וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהם השלבים למימוש צוואה או ירושה?

עו"ד מאיה בורוכוב בשיתוף zap משפטי, בשיתוף zap משפטי

29.3.2020 / 13:40

מה ההבדל בין צוואה לירושה ומהם הפעולות שיש לעשות אם אין צוואה? עורכת הדין ונוטריון מאיה בורוכוב, מומחית בתחום האזרחי, שאף מייצגת עולים רבים בזכות ידיעתה את השפה הרוסית, מסבירה על ההליך וכן על הבעיות שכתיבת צוואה יכולה לחסוך ליורשים

צילום ועריכה: וואלה! NEWS

ההחלטה האם לערוך צוואה נתונה בידיו של כל אדם לפי רצונו, אולם בישראל לא כולם עורכים צוואות. בשל כך נוצרות לא פעם בעיות בקשר לעיזבונם של הנפטרים, בעיות שאפשר למנוע אם הייתה צוואה. מה ההבדל בין צוואה לירושה? צוואה היא מסמך משפטי, שבו נכתב מה ייעשה ברכוש ובזכויותיו של אדם לאחר מותו. לעומת זאת, כשאנשים הולכים לעולמם ללא צוואה, אחד היורשים צריך להגיש בקשה לצו ירושה.

"כשאדם מהמשפחה נפטר, מספיק שאחד היורשים יפנה לעורך דין המומחה בירושות וצוואות, כנציגם" אומרת עורכת הדין ונוטריון מאיה בורוכוב, מומחית בתחום האזרחי שאף מייצגת עולים רבים בזכות ידיעתה את השפה הרוסית. "אם יש צוואה, אז יש להגיש בקשה לקיום אותה צוואה, ואם אין צוואה, אז מגישים בקשה לצו ירושה. כדי להוציא צו ירושה, יש צורך בתעודת פטירה, תשלום אגרות לרשם וחתימתו על הצו ויחד עם צו קיום צוואה אפשר לפנות לחברות ביטוח כדי למשוך כספים, לטאבו ולעוד.

מהי צוואה הדדית?

"כאשר יש בני זוג, והם רוצים לעשות צוואה שאומרת כי אם אחד מהם הולך לעולמו, את כל העיזבון יירש בן הזוג שנותר בחיים. רק לאחר שילך לעולמו יירשו את העיזבון הילדים או גורמים אחרים שמופיעים בצוואה. אם אדם מתחרט על צוואה הדדית שברשותו, יש להודיע זאת על פי חוק בכתב לבן הזוג".

"לאנשים יש לאנשים נטייה לא לכתוב צוואות מסיבות שונות ודוחים זאת לעתיד לא ידוע. יש מקרים שבהם חובה לכתוב צוואה. לדוגמה, אם בני זוג מתחילים הליך גירושין רצוי לכתוב צוואה ומהר. "קרה לא פעם או פעמיים שבמהלך הליך הגירושין אחד מבני הזוג נפטר ואז אם אין צוואה, בן הזוג שנותר בחיים הוא היורש ולא תמיד זה מה שהמנוח היה רוצה. גם בני זוג שלהם כמה מערכות יחסים ולדוגמה ילדים מנישואים קודמים - חשוב שתהיה צוואה. גם בעל עסק שחשוב לו שהעסק ימשיך לפעול לאחר מותו, חייב לכתוב צוואה מסודרת שבה כתוב מי ינהל את העסק, איך הוא יחולק ועוד. זה מונע מלחמות ירושה".

עו"ד מאיה בורוכוב היא עורכת דין, נוטריון ומגשרת, המספקת מגוון רחב של שירותים משפטיים בתחומי המשפט האזרחי.

טלפון ליצירת קשר: 077-2305442

הכתבה נכתבה בשיתוף אתר zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד.

עו"ד מאיה בורוכוב בשיתוף zap משפטי, בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully