וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים גרושים בימי קורונה: כיצד להתנהל נכונה?

עו"ד לימור אביטן בשיתוף אתר zap משפטי, בשיתוף אתר zap משפטי

30.3.2020 / 8:06

משבר הקורונה הוביל לפניות רבות של הורים גרושים שנדרשו למצוא פתרונות מידיים לשאלות הנוגעות להסדרי השהות, דמי המזונות וחוסר הוודאות הכלכלית. הטיפים הבאים יעזרו להורים לצלוח את התקופה בשלום

בני זוג בהליך גירושים עם מגשר. ShutterStock
הקשר המשפחתי, במיוחד בתקופה המאופיינת באי-יציבות, הוא משמעותי עבורכם וקריטי עבור הילדים/ShutterStock

התקופה הקרובה מציבה אתגרים לא פשוטים בפני כל משפחה בארץ ובעולם, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר במשפחות בהן ההורים אינם מנהלים משק בית משותף. עבור משפחות כאלה, הנחיות החירום מעלות סימני שאלה בדבר אופן השמירה על הסדרי השהות, כשברקע, חוסר הודאות הכלכלי מעמיד בספק את יכולתם של ההורים לעמוד בתשלומי המזונות.

כמובן שבמצבים מעין אלה, השאלות רבות מהתשובות, אך גם במציאות של כאוס וחוסר וודאות לגבי העתיד, מומלץ להכניס ליומיום היגיון וסדר במידת האפשר, במיוחד כאשר מדובר בילדים הזקוקים ליציבות יותר מאי פעם.

להלן מספר טיפים חשובים שיסייעו בידכם לעבור את התקופה הקרובה בשלום ומעל לכל - לשמור על טובת הילדים:

שמרו על הסדרי השהות הקיימים - הקשר המשפחתי, במיוחד בתקופה המאופיינת באי-יציבות, הוא משמעותי עבורכם וקריטי עבור הילדים. ככל שהמצב מאפשר זאת, שמרו על הסדרי השהות הקיימים והקפידו כי המעבר של הילדים בין הבתים יתבצע בצורה בטוחה ובהתאם להנחיות.

מישהו במשפחה נכנס לבידוד? - אל תתנתקו ושמרו על קשר וירטואלי - אם הילד או אחד ההורים נמצא בבידוד, לא ניתן יהיה לשמור על הסדרי השהות הרגילים למשך 14 ימים בהם יהיה הילד בחזקת אחד ההורים בלבד. בתקופה זו יש לאפשר ולעודד בילוי זמן משותף של הילד עם ההורה השני באמצעות שיחות טלפון, אפליקציות לשיחות וידאו וכדומה. זכרו, תקופת הבידוד היא תקופה קשה ותמיכה משפחתית היא חיונית בעת זו.

אחרי הבידוד אפשר להתקזז - עם תום תקופת הבידוד, מומלץ לערוך קיזוז בין שני ההורים על תקופת הריחוק. הדבר אמור הן מבחינת ההוצאות של ההורה שהילד היה בחזקתו בתקופה זו, והן בנוגע לימים בהם ההורה השני נאלץ להסתפק בקשר מרחוק עם הילד.

מזונות - זה לא הזמן להתחשבנות - כמו אצל רבים במשק, גם עבור הורים גרושים רבים משבר הקורונה הביא לפגיעה כלכלית קשה וחוסר וודאות בנוגע ליכולת ההשתכרות העתידית. בימים אלה, לפחות עד יעבור זעם, מומלץ לנסות לגלות התחשבות ולהימנע מהתחשבנות, במיוחד אם אחד הצדדים פוטר, יצא לחל"ת או מתמודד כמו עצמאיים רבים אחרים עם קריסת העסק. הליכה אחד לקראת השני גם בתחום המזונות, למרות הקושי, עשויה להוות גשר לשיתוף פעולה משמעותי שאולי לא הצליח להתקיים בתקופות נוחות יותר.

אם לא הצלחתם להגיע להסכמות

בימים אלה, כשהמשק כולו נמצא בסגר במידה כזו או אחרת, גם בתי המשפט פועלים במתכונת מצומצמת. מתוך כך, הם עוסקים אך ורק במקרים דחופים ולכן מומלץ לגלות גמישות גדולה ולנסות, ככל האפשר, להגיע ביניכם להסכמות ולהימנע ממלחמות ומחלוקות לא הכרחיות. פנייה לבית משפט או להוצאה לפועל אינה מומלצת בתקופה זו, שכן היא עשויה להיות לא אפקטיבית.

כאשר הפערים המתגלעים גדולים מדי ולא עולה בידי ההורים להגיע להסכמות בדרך של הידברות, ניתן לפנות לעורך דין המתמחה בענייני משפחה על מנת לקבל סעד בבית המשפט.

עו"ד לימור אביטן מתמחה בדיני משפחה וגירושין, אפוטרופוסות, צוואות וירושות.
טלפון: 077-2305460
הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

עו"ד לימור אביטן בשיתוף אתר zap משפטי, בשיתוף אתר zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully