחוד האירופי הוא לא הדרך היחידה לחצות גבולות עם דרכון זר. מסתבר שגם צאצאיהם של יוצאי מזרח אירופה יכולים לעשות זאת, ואפילו בדרך קלה ומהירה הרבה יותר

דרכונים. ShutterStock
דרכונים/ShutterStock

הוצאת דרכון רומני, עבור מי שזכאי לכך, היא אחד ההליכים המהירים והפשוטים ביותר מבין שלל הדרכים לקבל דרכון אירופי. לפני שניתן יהיה לזכות בדרכון, יש לקבל אזרחות רומנית, ולשם כך יש להוכיח קיומם של שורשים רומניים בדמות סבא, סבתא או הורים שנולדו ברומניה.

היתרונות של דרכון רומני

בהיותה מדינה השייכת לאיחוד האירופי, בעלי אזרחות ודרכון רומניים יכולים ליהנות ממגוון רחב של יתרונות משמעותיים:

• היתר לחיות, ללמוד ולעבוד בכל אחת ממדינות האיחוד האירופי

• לימודים אקדמיים מוזלים בחלק ממדינות האיחוד

• אפשרות לרכישת נכס במדינות האיחוד

• תשלום מיסים כלל אירופאיים על הכנסות מכל אחת ממדינות האיחוד

• מעבר חופשי בין מדינות האיחוד

• בדיקת דרכונים בכניסה לכל אחת ממדינות אירופה כאזרח האיחוד

• ייתור הצורך בוויזה לצורך כניסה לארה"ב

• ביטוח רפואי ממשלתי בכל אחת ממדינות האיחוד

השלבים להוצאת הדרכון

על מנת להוכיח קיומם של שורשים ברומניה, על המבקש להגיש לרשויות הרומניות תעודת לידה מקורית, ברומנית, של קרוב המשפחה יליד רומניה. אם מדובר בקרובת משפחה ששם נעוריה השתנה בעקבות נישואים, יש להגיש גם את תעודת הנישואין. מלבד תעודת הלידה, יש להגיש טפסים ומסמכים נוספים על פי הנדרש ולדאוג כי כל מסמך המצורף לבקשה יתורגם לרומנית וייחתם על ידי נוטריון רומני.

בעת הגשת הבקשה חשוב לעקוב בקפידה אחרי הדרישות המדויקות של הרשויות הרומניות, כדי לחסוך החזרת טפסים ועיכובים מיותרים בתהליך.

איתור שורשים בעזרת אנשי מקצוע

כדי לעמוד בתנאי הגשת הבקשה והטפסים הנדרשים, תוך וידוא כי כל האישורים, החתימות והפרטים הוגשו כראוי, מומלץ לפנות לעזרה מקצועית. רק כך ניתן יהיה לייעל את התהליך ולהעלות את סיכויי קבלת הדרכון המיוחל.

משרד מקצועי המתמחה בהוצאת דרכון רומני ידע לאתר את כל המסמכים הדרושים ולהתחקות אחר אותם שורשים רומניים, גם כאשר המבקש אינו בקי במבוך הבירוקרטי ולא יודע מהיכן להתחיל את החיפוש. כל שנדרש במקרה כזה הוא להגיע למשרד עם תאריך הלידה של קרוב המשפחה הרומני, עיר הלידה, שנת העלייה לארץ, שם הנעורים ותעודת נישואין. במקרה הצורך ובמידה שיידרשו מסמכים נוספים, ניתן להפעיל אנשי קשר מיומנים ברומניה שיפעלו להשגת המסכמים הרלוונטיים שם.

גם לצאצאים של ילידי רומניה שאזרחותם נשללה

עזרה מקצועית בהוצאת הדרכון תתברר כהכרחית גם עבור מבקשים שקרוביהם עלו לארץ בשנים בהן החליטה ממשלת רומניה לשלול את האזרחות ממי שעזב את המדינה. רבים מהמבקשים שקרוביהם עלו לארץ בשנים אלו חוששים כי עקב שלילת האזרחות מקרוביהם הם אינם זכאים לקבלת אזרחות בעצמם, אך לא כך הדבר.

המשמעויות של קבלת דרכון במקרים אלה הן שהתהליך עשוי להיות ארוך ומורכב קצת יותר, ומהצריך השבעה של המבקשים והצגת תעודת יושר. ברוב המקרים יימשך התהליך כשמונה עשר חודשים. מבקשים שקרוביהם עלו לארץ ואזרחותם לא נשללה מהם, יוכלו לסיים את התהליך ולקבל את הדרכון המיוחל תוך חודשים ספורים בלבד.

עו"ד אביחי פוגל-רונן מתמחה בהוצאת אזרחות רומנית, משפט מסחרי, דיני מקרקעין.

טלפון: 053-6113524

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

עו"ד אביחי פוגל-רונן בשיתוף אתר zap משפטי, בשיתוף אתר zap משפטי
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully