וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שימוש בנייד או נהיגה תחת השפעת אלכוהול: הדרך להימנע מעונש כבד

עו"ד תומר נגולה בשיתוף אתר zap משפטי, בשיתוף אתר zap משפטי

30.3.2020 / 8:30

עבירות תנועה הקשורות בנהיגה בשכרות או בשימוש בסלולרי הן מהנפוצות ביותר. מהם העונשים שאתם עלולים לספוג והאם ניתן למחוק נקודות שהצטברו? עו"ד תומר נגולה, ראש מחלקת תעבורה בפירמת L.S, מסביר

צילום ועריכה: אולפן וואלה! NEWS

כדי להרתיע ולעקוב אחר עבירות תנועה שמבצעים הנהגים בישראל, במשרד התחבורה נהוגה שיטת הניקוד. נהגים המבצעים עבירות מקבלים נקודות והן תקפות מיום ביצוע העבירה למשך שנתיים למי שצבר 20 נקודות ולמשך ארבע שנים למי שצבר 22 נקודות ויותר.

"חשוב לדעת שדוח שרושם שוטר שווה לקנס כספי", אומר עו"ד תומר נגולה, ראש מחלקת תעבורה בפירמת L.S, "לצד הדוח יש נקודות חובה, הן מצטברות וזה מוביל לפסילת רישיון. יש מה לעשות ואפשר לטפל. שימוש בסלולרי בנהיגה זו עבירה מסכנת חיים וחוץ משוטרים יש גם אמצעים טכנולוגיים לתיעוד העבירה. אם שוטר עצר על שימוש בסלולרי - לא מודים בעבירה משום שאז נגמר הסיפור, אלא להתקשר לעורך דין שעוסק בתעבורה שייתן ייעוץ, אפשר למחוק את הנקודות".

זכרו: אסור לגעת בסלולרי בזמן נהיגה. חשוב תהיה דיבורית ברכב כדי לשוחח באמצעותה ואסור לשלוח סמס או לגעת במכשיר בזמן נהיגה.

גם עבירות נהיגה בשכרות נפוצות בישראל וזו נחשבת לעבירה מסוכנת. "יש למעלה מעשרת אלפים תיקים בשנה הקשורים לעבירות נהיגה תחת אלכוהול", אומר עו"ד נגולה, "נהגים חדשים, נהגים צעירים, נהגים מקצועיים כמו נהגי מוניות או אוטובוסים, יכולים לשתות עד 50 מיקרוגרם, שזה אומר לגימה אחת שמספיקה להגיע לכמות. יתר הנהגים יכולים לשתות עד 290 מיקרוגרם ואם הנהג לא יתייעץ עם עורך דין הוא עלול לקבל שנתיים מאסר. הייעוץ בזמן אמת עושה את ההבדל בין פסילות קצרות וביטול תיקים לבין פסילות ארוכות וביטול רישיון".

עו"ד תומר נגולה, ראש מחלקת תעבורה בפירמת L.S.

טלפון: 053-9387904

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

עו"ד תומר נגולה בשיתוף אתר zap משפטי, בשיתוף אתר zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully