וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטוח שיש ביטוח: על הביטוחים המגיעים לכם ממקום העבודה

עו"ד לינוי אולניק בשיתוף אתר zap משפטי, בשיתוף אתר zap משפטי

10.3.2020 / 11:31

להפסקת עבודה מסיבות רפואיות ישנן משמעויות פיזיות, נפשיות וכלכליות. עובדים רבים הנקלעים למצב זה אינם מודעים לזכויות המגיעות להם מהביטוחים שיש להם דרך מקום עבודתם

אנשי עסקים במשרד. ShutterStock
משרד/ShutterStock

כולנו יודעים שניתן לרכוש ביטוח פרטי המעניק כיסוי בכל תרחיש של פגיעה בבריאות, ברכוש, ואף בחיים עצמם. למרבה הצער, לא כל השכירים מודעים לכך שגם ללא ביטוחים פרטיים הם זכאים לכיסוי בתרחישים מורכבים, קשים והרסניים הפוגעים ביכולת להמשיך להתפרנס מעבודה.

רשת ביטחון במסגרת העבודה

כל שכיר בישראל מפריש מדי חודש נתח משכרו לקרן הפנסיה שלו, כשבמקביל, גם המעסיק מעביר לקרן סכום מסוים. הפרשות חודשיות אלו מצטברות לאורך שנות העבודה ויוצרות רשת ביטחון כלכלי לעתידו של השכיר. במסגרת אותה רשת ביטחון קיים רכיב שמטרתו להגן על עובד בעל קרן פנסיה אם ייאלץ להפסיק את עבודתו מסיבות רפואיות. במצב זה, ייתכן והעובד יהיה זכאי לקבל מהקרן פנסיית נכות.

באופן דומה, שכיר שיש לו ביטוח מנהלים זכאי לקצבת אובדן כושר עבודה מטעם החברה המבטחת ושכיר שמבוטח במקום עבודתו בביטוח סיעודי, יקבל את התגמולים המגיעים לו אם וכאשר יגיע למצב סיעודי.

מה מגיע לכם

כאמור, חלק גדול מהשכירים אינם מודעים לזכאותם לקצבאות המפורטות לעיל. אחרים, שאולי מודעים לזכויותיהם, לא יודעים בהכרח כיצד למצותן וחשים אבודים אל מול המאבקים המתישים מול חברות הביטוח הגדולות המקשות על מימוש הפוליסות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיצויים לניצולי שואה? מעתה גם יוצאי גטאות ברומניה זכאים

בשיתוף עו"ד ונוטריון דוד ידיד

אך כדי שתוכלו למצות את זכויותיכם, ראשית יש לדעת מהן:

פנסיית נכות / ביטוח אובדן כושר עבודה - עובד שנאלץ להפסיק את עבודתו באופן מוחלט או חלקי בשל מצב רפואי - פיזי או נפשי, זכאי לקבל תגמול חודשי בגובה של עד 75% משכרו החודשי המבוטח. כדי לקבל תגמול זה, העובד יתבקש להוכיח כי הפסקת העבודה נבעה מסיבות רפואיות.

ביטוח סיעודי - נותן כיסוי המעניק פיצוי חודשי במקרה שהעובד, סובל ממצב בריאותי ירוד ומהפרעה בתפקוד או מתשישות נפש ואינו מודע לסכנות. כאשר העובד אינו מסוגל לבצע מספר מוגדר של פעולות בסיסיות בתוך הבית כגון אכילה ושתייה, התניידות, שליטה על הסוגרים ועוד או סובל ממצב של תשישות נפש ואינו מודע לסכנות, הוא יהיה זכאי לתגמולי ביטוח סיעודי לפרק זמן מסוים, בהתאם למה שנקבע בפוליסה. העובד יהיה זכאי לתגמולים אלו החל מהמועד הקובע, בהתאם לתנאי הפוליסה, ולאחר תקופת המתנה, המוגדרת גם היא בפוליסה.

מיצוי מקסימלי של זכויות

מיצוי זכויות דורש מהעובד לא אחת לפלס את דרכו בנפתולי הגדרות וסעיפים אינספור, חלקם חופפים ואף נראים כסותרים. ללא בקיאות בתחום, קל מאוד ללכת לאיבוד בין סעיפי הפוליסה. אם לא די בכך, הרי שחברות הביטוח נוטות להערים קשיים מרובים המרתיעים את המבוטחים וגורמים להם לוותר מראש על זכויותיהם או להסתפק בתגמול נמוך משמעותית מהמגיע להם.

בנוסף להתנהלות מול חברות הביטוח, חשוב לציין כי במצבים אלו של הפסקת עבודה מסיבות בריאותיות, מציע גם המוסד לביטוח לאומי מסלולי תגמול מתאימים:

קצבת נכות כללית: תינתן לעובדים שיכולת ההשתכרות שלהם נפגעה משמעותית בשל סיבות רפואיות אם ייקבע, על פי החלטת ועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי, שנכותם הרפואית עומדת על 40% לפחות ושדרגת אי הכושר שלהם היא 50% ומעלה. גובה הקצבה ייגזר מדרגת אי הכושר שתיקבע, הקצבה המקסימלית הינה בסך של 3,321 ₪ לחודש

קצבת שירותים מיוחדים: תינתן למי שיוגדר כסיעודי, בין אם הוא מקבל קצבת נכות כללית או לא, ובתנאי שהוא עומד בהגדרות הקובעות את מידת העזרה לה הוא זקוק בביצוע פעולות בסיסיות בביתו. גובה הקצבה ייקבע בהתאם למידת העזרה לה זקוק המבוטח, הקצבה המקסימלית הינה בסך של 5,341 ₪ לחודש.

על מנת לקבל את מירב הזכויות המגיעות לכם, מומלץ מאוד לפנות לעורך דין המתמחה בתחום, עוד בטרם הגשת התביעות. עו"ד מנוסה ומקצועי יוכל לסייע לכם להגיע למיצוי מקסימלי של זכויותיכם, הן מול חברות הביטוח והן מול המוסד לביטוח לאומי. לעתים די בפרט קטן בתהליך, כמו סדר הגשת התביעות, כדי להשפיע על גובה התגמול שתקבלו.

עורכת דין אולניק לינוי - מימוש זכויות רפואיות

לעורכת הדין אולניק לינוי באתר משפטי

טלפון: 053-9387252

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

עו"ד לינוי אולניק בשיתוף אתר zap משפטי, בשיתוף אתר zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • ביטוח
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully