וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרת הדיברות לנפגעים בתאונת דרכים

עו"ד אורי ברם בשיתוף Zap משפטי, בשיתוף Zap משפטי

8.7.2020 / 9:49

איך מקבלים פיצוי כאשר נפגעים בתאונת דרכים, האם אני זכאי לפיצוי גם כאשר אני אשם בתאונה? מה עושים במקרה של תאונת דרכים בה אין את מי לתבוע? עו"ד אורי ברם, ראש מחלקת הנזיקין בפירמת עורכי הדין לירום סנדה L.S, עושה לכם סדר ועונה על 10 שאלות חשובות

אשה פצועה לאחר תאונת דרכים. ShutterStock
אשה פצועה לאחר תאונת דרכים/ShutterStock

1. אם נפגעתם בתאונת דרכים אתם זכאים לפיצוי בגין נזקי הגוף שנגרמו לכם וביטוח החובה של הרכב בו נהגתם או נסעתם, יפצה אתכם על נזקי הגוף שנגרמו לכם ללא קשר למי אשם בתאונה. הפיצוי יגיע בין אם נפגעתם בתאונה עצמית ובין אם נפגעתם בתאונה עם רכבים נוספים.

2. כל מסמך רפואי וטיפול שתעברו שווה עוד כסף עבורכם אותו אנחנו יכולים להוציא לכם. פנו לקבלת טיפול רפואי, סמוך ככל הניתן לאחר התאונה. הקפידו לספר כי נפצעתם בתאונת דרכים והתלוננו על פציעותיכם. התרכזו בטיפול הרפואי ובהליך השיקום ואספו ושמרו כל מסמך רפואי שנמסר לידכם.

3. תקופת ההתיישנות בתביעת פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, הינה 7 שנים, משכך, אין למהר בהגשת תביעה טרם התגבשות הנזק הסופי. יש לנו מספיק זמן לצבור מסמכים רפואיים ולבנות תיק נגד חברת הביטוח על מנת להבטיח לכם פיצוי עצום. היה וקיבלתם פיצוי, אין מקצה שיפורים, לכן הזהרו בקבלת הצעות פיצוי מחברת הביטוח לסילוק מהיר של התביעה. בנוסף מומלץ שלא לשתף פעולה עם חוקרי חברות הביטוח ולהפנותם לעורך הדין המייצג אתכם.

4. דעו כי גם פגיעות מטיפולי דרך ברכב, לרבות כניסה ויציאה מרכב, מוכרים כתאונת דרכים ויזכו אתכם בפיצוי.

5. במידה ונפגעתם בדרך מהבית לעבודה או בחזרה, או במהלך נסיעה הקשורה לעבודה, הרי שתאונת הדרכים הינה גם תאונת עבודה. במקרה שכזה, הפיצוי שתקבלו יתחלק בין המוסד לביטוח לאומי וחברת ביטוח. כמו כן נוכל לתבוע עבורכם פוליסת ביטוח אישית.

6. במקרה שנפצעתם בתאונת דרכים, בה אין את מי לתבוע, או שלא ידועה זהות הפוגע, או שלא הייתה ברשותו פוליסת ביטוח חובה, ייתכן והנכם זכאים לפיצוי מקרנית, אשר הינה תאגיד ציבורי שהוקם מכוח חוק בדיוק למקרים מיוחדים כאמור.

7. לכשמצבכם הרפואי מאפשר, פנו לתחנת המשטרה הקרובה, כשהמסמכים הרפואיים בידכם, דווחו על אירוע התאונה, לרבות פרטי הרכבים המעורבים בתאונה וקבלו דו"ח משטרה בהתאם. זכרו, אין קשר בין האשמה בתאונה לבין זכותכם לקבלת פיצוי מביטוח החובה בגין נזקי הגוף שנגרמו לכם.

8. שמרו על כל קבלה והוצאה שהנכם מוציאים בעקבות התאונה, לרבות תלושי שכר להוכחת הפסדי ההכנסה, הוצאות עבור נסיעות לטיפולים, הוצאות עבור עזרת צד ג' וכדומה. כל הפסד שנגרם לכם אנחנו נדאג שיחזור אליכם לכיס.

9. דעו כי שכר הטרחה בתביעות פיצויים לנזקי גוף בעקבות תאונות דרכים הינו קבוע בחוק ונע במדרגות של 8, 11 או 13 אחוזים! אל תלכו שולל אחר שכר טרחה מוגזם.

10. פנו לקבלת ייעוץ משפטי אצל עורך דין העוסק בתחום, רצוי סמוך ככל הניתן למועד התאונה, זאת לצורך קבלת ייעוץ וליווי במשך כל ההליך, הן הרפואי שיקומי והן המשפטי, למען תקבלו את מלוא הפיצוי המגיע לכם בעקבות נזקי הגוף שנגרמו לכם בתאונה.

עו"ד אורי ברם, מתמחה בתחום הנזיקין מזה 17 שנים והינו ראש מחלקת נזיקין בפירמת LS משרד עורכי הדין לירום סנדה.

טלפון: 050-6399766
הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

עו"ד אורי ברם בשיתוף Zap משפטי, בשיתוף Zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully